Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 12:21:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: gestrand project weer opgestart  (gelezen 33804 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #15 Gepost op: 23 Januari 2015, 20:34:18 »

Wow goed bezig zeg, is alweer bijna klaar.
Heb jij die remleiding set ook bij Splendit gekocht, kan die helemaal niet vinden bij splendit ?

Groetjes Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
roestkadett
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 23 Januari 2015, 21:35:51 »

als je nu gogem bent, en alles vernieuwd van remmen,
gebruik dan voor de cilinders blauwe rempasta en remolie 5.
dit is een sillicone vloeistof. hoef je NOOIT meer de olie te
vervangen. alleen nieuwe voeringen. moet wel absoluut remolie 2,3,4, vrij zijn
heb zelf alles van roestvrijstaal laten maken.  ben nu overal van af.
dit was destijds op advies van de hogere heren van de club.
Gelogd
constantine1988
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 26 Januari 2015, 09:51:16 »

Wow goed bezig zeg, is alweer bijna klaar.
Heb jij die remleiding set ook bij Splendit gekocht, kan die helemaal niet vinden bij splendit ?

Groetjes Martin.

Hallo Martin,

Deze set heb ik bij splendid vandaan maar als ik vanavond thuis ben zal ik eens op de bon kijken welk partnummer erbij hoort.

EDIT:
Hier het onderdeel nummer bij Splendid:
Brake Line Tubing Set Kadett B    Product number: 4a15

Nog een andere vraag, ik kan op geen enkele website een nieuwe set vinden om de trommel remmen voor te reviseren/vernieuwen/origineel te maken. Wel zie ik overal sets voor remschijven dus mocht iemand een link hebben naar een site voor een trommelremmen revisie set Voor dan is dat welkom.
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 27 Januari 2015, 15:26:33 »

Om je trommels voren aan te pakken, kun je het meeste bij Opel Classic Parts vinden in Heerlen: Zie volgende link: http://www.opel-classic-parts.com/nl/car_category/18_5_Remmen.html

Volgens mij zijn op dit moment alleen de remschoenen voor niet leverbaar, maar de bevestigingszaken en nieuwe wiel-remcylinders links + rechts wel.

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
constantine1988
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 28 Januari 2015, 23:37:17 »

Zojuist de onderdelen besteld bij Opel classis parts al staat er in de mail dat het meeste uitverkocht is. Is dus even wachten tot ze alles weer binnen hebben.
Wel jammer want nu kan ik de voorkant niet afmaken.
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 29 Januari 2015, 08:19:23 »

Dit is geen goed nieuws. Mijn ervaring met Oberije Opel Classic Parts is dat wat hij op voorraad heeft snel wordt geleverd. Wat niet op voorraad is, kan vaak weken of zelfs maanden duren.....

Wat kun je wel, en wat kun je niet krijgen? Misschien weet ik nog een andere bron!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
constantine1988
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 29 Januari 2015, 15:13:14 »

Dit is geen goed nieuws. Mijn ervaring met Oberije Opel Classic Parts is dat wat hij op voorraad heeft snel wordt geleverd. Wat niet op voorraad is, kan vaak weken of zelfs maanden duren.....

Wat kun je wel, en wat kun je niet krijgen? Misschien weet ik nog een andere bron!

Ralph

Hoi Ralph,

Dit is wat er wel geleverd kon worden: Remvoeringen trommel vooras set L+R Kadett B C 1966-78   
En dit is niet meer leverbaar:  Bevestiging remschoenen trommel vooras set L+R Kadett A B C 1963-78 1,1/2l
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 30 Januari 2015, 10:00:15 »

Als ik de remvoeringen vernieuw, bestel ik normaal ook een nieuw setje bevestigingsmateriaal, maar is niet altijd nodig. Als de bestaande niet te verroest is, kun je hem goed schoonmaken en hergebruiken.

Zijn je remcilinders wel nog goed? Deze zijn namelijk niet overal verkrijgbaar (van de achter remmen zijn ze makkelijker verkrijgbaar, zijn links + rechts ook gelijk).

Wat wil je perse nog vernieuwen? Dan zoek ik eventueel naar een alternatief adres!

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
constantine1988
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 30 Januari 2015, 13:27:44 »

Als ik de remvoeringen vernieuw, bestel ik normaal ook een nieuw setje bevestigingsmateriaal, maar is niet altijd nodig. Als de bestaande niet te verroest is, kun je hem goed schoonmaken en hergebruiken.

Zijn je remcilinders wel nog goed? Deze zijn namelijk niet overal verkrijgbaar (van de achter remmen zijn ze makkelijker verkrijgbaar, zijn links + rechts ook gelijk).

Wat wil je perse nog vernieuwen? Dan zoek ik eventueel naar een alternatief adres!

Ralph

Hallo Ralph,

Mijn vooras was helemaal leeg toen ik de auto heb gekocht. Alles wat in de voorste remtrommels zit moet ik dus vervangen.

mvg Stijn
Gelogd
constantine1988
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 30 Januari 2015, 13:28:55 »

Zo nog weer wat oude foto's gevonden van de vooruitgang van het project en weer in mijn skydrive geplaatst:
http://1drv.ms/1lVxJZM
Gelogd
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #25 Gepost op: 30 Januari 2015, 23:49:33 »

PS-autoteile heeft ook veel. Remcilinders links + rechts vooras zijn daar wel verkrijgbaar, maar wel 2x zo duur als in Heerlen: http://www.ps-autoteile.de/artgrpselected.php?artgrp1=277

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 31 Januari 2015, 08:59:42 »

ik heb nog 2 setjes complete trommels (gebruikt) liggen, deze zijn netjes en goed van mijn detjes  afgekomen omdat ik ze ombouw naar schijven. is compleet met naaf en al.

hoor het wel bij interesse.

gr Paul
Gelogd
constantine1988
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 31 Januari 2015, 22:49:15 »

ik heb nog 2 setjes complete trommels (gebruikt) liggen, deze zijn netjes en goed van mijn detjes  afgekomen omdat ik ze ombouw naar schijven. is compleet met naaf en al.

hoor het wel bij interesse.

gr Paul
Hallo Paul,

Dat klinkt goed, wat wil je er voor hebben?
Gelogd
kinuyakkii
Hero Member
*****
Berichten: 1547



Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 01 Februari 2015, 16:08:24 »

ik heb je een email gestuurd..

Met vriendelijke groet Paul
Gelogd
constantine1988
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 03 Februari 2015, 22:37:12 »

Vanavond ben ik aan de slag gegaan met mijn stuur alleen loop ik tegen een klein probleem aan. Mijn claxon op het stuur werkt niet, na nadere inspectie blijkt de bruine draad niet meer aangesloten te zijn.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, want hij staat ook wel erg strak als ik hem op de plaats aansluit waar hij hoort.
Gelogd
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines