Het beste kan je 1mm plaat gebruiken, dit is gemakkelijk in de vorm te zetten, en mocht het tijdens het lassen niet helemaal goed passen is dit gemakkelijk in de juiste vorm te kloppen.
Om te lassen is 1mm plaat ook het fijnste, ga je dikker metaal gebruiken dan moet je het lasapparaat iets hoger zetten en dat vind het opel plaatwerk niet zo fijn, hier brand je dan zo doorheen.
Ik gebruik hiervoor meestal metalco plaatwerk, deze heeft een heel dun zinklaagje, om te lassen wel even een klein randje de zink er af schuren met een lamellen schijfje, anders last dit wat moeilijk.
Ik weet niet hoe goed je kan lassen, maar ik kan je aanraden een combinatie te maken van een paar soorten lassen, omgezette plaatdelen die strak tegen elkaar komen te lassen met proplasjes (om de 2 cm aan 1 kant van het metaal gaatjes boren van 5mm en dicht lassen, en daarna vlak afslijpen).

Bij het compleet aflassen in de gaten houden dat je de lasdraad meer op het nieuwe plaatwerk houd en de las met kleine bewegingen uitvloeit naar het opel plaatwerk, je zel merken dat als je de lasdraad te veel tegen het opel plaatwerk aan houd je gelijk een gat in het plaatwerk brand, het oude opel plaatwerk is heel zacht en brand je heeeel snel doorheen

Groetjes Martin.