Holland Kadett B Club Forum
02 Mei 2026, 10:54:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: remstellers vervangen  (gelezen 15694 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
doubled
Gast
« Gepost op: 21 Augustus 2014, 13:29:42 »

ik heb aan beide zijdes van mijn achteras 1 remsteller die dol is. De borg ring op de buitenzijde is vergaan waardoor de steller niet meer blijft staan. Is er een methode om ze te vervangen of kan je ergens van die veer ringen met een oogje krijgen die je met een punt tang achter de stelbout kan plaatsen? Ik krijg hem nu niet goed goed voor de apk omdat de steller iedere keer verdraaid waardoor de remverschillen steeds oplopen.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Augustus 2014, 21:14:28 »

gewoon naar een zaak gaan zonder rembank Knipoog
anders de stellers eruit halen en opruwen. zodat ze niet zonder kracht zetten kunnen verdraaien.

Kadett B L "super" 1968 LPG
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 21 Augustus 2014, 22:28:52 »

Je kan je voor tijdelijk goed zetten en dan een klein lasje er op hechten. En dan op zoek naar een paar frisse ankerplaten.
doubled
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 22 Augustus 2014, 08:48:27 »

gewoon naar een zaak gaan zonder rembank Knipoog
anders de stellers eruit halen en opruwen. zodat ze niet zonder kracht zetten kunnen verdraaien.

Dat eerste is geen optie wat mij betreft maar jij roept dat de stellers eruit kunnen hoe zou dat moeten dan? De buitenste ringen zijn bij mij er tussen uit gebroken vandaar dat ik dacht er zo'n omega ring (circlip) achter te zetten.

wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 22 Augustus 2014, 11:18:40 »

Volgens mij zitten de stel nokken geperst of geklonken in de ankerplaat en zijn niet te vervangen.
Als de boutkop versleten is, waardoor je er geen steek/ringsleutel meer op kunt zetten, kun je overwegen om er een nieuwe moer op oude boutkop te lassen.

in jou geval is het ring achter de kop weg. Deze ring moet zorgen dat de stelnok in positie wordt geborgt en dus niet tijdens het rijden los trilt.
Zoals je zelf als voorstelt kun je proberen om hier een segerring achter te plaatsen. Dat zal waarschijnlijk niet meevallen, maar is zeker het proberen waard.
Anders zie ik geen andere optie dan je gehele ankerplaat te vervangen.

MVG
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Ger
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Augustus 2014, 19:12:33 »

Volgens mij zitten de stel nokken geperst of geklonken in de ankerplaat en zijn niet te vervangen.
Als de boutkop versleten is, waardoor je er geen steek/ringsleutel meer op kunt zetten, kun je overwegen om er een nieuwe moer op oude boutkop te lassen.

in jou geval is het ring achter de kop weg. Deze ring moet zorgen dat de stelnok in positie wordt geborgt en dus niet tijdens het rijden los trilt.
Zoals je zelf als voorstelt kun je proberen om hier een segerring achter te plaatsen. Dat zal waarschijnlijk niet meevallen, maar is zeker het proberen waard.
Anders zie ik geen andere optie dan je gehele ankerplaat te vervangen.

MVG
Wouter

Remstellers zijn (wellicht lastig te vinden) los verkrijgbaar bij een rem speciaalzaak. De oude stellers kun je er dan uit slijpen / boren.

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 22 Augustus 2014, 20:52:04 »

goede tip.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
doubled
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 22 Augustus 2014, 20:55:13 »

dat ziet er mooi uit, ik zal eens kijken of ik bij iemand op de draaibank zoiets kan namaken mocht het niet lukken met een clip.
doubled
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 23 Augustus 2014, 16:19:31 »

Uiteindelijk een veerring van een kogelhoesje genomen met de juiste diameter en hiervan met een slijpsteen de rondingen platter gemaakt. Deze op de remsteller gezet en met dop17 achter tussen de ankerplaat en de steller in getikt. Door met een drevel hem nog een keertje goed te fixeren schoof alles weer keurig op zijn plek en kon ik de remmen zonder problemen stellen.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 24 Augustus 2014, 11:54:19 »

Top,
soms moet je een beetje inventief zijn om deze oude beestjes op de weg te houden.

Succes met de APK.

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 18 Mei 2016, 10:20:27 »

IEMAND NOG IDEEEN OVER REMSTELLERS

IK KAN  EEN REMANKERPLAAT OPHALEN BIJ IEMAND OP HET FORUM  .. MAAR ER ZIT EEN BOUT IN   

IEMAND IEDEEE

GROET MARCO
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: