Holland Kadett B Club Forum
20 Juni 2026, 05:01:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: kadetje verzuipt soms vlotternaald vast ?  (gelezen 11147 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadetje
Gast
« Gepost op: 25 November 2014, 07:51:36 »

Hallo manne,

Ik heb nu 3 keer gehad dat mijn kadetje verzuipt,   een keer tijdens starten zeer slecht lopen en benzine lucht en kreeg hem niet meer aan de praat ook onder de kap  benzine ,  twee keer tijdens rijden en dan stoppen bvb bij een stop licht dan heb ik een stuk gereden en als ik dan moet stoppen begint hij te sputteren en stop hij ermee. Ook dan een benzine lucht en licht er benzine langs het carburateurtje.  Nou is het  drie keer geweest opzich niet vaak maar toch wil ik het gemaakt hebben  en niet op een lastig punt stil vallen  hij start wel atijd weer gewoon naar een paar uur. Tong

Iemand nog een idee , ik hoor t graag

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 25 November 2014, 08:59:06 »

Hallo,

Zoals je zelf al zegt, ik verwacht ook dat de vlotter niet afsluit. Hierdoor stroomt je carburateur "over" waardoor die zou kunnen verzuipen. De beste remedie is loshalen, schoonmaken en nieuwe pakking ertussen. En dan kijken of het opgelost is.

Succes.

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 25 November 2014, 12:46:07 »

Precies wat Olaf zegt, even de carburateur uit elkaar halen en de vlotter afsluiter schoonmaken en een beetje insmeren met olie.
Een carburateur open maken lijkt moeilijk maar stelt niet zo veel voor Knipoog

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
kadetje
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 26 November 2014, 11:29:08 »

Kijk hele mooie informatie  ik neem aanbdat ik dan wel een nieuw  pakkings setje moet bestellen  voor de carb ?
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 26 November 2014, 16:52:05 »

Als je de carb voorzichtig uit elkaar haalt kan je de pakking hergebruiken, wel even de rubberen pakking ring tussen spruitstuk en carb nakijken.
let wel op dat je geen vloeibare pakking gebruikt, deze komt na verloop van tijd los en gaan de sproeiers verstopt zitten.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 26 November 2014, 21:46:46 »

Kijk hele mooie informatie  ik neem aanbdat ik dan wel een nieuw  pakkings setje moet bestellen  voor de carb ?

Een stuk pakkingpapier kopen en met de oude pakking als mal een nieuwe pakking snijden/knippen; is goed te doen.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadetje
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 27 November 2014, 13:50:58 »

Ik zal van het weekend de carburateur uit elkaar halen en alles even schoon maken.  Ik was nog iets vergeten te vermelden dat is dat als ik  rond rij met het kadetje en op een bocht afrij en gas los laat en rem en weer net uit de bocht weer een beetje gas wil geven lijkt het net of de motor uit is gevallen maar als ik het pedaal wat verder indruk de motor in eens tot leven komt  ook iets raars  ik zit nu te denken dat dat ook wel iets met de carburateur te maken kan hebben. Het lijkt net of de motor dan gewoon is afgeslagen  Ik weet het niet  dus denk dat de carb reinigen niet slecht zal zijn  meschien zit er ook wel een sproeiertje wat verstopt maar dat zie ik van het weekend .
diplov8
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 27 November 2014, 20:26:40 »

Ook dat duid op een verzuipende motor en een overlopende carburateur. Immers als je gas los laat vraagt de motor geen benzine maar krijgt deze wel door je overlopende carb. Motor blijft immers wel aanzuigen maar wil geen benzine. Als je dan weer gas geeft zal hij uiteindelijk wel weer oppakken. In ieder geval even een leuk klusje voor de zaterdag al is zo'n carb. zo gemakkelijk dat het maar 2 uurtjes in beslag zal nemen. Succes in ieder geval en hij zal 100% beter gaan lopen..
Mvg. John
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 28 November 2014, 00:18:08 »

Of acceleratie pompje werk niet naar behoren. Kijk even met luchtfilter er af met motor uit of met gasgeven deze lekker goed in je carborateur piest.
kadetje
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 01 December 2014, 09:13:50 »

Ik dacht dit weekend tijd te hebben voor dit klusje maar helaas  Boos Geschrokken vrouw had wat andere plannen en nog een verjaardag tussendoor  dus hoop dat ik het savonds kan doen  en over de acceleratiepomp  die doet het wel goed dat heb ik bekeken. Piest er goed op los
kadetje
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 03 December 2014, 14:15:06 »

Nou ik heb de carb uit elkaar gehad en vlotternaald schoongemaakt  en alles even uitgespoten  maar merk geen verschil  ook was alles netjes van binnen geen vuil.  Meschien de carb een keer afstellen ?   Zal hier even een ander topic voor aanmaken.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: