Holland Kadett B Club Forum
02 Mei 2026, 12:05:37 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: rubbers aansluiting reservoir met hoofdremcilinder  (gelezen 12974 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 25 Februari 2015, 20:45:06 »

De rubbermanchetten tussen reservoir en hoofdremcilinder moeten vervangen worden,alleen mijn reservoir is er een met klep en sluitrubbers aan de zijkant.De meeste zijn met een draaidop.Weet iemand welke hoofdremcilinder dit is en de rubbers zoals ze aangeboden worden ook passen.

Anders weet iemand uit welke type opel dit komt.

Ben zelf niet zo handig met fotoos anders had ik wel een foto geplaatst.

Fred uut Huuessen.

hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 25 Februari 2015, 21:06:21 »

Dit is er een van delco. Ik ben ook op zoek geweest naar deze rubbers. Ze hebben een H profiel.
Ik heb ze niet kunnen vinden en heb de lekkage opgelost met vloeibare pakking.
Mocht jij ze wel kunnen vinden hoor ik graag waar!

Gr. Erik
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 25 Februari 2015, 23:06:37 »

Hoi Erik,

Hoe heb je dit aangepakt, bij mij moet dit in de auto gebeuren.Vandaag is de auto voor 2 jaar goedgekeurd en 1 remslang vervangen. Eigenlijk moest de remleiding ook vernieuwd worden, maar ze kregen de wartel niet los van de hoofdremcilinder. Nu hebben ze een deel vernieuwd met een koppelstuk.Hopelijk heb je goede tips.

Groeten Fred uut Huuessen
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 26 Februari 2015, 19:32:44 »

Erik,

Ik heb kontakt gehad met dcp in Assen, hij kon er misschien nog aankomen, er werd gevraagd om een foto
en enkele maten.Heb jij de 2 potjes er al eens af gehad er zou er 1 bij moeten zitten met extra verdikking, hier willen ze de maat van hebben en de buitendiameter van de cilinder zelf. Hopelijk heb ik het goed begrepen.

Hij vertelde dat de verzendkosten van zijn leverancier al 15,00 euro ex btw waren, mocht hij ze kunnen leveren, dan zijn de kosten te delen bij afname van meerdere stuks.

\Misschien komen samen er uit wat betreft de goede rubbers en kosten.De rubbers zouden maximaal 5,00 euro kosten.

Groeten Fred Uut Huuessen

hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 26 Februari 2015, 20:15:25 »

Hoi fred,
Volgens mij zijn beide ringen hetzelfde, buiten diameter is 36mm en binnen diameter is 26mm de hoogte ben ik vergeten een foto van te maken maar ik heb van paul nog een cilinder gekregen waar nog (versleten) rubbers in zitten dus die zal ik dit weekend is open halen voor fotos en de hoogte.
Bij mij is hij wel goed dicht nu. Hij lekt/zweete een beetje langs deze rubbers. Ik heb beide tankjes leeg gezogen maar wel gezorgd dat er olie in de cilinder zelf bleef staan zodat ik de boel niet weer hoefde te ontluchten. Onderin de tankjes zit een soort zegering, als je deze er uit haalt kun je de tankjes zo uit de rubbers trekken. Ik heb toen alles goed vetvrij gemaakt en een dun laagje vloeibare pakking op de rubbers gesmeerd. Toen de rubbers weer in de cilinder en daarna de tankjes weer in de rubbers. Na een dag drogen weer remolie er in en gelukkig geen lekkage meer.
Maar nieuwe rubbers zou natuurlijk het mooiste zijn!
Ik ga kijken of ik dit weekend wat fotos en maten kan regelen!

Gr. Erik
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 26 Februari 2015, 21:08:59 »

Erik

Kun je me de fotoos mailen zodat ik ze door kan sturen.

Als je zover bent me een pb stuurt zal ik mij e mail adres opgeven.

Wat moet ik me voorstellen met zegeringen onderin de tank, is dit aan de buitenkant of binnen in de tank?

Fred Uut Huuessen.

hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 26 Februari 2015, 21:21:55 »

Deze ringen zitten binnen in de tankjes , maak ik dit weekend ook wel even een foto van.
Gr. Erik
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 26 Februari 2015, 21:38:42 »

Erik,

Bedankt vast.

Mvg. fred
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 28 Februari 2015, 09:07:01 »

Beste fred,

De hoogte van het rubber is 8 mm en zoals van de week gemeld , binnen diameter  is 26 en buiten is 36 mm

dit is de ring onderin het tankje

Op deze foto kun je de vloeibare pakking op de cilinder in mijn kadett nog zien zitten

en nog een foto van de tankjes.

Ik hoop dat je hier iets me kan, anders laat het maar ff weten.

Gr. Erik
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 01 Maart 2015, 09:19:27 »

Erik,

Ik heb de topic doorgestuurd naar DCP, nu maar hopen dat dit genoeg info is en dat hij ze kan leveren.

Groeten Fred Uut Huuessen.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 10 Maart 2015, 18:45:46 »

Erik ik stuur je een pb over de rubbers.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: