Nu dit weer

M'n snelheidsmeter gaf de geest. Oorzaak

Omdat m'n auto onder het rijden een (voor mij) storend bijgeluid maakt (alsof er iets resoneert, vibreert, ja, hoe omschrijf je dat), bedacht ik me dat ook de snelheidsmeter soms bijgeluiden kan veroorzaken. De kabel dus los genomen, maar bij het rijden bleek dat het geluid er nog was. Dus niet de snelheidsmeter.
Kabel er weer aan, gereden, de meter doet het niet. Onder het rijden achter de meters gerommeld, wartel zat niet (goed) vast. Gepruts, kabel aangedrukt, wartel proberen beter aan te draaien.
Opeens stlaat de meter wild uit en gaat verder dan mijn (lage) snelheid. Ik stoppen dus. De meter draait in stilstand echter door; 80,100,....160. Tot aan het "ruststandpinnetje". En daar bleef hij toen ook. De kabel weer los gemaakt. Geen verschil, wijzer staat op 160+
De meter ligt nu op m'n werkbank.
Kilometerteller werkt wel, snelheidsmeter niet. De ingaande as draait wel , maar echt veel zwaarder dan bij de drie meters die ik nog heb liggen. De wijzer zit met zijn asje op een trommel. Als ik de wijzer met de hand verdraai (gaat zwaar vind ik) draait de trommel mee. De wijzer gaat echter niet uit zich zelf weer terug naar het begin van de schaal.
Op het wijzerasje, onder de schaalverdelingsplaat, zit een kleine veer (lijkt op horlogeveer). Deze zou lijkt mij de wijzer terug moeten draaien. Dat lukt hem dus niet, maar hij lijkt mij wel in takt.
Wie heeft een suggestie? Is zo'n meter los te halen en te repareren? Wat zit er in dat trommeltje. Hoe wordt de rotatie van de ingaande as overgebracht op het asje van de wijzer?
Eventueel moet ik hem anders vervangen.
Het is een W=625 met een 160 kmh schaal.
Ik heb er drie liggen, maar allemaal anders: W=634/160kmh, W=666/160kmh en W666/180kmh.