Holland Kadett B Club Forum
20 Juni 2026, 19:01:14 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: dashboard verwijderen  (gelezen 13548 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Kadoug
Gast
« Gepost op: 26 April 2015, 19:56:13 »

Hallo,
Om mijn dashboard kompleet te maken wil ik er een klokje inbouwen. Het klokje heb ik aangeschaft, maar nu nog de tellerunit eruit?  Verbaasd Als je de km-tellerkabel losdraait kun je de tellerunit dan vanaf de achterkant uit het dashboard drukken? Zijn hier nog tips waar je verder aan moet denken?
Als ik de klok ga aansluiten hoe doe ik dat dan? Zou de klok in principe niet rechtstreeks op de accu moeten, zodat deze altijd stroom heeft?
Ik heb ook gemerkt dat de dimschakelaar voor de tellerverlichting ook niets doet. Misschien gewoon een kwestie van nieuwe lampjes, zekeringen heb ik vervangen. Is hier nog een advies voor te geven wat ik kan proberen?

Graag jullie tips!

groet,
Douglas
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 26 April 2015, 20:32:13 »

Douglas,

Klokje kan met veel geduld en niet al te grote vingers ingebouwd worden zonder het dashboard eruit te halen.
Uithalen kan door voorzichtig de lipjes boven en onder iets in te drukken en het dashboard voorzichtig eruit te halen.kijk uit dat de lipjes of de behuizing niet breekt, het is immers meer dan 40 jaar oud. Zelf heb ik het met het dashboard op zijn plaats gemonteert.Aan de klok zit twee draadjes met een stekker, deze moet op de printplaat aangesloten worden.Als het goed is moet de klok het doen. De klok geeft om de zoveel tijd een tik waardoor de klok
loopt..De teller verlichting knop even inspuiten met contactspray of kijken of de ronde stekker goed contact maakt op de printplaat.

Succes Fred Uut Huuessen
Kadoug
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 27 April 2015, 17:12:45 »

Fred,

Dank voor de tips, daar kan ik wat mee! Ik had al gezien bij een losse tellerunit dat er boven en onder twee lipjes zitten die de boel op zijn plaats houden. Die kreeg ik niet gemakkelijk ingedrukt en wilde de boel niet breken. Net wat je zegt het is allemaal meer dan 40 jaar oud. Ik probeer het met wat geduld met de tellers op hun plek.
Nog even een vraag waar de printplaat exact zit. Is die ook ergens achter het dashboard gemonteerd?

Groet,
Douglas uit Haarlem
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 27 April 2015, 18:49:06 »

Douglas,

De printplaat zit hoofdzakelijk achter de unit met de benzine en temperatuur meter,hier zit de pennetjes waar de stekker in past van de klok.

De klok zelf zit met ik geloof twee moertjes vast,dit zelfde moertjes waar het blind plaatje mee vast zit.

Misschien staat erop het forum nog berichten en fotoos van de achterkant .

Zal ook eens op het forum neuzen, dat stekkertje is het probleem niet wel het goed aandraaien van de moertjes.

Succes Fred Uut Huuessen.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 27 April 2015, 19:10:52 »

Douglas,

Kijk even op www. oldcarparts.nl hier staan fotoos  van de achterkant , de stekker moet op de drie pinnen, 1 zal voor de verlichting zijn.Deze zit onder de grote rondje met pinnen.

Succes Fred uut Huuessen.

Kadoug
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 27 April 2015, 19:17:23 »

Top! Dank je.
Het zal vast wel lukken zo.

groet,
Douglas uit Haarlem
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: