Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 00:18:38 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Weten en zweten voor de Kadett  (gelezen 15315 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Wouter_be
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 18 Juni 2015, 06:56:33 »

Hallo,
Ik ben begonnen aan mijn eerste restauratie. Een B Kadett van 1970 van mijn schoonbroer.
Het project zie ik wel zitten, alleen hoeveel tijd ik al heb zitten in het zoeken van onderdelen is niet te verwaarlozen. Nu wil ik de auto, sorry B kadett Lachebek, voorzien van nieuwe rubbers voor het hele ophangings systeem en aandrijving. Want ik vind de veiligheid toch het belanrijkste. Maar is er iemand die weet waar ik een hele set rubbers kan kopen? En wat is het "beste" PU of toch rubber. De bedoeling is niet een sport versie te maken.verder ben ik opzoek naar een hemel, en tapijtset. Ook de motor wil ik laten laten controleren, hij liep nog , maar wil hem even laten controleren, kop vlakken, en in elkaar steken, maar ik heb nergens een komplete pakkingset voor de 1100 gevonden, wel voor de +1500 motoren.
De Kadett is al gelast, maar nu ga ik schuren, en laten stralen, maar is metaliseren wel rendabel te verantwoorden? Het kleine raampje aan de voorramen is in slechte staat, kan ik deze verwijderen door de klinknage af te boren, en dan laten behandelen, of heeft er nog iemand een goed liggen L+R .
Groeten Wouter
Graag wil ik de Gert, Gertipedia, bedanken voor zijn tijd en hulp.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 18 Juni 2015, 07:50:36 »

Motorenrevisiebedrijf Meijerink in Enschede heeft in ieder geval complete pakkingsets; heb ik ze ook weg. (complete set was 60 euro dacht ik)
http://www.mrmbv.nl/

Deze set denk ik:

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 18 Juni 2015, 08:40:59 »

Hier info over rubber, PU en Teflon bussen

http://www.splendidparts.de/oldies-but-goodies/71--buchsen-spezial.html

Thijn
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 18 Juni 2015, 18:13:01 »

Pas op met stralen van plaatwerk.
Als je pech hebt krijg je een golfplaat terug.

Maar er zijn vast wel bedrijven die dit goed kunnen
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 18 Juni 2015, 20:32:02 »

Soda-stralen is een veilige optie; waar dat kan en wat het kost??

http://www.classiccarfactory.nl/soda-blasting/

Wouter_be
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 18 Juni 2015, 21:42:43 »

Er zijn in België ook verschilend opties. Soda stralen geeft nagenoeg geen warmte, dus nagenoeg geen kans op golven, maar moet gevolgd worden door grit of glas stralen op de corrosie plaatsen, afbeit is niet echt een optie, vind ik, want om de beits 100% weg te krijgen is een probleem. Ze beitsen hier in een bad voor 1300€, helemaal kaal, en nabehandeling is ook zoiets, primer. Dus samen 2600€ ex btw, kostelijk, en wat is beter. Wat mij opvalt is dat de meeste oldtimer restaurateurs nog altijd stralen. Als iemand een GOED(koper) adres heeft, graag.
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 19 Juni 2015, 10:44:14 »

Afbeitsen in een bad en nabehandelen zou ik zelf zeker niet voor kiezen.
Het is erg duur en als het niet goed gebeurd kan er in de velsnaden van de carrosserie afbeit blijven zitten waardoor na enkele jaren de roest dubbel zo hard terug komt.

Ik heb zelf mijn kadettje laten stralen en inderdaad zoals gezegt ontkom je er niet aan dat dit toch vervormingen in het plaatwerkt veroorzaakt. Een goede plaatwerker kan dit wel goed rechttrekken.
Kostentechnisch moet ik zeggen dat het totaal niet rendable is om een kadettje op een dergelijke grondige wijze te restaureren.
Je moet het echt als een hobby zien.

Laatst hoorde ik ook over een nieuwe methode van ontlakken.
Dit gebeurd doormiddel van ultrasoon (hoog frequente geluidgolven)
Ik ben er zelf verder niet ingedoken, maar misschien is dat een goede optie.

MVG
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 20 Juni 2015, 07:54:58 »

Hou er even rekening mee dat niet alles van je ophanging door PU vervangen mag worden in België. Maar ik weet niet wat wel en wat niet mag helaas. in ieder geval is PU VEEL makkelijk te installeren dan nieuwe rubbers (vooral vooras dan) dus die keuze moet je even afgaan.

Wouter_be
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 20 Juni 2015, 12:39:53 »

Ik ga voor de rubberen ophanging, ook voor het confort, als ik het makkelijk zou willen hebben, had ik iemand anders laten zweten Knipoog
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: