Holland Kadett B Club Forum
25 April 2026, 00:22:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: portier rechts achter wil niet meer open  (gelezen 9773 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
crazydriver
Gast
« Gepost op: 20 Juli 2015, 10:10:08 »

Hallo,

ik vroeg me af of iemand weet hoe ik op een andere dan normale manier het portier rechtsachter open kan krijgen. De knop die je van de buitenkant in moet drukken blijft ingedrukt en komt niet meer naar buiten (iets binnenin losgeschoten of afgeknapt?) En van binnen wil het portier ook niet meer los.

Auto is na 28 jaren stilstand eindelijk klaar voor apk en het hangt nu dus alleen af aan portier of de kadett weer de weg op mag. Technische keuring RDW heeft de kadett al glansrijk doorstaan maar portieren moeten ook open kunnen voor apk.

Dus wie weet er raad.

wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 20 Juli 2015, 11:49:19 »

Lijkt op een vast zittend slot.misschien met wd40 of iets dergelijks inspuiten.langs de knop of tussen de deur en carrosserie ter hoogte van het slot.komt misschien zo wel los

Succes Fred uut huuessen
Thijn
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 20 Juli 2015, 17:40:47 »

Ik denk het paneel aan de binnenkant van de deur eraf halen, en aan de stangetjes van het slot rommelen.
Normaal gaat het slot daar wel mee open. En de wd40 kan ook weleens helpen

Succes
crazydriver
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 20 Juli 2015, 18:06:34 »

Hallo,

stangetjes heb ik al wel aan lopen rommelen en ook rijkelijk met wd40 ingespoten voor zover ik bij het slot zelf kan komen. Helpt tot nu toe allemaal nog niks helaas.

Zal morgen weer kijken of de wd40 dan toch wat gedaan heeft.

Bedankt voor het meedenken in ieder geval en mocht iemand nog andere ideeën hebben hoor ik het nog graag.

kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 20 Juli 2015, 22:28:54 »

Ook al bij de andere achterdeur de binnenplaat eraf gehaald om te kijken wat het verschil is?
Succes!

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
crazydriver
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 21 Juli 2015, 19:02:34 »

Ja, ook al nagekeken. Zit trouwens wel verschil in.

Heb de deur nu trouwens na veel moeite los gekregen en slot wat afgesteld (stond niet helemaal goed) en valt nu weer vrij netjes in slot en wil via binnenkant wel open maar via buitenkant helaas niet.

Het stangetje wat aan buitenste deurkruk zit bedient helaas niets, als ik de knop indruk gebeurd er dus niets. Er zit aan de betreffende kant (R.A.) wel een stalen hoekje met gat erin bij slot waar het stangetje door kan maar als ik dat doe gebeurd er niets, druk ik met een schroevendraaier o.i.d tegen het hoekje dan werkt het slot wel.

Weet helaas niet hoe het origineel zit aangezien ik alleen het onderstel zo goed als compleet vernieuwd heb en de carrosserie is door vorige eigenaar gedaan.

Zie alleen wel dat linksachter het stangetje niet door zo`n hoekje met gat gaat en rechtsachter dus wel.

Kan nu op het stangetje wel een moertje o.i.d lassen zodat het hoekje wel bediend word en ik de deur dus van buiten open kan maken maar hoor liever of er origineel iets anders tussen hoort te zitten. Misschien is het gat in het hoekje ook wel te ver uitgesleten om door het stangetje bediend te worden.

Hoop dat het beetje duidelijk is en dat iemand nog ideeën heeft.
kwadettilac
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 23 Juli 2015, 21:22:01 »

Als ik je verhaal zo lees denk ik dat het probleem in het niet goed functioneren van het stangetje zit.
Misschien zit deze gewoon niet goed gemonteerd.

Misschien met de foto camara een filmpje maken om te zien wat er in de deur gebeurd?

Succes!

Auto's jonger dan de bestuurder missen karakter daarom:
Olympia A Coupé 1.9S (Origineel) BJ 1969, 204 Kosmosblau met zwart vinyldak.
Kadett-B Car-A-Van 5deurs 1.2S BJ 1968 Lago Blauw met wit dak (www.mijnalbum.nl/Album=ENVVHO3C).
Cadillac Sedan De Ville BJ 1959.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: