Beste forummers,
Ik ben Stephan (27 jaar oud). Na een jaar in het bezit te zijn van een Kadett B vond ik het leuk om hem hier eens te laten zien.
Ik kijk wel eens op het forum wanneer ik tips of oplossingen zoek voor allerlei vraagstukken die een Kadett B met zich meebrengt.
Eind augustus 2014 zochten mijn vader en ik een leuke oldtimer om wat aan op te knappen en in te toeren. Omdat ik al bekend was met Opel (destijds in het bezit van een Kadett C) en bij Opel werkzaam ben geweest leek een Kadett B de perfecte keuze (mijn vader en ik waren het erover eens dat een C net iets te modern was). We liepen tegen een witte 'LS Coach' aan in Leiden (de advertentiefoto's staan in het kentekenregister) in de naar mijn mening prachtige kleurstelling wit met rood interieur. Het is een 1100s Automaat. De auto was behoorlijk verwaarloost. Al een hele tijd geen wasbeurt gehad en technisch was er ook nog wel wat mee. Zo had de auto bijvoorbeeld geen remdruk. Oh, en minder belangrijk maar wel jammer: de voorschermen zijn wit gerold

Enfin, de knoop doorhakt en de auto opgeladen. Op naar de Achterhoek.
Foto's bij aankomst in Groenlo:

De volgende dag maar eens in bad:

Dit knapte al behoorlijk op, maar aangezien ik een enthousiaste 'detailer' ben kon ik niet wachten om de Kadett echt te verwennen, met als resultaat:

Trouwens, nog een interieurfoto:

Leuk sportstuur, helaas een beetje uitgedroogd aan één kant vanwege de zon.
Omdat onze B dezelfde kleurstelling heeft als die in de folder hadden we ons bedacht dat het super zou zijn wanneer de onze er ook weer zo bij zou staan. Voor de beeldvorming, dit is de Fastback uit de folder:

Dus allereerst begonnen met de grille te ontdoen van de zwarte verf.

Vervolgens heb ik de wielen eigenhandig 'gerestaureerd'. Omdat nieuwe banden (dit worden dan gelijk whitewalls) nog niet noodzakelijk zijn en er eerst nog belangrijkere uitgaven zijn heb ik de wielen gedaan met de band eromheen. Dit zal voor sommigen misschien een beetje beunhaas klinken maar het resultaat is zeer behoorlijk:

Voor

Tijdens (verfafbijt)

Tijdens (ZEER veel schuren, schuren, schuren en schuren....) Ik heb alle korrels wel voorbij zien komen. Vervolgens spelkaarten tussen de velg en band gedrukt.

Laten drogen na diverse lagen verf (afgewerkt met blanke lak voor een mooie diepe glans)

Het eindresultaat.
Oké, en het is dan wel niet origineel voor dit type maar WOW wat vind ik zo'n houten stuur mooi staan. Ik zag een week of twee geleden opeens een stuur te koop en ik dacht die moet ik hebben!
Voor en na:

Ben er heel blij mee

Weet iemand trouwens waarom die sleuven wel in de spaken van het houten stuur zitten en niet in die zwarte?
Ach, er mist nog wel het één en ander zoals LS logo's op de schermen en op de kofferklep, wat sierstrips en ander spul. Tevens zouden de ruitrubbers ook vervangen moeten worden, zelfde geldt voor de achterlichtrubbers. Dit hoop ik op korte termijn aan te pakken. De onderkant verdient eigenlijk ook nieuw spuitwerk, maar ik vind de rest van de lak nog veel te mooi

Heeft iemand tips om dit (mooier dan nu het geval is) op te lossen?

Tevens is het de bedoeling om er in de nabije toekomst een dubbele carburateur set (Solex 35 PDSI-2) op te monteren. Dit was altijd al een wens om te doen. Waarom weet ik niet eigenlijk. Na de waarschuwingen over nep sets te hebben gelezen ben ik opzoek gegaan naar een goede set. De benodigdheden heb ik uiteindelijk kunnen kopen bij Mario in Wehl (opel classic op het forum). Jeetje, wat een ongelooflijk mooie Kadett stond daar in de schuur

Hierover en over andere werkzaamheden houdt ik jullie op de hoogte. Ik zou het ook leuk vinden om lid te worden van de Kadett B club.
Met vriendelijke groeten,
Stephan (LS-Fastback)