Het vervangen van de olie is alleen zinvol als ook het filter wordt mee gewisseld. Er zijn complete setjes te krijgen van filter met pakkingen. Let hierbij goed op waar je dit koopt! Prijzen variëren zeer veel. In de tijd dat ik met een automaat reed koste een filter setje bij Opel (nu daar niet meer te krijgen) 65,- euro. Bij AMTrans (specialist in Americaaanse automaatbakken en revisie hiervan) 19,- euro!
Bij het loshalen van het filterdeksel begint de ATF vanzelf weg te lopen. Is een beetje een knoeiboel. Daarna filter vervangen, en nieuwe pakkingring plaatsen. Daarna nieuwe pakking op deksel plaatsen en terug dichtmaken. Vervolgens ATF afvullen op de normale manier. Auto warm rijden en ATF-pijl controleren met warme, draaiende motor in de P-stand.
Als de boel open is, kun je meteen de remband afstellen, zie dit Topic:
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11841.0.htmlDe filterkit moet voor dit type bak bedoeld zijn: TH180/3L30 bak van General Motors. Deze is in veel meer auto's gebouwd dan alleen de Opeltjes! Voor meer info over het wisselen zie dit topic:
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9789.0.htmlIk weet niet of AMTrans nog bestaat
