|
Rondjerijder
|
 |
« Antwoord #150 Gepost op: 15 Februari 2016, 14:16:19 » |
|
Hartverwarmend zoveel aanbod, Paul [kinuyakkii] wil vanavond ook even kijken of hij een goede tank heeft. Ik stel dit allemaal zeer op prijs maar aangezien Beler het dichtste bij me in de buurt woont, wil ik daar eerst even een kijkje nemen.
Toebiekontinjoet.
Heer Beler, ik heb U een pb'tje gestuurd.
|
|
|
|
|
|
Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
|
|
|
|
Rondjerijder
|
 |
« Antwoord #151 Gepost op: 16 Februari 2016, 16:49:30 » |
|
Zojuist een tank opgehaald bij Beler, ik ben dus weer voorzien van een goede brandstoftank. 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rondjerijder
|
 |
« Antwoord #152 Gepost op: 29 Februari 2016, 07:53:12 » |
|
Het gaat gestaag vooruit. Gisteren het kofferbakslotje gemonteerd, achterbumper er opgeschroefd, verlichting rondom gemonteerd en de voorstoelen onder de douche geschrobd. Bij het monteren van de verlichting bleek er een kabelbreuk te zitten in de richting aanwijzer R.V. deze opgezocht en gesoldeerd. Vandaag ga ik de stoelen monteren, remmen ontluchten en de gordels erin hangen. Die gordels monteren zie ik nog als het grootste probleem, bevestigingspunten in de tunnel heb ik, de bovenste in de deurstijl heb ik ook, kan alleen de onderste niet vinden. Ik kijk er overheen of het is "weg gerestaureerd" heeft iemand een foto waar de onderste moet zitten ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Freek B.
|
 |
« Antwoord #153 Gepost op: 29 Februari 2016, 09:03:20 » |
|
hey, Bij mij zit die aan de binnenkant vaan de dorpel  . Dus het oprol oprolmechanisme zit als het ware in de passegiersruimte op het bevestiging punt van de heup gordel. Dus niet achter het interieur paneel zoals bij moderne auto's. Ik ben momenteel niet thuis maar zal vanmiddag een fotootje maken. Heb alvast een afbeelding ergens uit het forum geplukt.  Dit is dus net voor de verhoging waar de achterbank op staat.
|
|
|
|
|
|
1973 Kadett b coupé 1971 Kadett b coupé (in onderdelen) 1986 VW T3 Panel Van 1966 Rekord C Coupe
|
|
|
|
Rondjerijder
|
 |
« Antwoord #154 Gepost op: 29 Februari 2016, 10:15:36 » |
|
Dankje Freek, daar ergens vermoede ik hem ook maar hier is er bij mij niks te zien. Zal een oplossing moeten bedenken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rondjerijder
|
 |
« Antwoord #155 Gepost op: 01 Maart 2016, 17:18:20 » |
|
DIKKE PANIEK IN DE VEENKOLONIËN. Een revisie setje voor mijn 19mm hoofdremcilinder gehaald, gemonteerd en proberen. Shit verkeerd in elkaar gezet en te enthousiast getrapt gevolg is dat ik nu een geheel andere hoofdremcilinder kan zoeken. Even op het www gekeken en een 19mm is niet te vinden of schreeuwend duur. Wel een 20.64mm te vinden, kan ik die ook gebruiken ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Jeroenvans
|
 |
« Antwoord #156 Gepost op: 01 Maart 2016, 18:11:53 » |
|
zitten er nu geulen in ofzo? want ik kan me bijna niet voorstellen dat je hem sloopt door verkeerd gemonteerde rubberen ringen.
de complete hoofdremcilinder met bekrachtiger van een corsa a werkt ook goed. gaat dan wel om een uit de eerste serie. als hij zwart geverft is dan heb je de goede, een blank gelakte is de verkeerde. ook lijkt de blank gelakte minder qua vorm op de kadett versie.
|
|
|
|
|
|
Kadett B L "super" 1968 LPG
|
|
|
|
Rondjerijder
|
 |
« Antwoord #157 Gepost op: 01 Maart 2016, 18:32:55 » |
|
Het metaal waar de rubber ringen omzitten is aan gort, gewoon onwijs trappen tegen beter weten in. De borgmoer heeft de metalen zuigerdelen kapot gemaakt, hier is niks meer aan te repareren.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kinuyakkii
|
 |
« Antwoord #158 Gepost op: 01 Maart 2016, 18:34:47 » |
|
zijn de rubbers nog wel heel? dan heb ik hier eventueel nog wel een binnenwerk liggen.
gr Paul
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rondjerijder
|
 |
« Antwoord #159 Gepost op: 01 Maart 2016, 18:51:16 » |
|
Rubber ook stuk 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Freek B.
|
 |
« Antwoord #160 Gepost op: 01 Maart 2016, 21:32:26 » |
|
Ik heb nog wel een hoofdremcilinder (enkel het huis) liggen maar die moet eerst nog flink schoongemaakt worden.  Deze was in mijn kadett gemonteerd voordat de motorruimte is uitgebrand. Binnenkant/inhoud ziet er nog goed uit alleen de ingangen waar het reservoir op komt is vuil/licht geroest. Ik heb deze niet meer gebruikt omdat het reservoir gesmolten was en ik nog een andere hoofdremcilinder had liggen. 
|
|
|
|
|
|
1973 Kadett b coupé 1971 Kadett b coupé (in onderdelen) 1986 VW T3 Panel Van 1966 Rekord C Coupe
|
|
|
|
Rondjerijder
|
 |
« Antwoord #161 Gepost op: 01 Maart 2016, 21:53:25 » |
|
Treurig gezicht zo'n uitgebrande machinekamer.  Maar een mooi aanbod, is de zuiger er nog uit te krijgen en in orde ? Ben op dit moment alternatieven aan het zoeken/overdenken, ik houd je aanbod nog even in mijn achterhoofd.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Freek B.
|
 |
« Antwoord #162 Gepost op: 01 Maart 2016, 22:11:11 » |
|
Optisch was de zuiger zeker nog in orde en er eenvoudig uit te halen. Heeft niet lang in de vlammen gehangen anders was het reservoir wel verder gesmolten. Had deze zeker nog gebruikt als ik geen andere op voorraad had.  Ja dat brandje heeft me wel wat slapeloze nachten opgeleverd. Benzine leiding beginnen lekken waar deze de motorruimte in komt (onder de ontsteking) kunstof leiding was te broos geworden denk.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rondjerijder
|
 |
« Antwoord #163 Gepost op: 01 Maart 2016, 23:20:02 » |
|
Oke, ziet er niet slecht uit. Mag ik je prijs weten ?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Rondjerijder
|
 |
« Antwoord #164 Gepost op: 04 Maart 2016, 18:55:17 » |
|
Ik heb weer een nieuw binnenwerkje op de kop kunnen tikken, gaat weer goed komen dus. Waar ik wel van baal is dat ik door dit domme geintje weer een geheel nieuw revisie-setje nodig ben.  En dat alleen voor het eerste ringetje.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|