Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 15:39:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 23   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Andermans project afmaken  (gelezen 282354 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #240 Gepost op: 06 April 2016, 07:46:25 »

Ik weet al dat een setje van een Manta 31 cm is en dit is 4 cm te kort t.o.v origineel, nou weet ik niet of deze maat voor alle Manta's is.

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #241 Gepost op: 19 April 2016, 18:16:02 »

Omdat ik stront sjacherijnig was omdat ik niet met mijn coupe naar de meeting kon, ben ik maar wat wezen sleutelen.
Dit verliep zo goed dat het technische gedeelte zo ver was dat ik een proefritje heb kunnen maken en dat viel erg mee.
De remmen zijn nu zo ingeremd dat ik er wel mee naar de keuring durf, ware het niet dat de hoofdremcilinder weer was beginnen te lekken.
Door een eerdere malaise met het reviseren ervan was het met een oud eindrubbertje in elkaar gezet, was in eerste instantie ook dicht maar na wat remmen toch wat vloeistof verlies.
Dit keer op een duitse site een revisie setje tegen gekomen voor nog geen 5 euro, jammer dat er bijna 15 euro aan verzendkosten over komt maar is altijd goedkoper dan bij mijn onderdelenboer.
Ook gok ik er dit keer niet op dat het zonder honen wel goed zou gaan en toch maar even een klein hoon apparaatje gekocht.
Dus nog even de remmerij voor elkaar hebben en ze kan voor de apk.
Dat ze nog wat slap in de kont is, is van latere zorg.  Ook het hemeltje mag er nog even aan flarden bij hangen en de vloerbedekking mag ook later.
Ik moet toch nog de ramen er uit hebben voor de nieuwe rubbers [nu lekken ze] en hoop dat Martin [apex4x4] tegen die tijd, tijd heeft voor een hemeltje. Knipoog

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #242 Gepost op: 19 April 2016, 18:42:03 »

mooi dat je al zo ver vordert!

je kan ook gewoon een nieuw hemeltje bestellen... klik

Kadett B L "super" 1968 LPG
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #243 Gepost op: 19 April 2016, 18:43:00 »

Wow dat gaat ineens wel heel erg snel, hoop de mijne ook snel aan het rijden te krijgen  Lachen
Als mijn dettje klaar is ga ik zo snel mogelijk aan jou hemeltje beginnen, dan kan je weer verder hobbyen.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #244 Gepost op: 19 April 2016, 18:45:24 »

Is wel een strak plan, dan ben je nog eerder klaar, en hemeltje zijn waarschijnlijk mooier als die van mij.

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #245 Gepost op: 19 April 2016, 19:11:21 »

mooi dat je al zo ver vordert!

Goh, nieuw bestellen nog wel, dat wist ik niet.
Maar eigenlijk vind ik het mooier als ik er eentje van een mede clubber heb  en dan gaat het me nog niet eens om de prijs die hij er voor verlangt. Wat mij betreft mag hij er ook nog wel iets meer voor vragen,een kleine vergoeding voor het werk zeg maar.

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #246 Gepost op: 19 April 2016, 19:28:43 »

Wow dat gaat ineens wel heel erg snel, hoop de mijne ook snel aan het rijden te krijgen  Lachen
Als mijn dettje klaar is ga ik zo snel mogelijk aan jou hemeltje beginnen, dan kan je weer verder hobbyen.

Ik heb zo het idee dat de mijne ook niet half zo mooi is als de jouwe, komt nog bij dat alleen het technische deel zo goed  als af is, de rest moet nog.
Ook het spuitwerk [wat ik niet heb gedaan maar de vorige eigenaar] is niet om over naar huis te schrijven.

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #247 Gepost op: 19 April 2016, 22:58:55 »

Ik heb zo het idee dat de mijne ook niet half zo mooi is als de jouwe, komt nog bij dat alleen het technische deel zo goed  als af is, de rest moet nog.
Ook het spuitwerk [wat ik niet heb gedaan maar de vorige eigenaar] is niet om over naar huis te schrijven.
Hahaha zo mooi is de mijne nou ook niet hoor, op de foto's is alles 10x mooier als dat het werkelijk is  Grijns Grijns
En spuitwerk is van 4 meter afstand en een dicht geknepen oog best mooi, is ook maar gewoon buiten in de openlucht gespoten door iemand die nog nooit een verfspuit heeft vastgehouden  Tong

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #248 Gepost op: 20 April 2016, 06:28:35 »

We zullen elkaars auto nog wel eens kunnen vergelijken op een meeting.  Lachen

ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #249 Gepost op: 21 April 2016, 18:26:01 »

die van mij is ook bij de beun gespoten  en niet  strak  geeft niet jongens   
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #250 Gepost op: 24 April 2016, 17:34:31 »

Dat was weer een prima dag vandaag, eerst genoten van de Moto GP en daarna de opnieuw gereviseerde hoofdremcilinder gemonteerd en de zaak ontlucht.
Bij het daarop volgende testritje viel me weer op dat zo'n 1100tje nog geen wordt van de tafel trekt, helaas viel me ook op dat de voorste trommels wat tegen de remankerplaat lopen tijdens de bochten.
Morgen maar even wat fijn afstelling met de moker doen. Knipoog
Ook begon ze op een gegeven moment wat te sputteren en liep niet meer stationair, hier vermoed ik wat vuiligheid in de carburateur, iets dat ook met een beetje werk op te lossen is.
Het plan was wel om volgende week een apk te regelen, komt ze er door heb ik alleen nog maar werk aan het uiterlijk vertoon zoals bumpers en binnen bekleding.
Oja, de trekhaak moet er ook nog onder. Grijns

Olaf
Global Moderator
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #251 Gepost op: 24 April 2016, 18:40:50 »

... volgende week een apk te regelen....

Zodra je de APK erop hebt zitten hoop ik dat je ons ook kunt verblijden met een paar mooie foto's.  Grijns

Groeten Olaf

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #252 Gepost op: 24 April 2016, 19:08:38 »

... volgende week een apk te regelen....

Zodra je de APK erop hebt zitten hoop ik dat je ons ook kunt verblijden met een paar mooie foto's.  Grijns

Groeten Olaf

Zeker Olaf, de verzekering wil er ook een paar ik zal dus sowieso moeten fotograferen.

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #253 Gepost op: 30 April 2016, 08:26:50 »

Het slechte lopen is opgelost, was de shoke die bij de carburateur niet geheel terug ging.
De fijn afstelling van de ankerplaten met de moker is ook gedaan, vrij op de bok loopt er niets meer aan nou maar hopen dat dit onder het rijden ook zo is.
Ik denk dat op wat stelwerk van de lampen en misschien de remmen [ze remt wel mooi recht trouwens maar je weet maar nooit] na de auto wel apk waardig is. Onder voorbehoud van "verassingen" natuurlijk.
Het grote moment is a.s. dinsdag om 09:00 uur, heb ik mooi de tijd om me fatsoenlijk zenuwachtig te maken. Ik weet het niet

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #254 Gepost op: 30 April 2016, 09:21:35 »

Toch wil ik vandaag nog wat klooien met de ontsteking, ik heb haar afgesteld met de lamp en toen een miniem stukje ervoor gezet zo loopt ze net iets mooier.
Ik denk dat er nog een verbetering is te behalen met de bobine, hierover ben ik wat wantrouwig.
Soms maakt ze even een kleine misslag en met de lamp op de bobine is deze ook te zien.
Nou heb ik in de onderdelen berg een "moderne" liggen, kan ik deze ongestraft proberen ?

Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 23   Omhoog
  Print  

Ga naar: