Holland Kadett B Club Forum
19 April 2026, 02:41:42 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 23   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Andermans project afmaken  (gelezen 282503 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #90 Gepost op: 01 Januari 2016, 21:18:37 »

Bedankt Fred, ik ga direct even shoppen. Knipoog

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #91 Gepost op: 01 Januari 2016, 21:34:27 »

Bij het zien van de onderdelen dacht ik "weet je wel zeker dat dit er niet in zit" ?
Lampje derbij en kijken, ja hoor zit er in, alle paniek voor niks ?
Mwoah..........er zitten in de ondersten nogal wat scheurtjes, bovenste nog niet goed bekeken.
Wie weet of ze hier over vallen bij een APK ?

wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #92 Gepost op: 01 Januari 2016, 22:25:02 »

Haarscheurtjes zal geen probleem geven doormidden wel.

Je kunt waar twijfel over bestaat en als het gemakkelijk te vervangen is gewoon monteren .

Dan de wagen voorkeuren en mochten er gan problemen zijn kun je altijd nog onderdelen vervangen.

mvg. Fred.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #93 Gepost op: 02 Januari 2016, 16:42:45 »

Doe jezelf een (groot) plezier en bestel de scharnierpennen voor de Kadett-E of elke opvolgende Opel. Zelfs in mijn Combootje zitten volgens mij de zelfde pennen.
Deze pennen hebben een kop waardoor je 'm veel simpeler kan verwijderen. De originele scharnierpennen kunnen lelijk vastzitten en je hebt dan slaggereedschap nodig om de boel los te krijgen.

Een plaatje:
http://static.webshopapp.com/shops/001361/files/010614298/scharnierpen-opel-agila-astra-corsa-kadet-meriva-s.jpg

Deze pennen moet je hebben. Als je ze wil verwijderen zet je er een tang op bij de kop, en daar kun je dan met een hamer op tikken waardoor de pen loskomt.
De bovenste pen gaat van onderuit het scharnier in, de onderste pen van bovenaf.
Ze kostten mij bij de opel-dealer volgens mij nog geen 2 euro en pasten perfect in mijn Kadettje.
Succes!

Ik ben naar een algemene automaterialenzaak geweest en daar keek de jonge verkoper  me aan of hij het in Keulen hoorde donderen.
Nou lopen daar een paar mannen die je echt goed kunnen en willen helpen, maar het gros aan snotneuzen daar kan beter in een lingerie zaak gaan werken.
Het lacherige jochie verdween in het magazijn [zonder het op kenteken proberen te vinden in zijn computer] en kwam zowaar met een doos vol spanstiften in diverse maten terug. Dit was al heel wat meer dan ik had durven hopen van hem.
Hij gaf me een schufimaat en ik mocht zelf de 8mm pinnen uit de, door elkaar liggende pinnen, vissen.
Nou had ik de keuze uit twee lengtes met een diameter van 8mm, te lang en te kort, dan maar te lang er kan tenslotte gemakkelijk een stukje af.
Ondertussen vertelde het giegelbekje dat er al heel lang geen pinnen meer waren verkocht, wijzend naar het prijsplakkertje waarop FL 1,00 p/st op stond.
Nou had ik natuurlijk geen guldens bij me maar ik kon gelukkig in euro's betalen en hij vond dat ik aardig gematst was met een prijs van 6 euro voor 4 spanstiften. Snel heb ik betaald want wilde zo snel mogelijk bij dat lollige mannetje weg maar ergens voel ik me genaaid.
Wat kosten die spanstiften MET KRAAG [ik heb nu zonder] nou bij een Opel dealer ?

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #94 Gepost op: 02 Januari 2016, 19:39:52 »

HAHAHA ik heb voor de zelfde spanstiften bij de Technische-centrale 30 cent per stuk betaalt en die hadden zelfs de goede lengte.
Let er nu wel op dat als je de spanstift op maat maakt je één kant van de stift het schuine kantje laat zitten, dit is er voor dat als je de stift er in tikt deze zijn weg in het scharnier goed kan vinden.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #95 Gepost op: 03 Januari 2016, 11:34:30 »

HAHAHA ik heb voor de zelfde spanstiften bij de Technische-centrale 30 cent per stuk betaalt en die hadden zelfs de goede lengte.
Let er nu wel op dat als je de spanstift op maat maakt je één kant van de stift het schuine kantje laat zitten, dit is er voor dat als je de stift er in tikt deze zijn weg in het scharnier goed kan vinden.

Schuine kant ?
Oke zal ik onthouden, zal niet te moeilijk zijn want ze zijn maar aan één kant te lang.  Grijns

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #96 Gepost op: 03 Januari 2016, 11:54:32 »

Schuine kant ?
De pennen hebben aan 1 kant (zie foto) een schuine kant, zou dit recht zijn dan sla je deze stuk in het scharnier Grijns

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #97 Gepost op: 03 Januari 2016, 11:58:18 »

Gelukkig zijn ze aan de vlakke kant te lang.

Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #98 Gepost op: 03 Januari 2016, 18:33:01 »

Met een Midlockhaak sla je ze er zo uit. Is mij nog nooit voorgekomen dat ze er dan niet uitkomen. Soms wel even geduld hebben en alles lekker in de olie zetten. DUs onderste dopje er gewoon in laten en dan olie er op.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #99 Gepost op: 05 Januari 2016, 00:08:36 »

Misschien heb ik te weinig geduld gehad met mijn pinnen, maar ik heb gewoon het scharnier ingeslepen toen ik het zat was. Voor de derde keer mn gereedschap kromgeslagen.

Ik geloof dat ik voor 2 pinnen 2,39 euro betaald heb bij de Opel-dealer in Utrecht (Lage Weide)
De andere twee had ik net uit een E-kadett gehaald.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #100 Gepost op: 09 Januari 2016, 14:13:57 »

De afgelopen dagen niet veel kunnen en willen doen.
Niet kunnen omdat de onderdelen er nog niet zijn en niet willen omdat het me gewoon te koud was.
Vandaag wilde ik de deurpennen er even in maken maar zag dat er een ruime speling tussen de scharnieren zat.
Een speling waarschijnlijk om de hoogte van de deur mee af te stellen, .......denk ik.
Hoe dan ook hier moet iets van een busje of ringetjes tussen, zijn hier speciale busjes of ringetjes voor of moet ik zelf creatief worden ?
Oja, ik zag ook dat er geen benzineleiding naar voren liep, kan ik hier willekeurig een leiding tussen hangen of moet er een leiding onder met bepaalde binnen diameter of materiaal ?

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #101 Gepost op: 09 Januari 2016, 15:01:55 »

Bij het scharnier zit zover ik weet geen openingen tussen ??
Hebben ze denk ik zelf gedaan om de deur af te stellen  Lachen
Als je opvul ringetjes gebruikt, gebruik dan rvs ringen, deze zijn hard genoeg om de draagkracht op te vangen.

Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #102 Gepost op: 09 Januari 2016, 18:22:24 »

de enige manier om het scharnier te stellen is een grote hamer...
wat betreft de benzine leiding geld voor de ohv motoren 6mm slang en voor cih motoren 8mm
daarbij is de leiding van achter naar voren van wit/doorzichting plastic met een buitendiameter van 6 of 8 mm je hebt dus maar korte stukjes slang nodig. je kan als alternatief voor plastic ook kiezen voor koperleiding.

Kadett B L "super" 1968 LPG
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #103 Gepost op: 10 Januari 2016, 13:39:44 »

Ruimte op scharnier.

Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #104 Gepost op: 10 Januari 2016, 13:41:08 »

Nog wat gevonden, waar zijn deze voor ?