Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 22:57:00 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 23   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Andermans project afmaken  (gelezen 282456 keer)
0 geregistreerde leden en 2 gasten bekijken dit topic.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #135 Gepost op: 14 Februari 2016, 14:17:35 »

Met wat verwarmen en geweld heb ik de lagers op hun plek, de hele zaak is er ook alweer aan gesleuteld samen met de remmerij.
Alleen nog even ontluchten en daarbij hopen dat de hoofdremcilinder goed is.
Ook de vooras heeft nu nieuwe lagers en remmerij, hier heb ik best een goed gevoel over.
de brandstof tank zit nu vol met een citroenzuur oplossing, ze was nogal roestig van binnen en wil haar coaten als ze roestvrij is.
Nu heb ik wel enige ervaring met het coaten van motorfiets tanks maar tips omtrent een autotank zijn welkom.
Vanmiddag wil ik eens zien of ik het kofferbakslotje er in kan frotsen, tussen de bij geleverde onderdelen lag een slotje met een haak, waar je vinger achter kan voor het openen, is dit "haak" model de juiste ?
Bij een proefmontage bleek het platte staafje voor de bediening van het sluitwerk te kort te zijn, vandaar mijn vraag over de originaliteit.
Aan de bediening van de motorkap mis ik de kabel die naar binnen gaat, zijn hier nog eisen aan of kan ik er een gewone bowden kabel voor maken/gebruiken ?

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #136 Gepost op: 14 Februari 2016, 14:59:57 »

Sterker nog..........ik kan helemaal geen hendeltje vinden aan de binnenzijde om het ontsluitingsmechanisme te bedienen. Geschrokken

ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #137 Gepost op: 14 Februari 2016, 15:32:54 »

ik weet niet beter dat er geen hendel zit   alleen maar aan de voorkant  . maar je kan wel zien aan de slotplaat dat er een kabel aan vast kan
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #138 Gepost op: 14 Februari 2016, 15:39:22 »

ik weet niet beter dat er geen hendel zit   alleen maar aan de voorkant  . maar je kan wel zien aan de slotplaat dat er een kabel aan vast kan

Bedoel je dat de motorkap niet van binnen te openen is ?

apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #139 Gepost op: 14 Februari 2016, 17:16:52 »

Ik heb de klinknagels van mijn slot ooit losgeboord, zo kon ik het slot goed schoonmaken spuiten en smeren, en naderhand gewoon weer vast schroeven.
Misschien dat je iets aan de foto's hebt, kan je misschien zien wat jij mist in jou slot.

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #140 Gepost op: 14 Februari 2016, 17:22:26 »

Bedoel je dat de motorkap niet van binnen te openen is ?
Tuurlijk wel, op de foto van mij zie je goed de trekkabel bevestiging, deze kabel gaat gewoon naar binnen en zit onder jou dashboard.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Sideburn
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #141 Gepost op: 14 Februari 2016, 17:36:21 »

Bij de goedkoopste versie van de Kadett was de motorruimte inderdaad niet van binnenuit te openen, alleen maar via het lipje dat uit de grille naar buiten stak.

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800  --  '98 Jaguar XK8 Coupé
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #142 Gepost op: 14 Februari 2016, 17:52:19 »

Het slotje van de kofferbak zit er in, tjonge wat een geklooi en dat met steenkoude vingers.
Het zit nog niet helemaal naar mijn zin maar kijk er wel een keer na als de temperaturen wat hoger zijn. Droevig
Van de motorkap zit alles aan het mechanisme dat erop hoort dus ook een aansluiting voor het kabeltje.
Maar nu komt het, kabel is niet aanwezig en binnenin de stuurhut kan ik met geen mogelijkheid een hendeltje vinden waaraan ze te monteren moet zijn.  Ik weet het niet

Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #143 Gepost op: 14 Februari 2016, 18:21:08 »

Zit er aan het motorkap slot een beugeltje dat door de grill heen steekt?  Zoja heeft er origineel nooit een kabel aangezeten. Er is bij binnenbediening ook geen handel, je trekt rechtstreeks aan de kabel middels een lip waar je twee vingers achter kunt zetten.
De buiten bedienbare versie kan ook met een kabel worden uitgerust als ik me het goed herinner.

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Sideburn
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #144 Gepost op: 14 Februari 2016, 18:33:15 »

Inderdaad, het slot was hetzelfde (dus mét mogelijkheid om een kabel aan te sluiten) maar dan alleen zonder kabel naar de binnenruimte.

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800  --  '98 Jaguar XK8 Coupé
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #145 Gepost op: 14 Februari 2016, 18:37:14 »

Nog maar eens even gekeken.
Links-onder het dashboard zitten 2 kleine gaatjes, het lijkt erop dat hier iets met puntlasjes heeft op gezeten.
Aan de voorzijde niks waarmee je hem zou kunnen openen, wel een afdekplaatje gezien.
Heb hem niet open gemaakt maar het zit onder het sluitmechanisme, heeft dit iets van doen met het openen van buiten ?

Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #146 Gepost op: 14 Februari 2016, 19:48:48 »

Kabel is te zien achter het tankje, onderaan.

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #147 Gepost op: 15 Februari 2016, 08:15:07 »

Bedankt Oly, in de hut zitten er aan die kant ook de kleine ppuntlas gaatjes, ik zal wel even creatief zijn om er wat aan te maken.
Maar dat is nog niet de grootste paniek deze ochtend !
Mijn tank lag in een grote plas citroenzuur  Geschrokken
Het zuur had de roest zo goed weg gevreten dat er een gaatje als een speldeknop in was ontstaan, als er één gaatje zit zal de rest ook wel dun zijn en spoedig nog meer gaat lekken.
Bij mijn brom/motorfiets tanks wil dat ook wel eens voorkomen als ik ga reinigen met citroenzuur, hier is het geen grote ramp omdat ik ze wel weer dicht krijg met de coating.
Bij een auto tank durf ik dit niet aan omdat de brandstof bij een eventuele lek in de kofferbak blijft staan  en dit kan ik niet zo'n goed idee vinden.
Er moet dus een "nieuwe" komen, wie helpt me aan een goede tank ?

Sideburn
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #148 Gepost op: 15 Februari 2016, 11:22:52 »

Ik heb volgens mij nog ergens een tank liggen, ik kan straks even voor je kijken als de afstand geen probleem is? Ik woon in Limburg.

Rebel
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #149 Gepost op: 15 Februari 2016, 13:40:58 »

Anders heb ik er nog wel 1 liggen
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 23   Omhoog
  Print  

Ga naar: