Holland Kadett B Club Forum
18 April 2026, 20:19:31 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Kloeke metertjes.  (gelezen 10101 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Gepost op: 26 December 2015, 14:22:09 »

Kijk eens wat die Chinezen verkopen.  Ik weet het niet

http://nl.aliexpress.com/item/Car-meter-52MM-3-In-1-Volt-meter-oil-temp-gauge-Oil-Pressure-Gauge-Kit-auto/32317024003.html?ws_ab_test=searchweb201556_2,searchweb201644_4_79_78_77_82_80_62_81,searchweb201560_4

Nou zal dit niet de allerbeste kwaliteit zijn maar als blikvanger moeten ze toch  voldoen.  Grijns
Voor het geld hoef je het ook niet te laten maar ik wil natuurlijk wel dat ze ook werken en daarom dus aangesloten moeten zijn.
Daar wringt bij mij de schoen, zijn er punten op het blok waar je oliedruk en olietemperatuur sensors kunt aan sluiten zonder boor en
tapwerk ?

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 26 December 2015, 16:26:04 »

Is eigenlijk best een leuk setje om te zien, die dingen zullen heus wel werken.
De voltmeter is simpel aan te sluiten, de oliedruk censor kan je zo niet aansluiten omdat deze dan tegen de stuurstang aan gaat komen, je moet er dan een haaks knietje tussen zetten, dan wijst de sensor naar beneden en gaat het wel, heb geen idee waar je die haakse knietjes kan kopen.
Inplaats van de olie temperatuur zou ik voor een andere meter kiezen, bijvoorbeeld een rpm meter, deze zijn gemakkelijk aan te sluiten op de bobine.
Inlaats van de olie temperatuur zie ik ook setjes met een water temperatuur, deze kan je aansluiten op de bestaande censor in het blok.

Het maakt niet uit wat voor meters je er in zet, ik heb ook maar een bij elkaar geraapt setje, en ben hier tevreden mee.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 26 December 2015, 17:10:05 »

Klokje zit al in het dashboard, amp. metertje is ook geen gek idee maar een vacuüm meter is helemaal gaaf, dat heeft niet iedereen  Grijns
Sluit je aan op het carburateurtje ?
Hoe en waar precies ?

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 26 December 2015, 23:06:46 »

een vacuüm meter is helemaal gaaf, dat heeft niet iedereen  Grijns
Sluit je aan op het carburateurtje ?
Hoe en waar precies ?
Een vacuüm meter is heel simpel aan te sluiten, op het inlaat spruitstuk onder jou carburateur zitten meestal al 2 vacuüm aansluitingen ( vacuüm slang van ontsteking en van rembekrachtiger) even een T stukje op aansluiten en daarop de slang van vacuüm meter.
Bij mij zit geen rembekrachtiger en moet op die plaats even een klein gaatje boren en een aanluitstukje in draaien, hier sluit je het slangetje van de meter op aan.
Het leuke van deze meters vind ik dat deze altijd in beweging zijn met rijden.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: