Holland Kadett B Club Forum
26 Mei 2026, 06:04:01 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: B kadett special bj:1970 helaas te koop.  (gelezen 23666 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 23 Februari 2016, 18:30:29 »

Ik ben niet geïnteresseerd (heb toch geen geld  Grijns)

Maar de tekst leest nogal moeilijk. Probeer tekst korter en bondiger te maken. Het oneindig versterken van je statement doormiddel van zinnen zoals
"Meer betrouwbaardere Kadett dan deze bestaat volgens mij niet."
Laten lijken dat je een gladde verkoper bent.

Je laat merken dat je geen zin hebt om de auto weer klaar te maken. (Is te negatief) en dat hem vorig jaar klaar gemaakt hebt.

"Voor het mooie dus geheel spuiten" schrikt ook gigantisch af.

En de laatste allinia... Ik snap dat je daar geen zin in hebt (niemand trouwens) maar verwoordt het gewoon ff in een korte zin dat serieus geïnteresseerde welkom zijn om te komen kijken.

Sorry voor de kritiek maar ik hoop dat je er wat aan hebt.

Conclusie. Kort en bondig verkoopt beter.

Gr De criticus

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 23 Februari 2016, 20:20:54 »

Hmm vreemd, Kadettje is gewoon super betrouwbaar en heeft mij nog nooit laten staan, als dat als gladde verkoper gelezen word zal er inderdaad bij mij wel iets vreemd zijn. En nee auto geheel weer klaar maken betekend niet dat er geen onderhoud aan gepleegd is. Onderhoud is in  mijn optiek toch heel iets anders dan geheel klaar maken.

Kort en bondig beter en dan hier ongemotiveerde mensen op de plek krijgen? Leg ik het liever slechter uit dan het is en kan het alleen maar mee vallen toch?

Denk als ik dingen ga zeggen als gewoon beetje bij kliederen met kwastje en alles is weer nieuw ik pas onzin sta te verkondigen. Hoewel als ik er een dagje mee aan de gang zou gaan alles al heel anders overkomt dan hoe het nu is. Alleen lijkt het mij eerlijker en leuker gewoon puur dat te laten zien hoe hij daadwerkelijk ook is.

We gaan het zien en beleven, mag weg maar hoeft niet perse.
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 23 Februari 2016, 23:23:51 »

Hey, Ik probeer je absoluut niet aan te vallen op welke manier dan ook en wil absoluut niet dat je oneerlijk bent in je tekst.

Het enigste wat ik probeerde is een aantal puntjes op te noemen waar ik tegen aan loop tijdens het lezen. Zo staat er in de tekst:

Citaat
in alle jaren nooit 1 stuk vloerdeel moeten repareren.
terwijl er een aantal zinnen verder staat 
Citaat
Door de jaren heen zijn er alleen paar plekken op vloerdelen gerepareerd

Ik heb me even bezig gehouden om de tekst te herschrijven naar mijn idee. Hierbij heb ik jou tekst (en zeker de inhoud) in eren willen houden. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Citaat
Te koop: oude trouwe B Kadett Special uit 1970.

Deze auto is 17 jaar geleden gekocht van de familie die hem in 1970 nieuw gekocht heeft.
Het betreft hier een originele Special met dus opties zoals rozetten, sigarettenaansteker, motorkap van binnenuit te openen en de bekende vlaggetjes op de voorschermen.

Auto is origineel Nederlands geleverd en origineel wit deel 1 met GM lettercode is er nog bij. Nagenoeg alle rekeningen en onderhoudshistorie is bij deze de auto aanwezig.  Apk tot 8 augustus 2016.

In al deze jaren hebben wij er 19.000km mee gereden en heeft de kadett ons nog nooit in de steek gelaten. De auto rijd zoals het hoort en is voorzien sinds 2000 van schijfremmen en een rembekrachtiger. De kadett is dus een betrouwbare wagen.

De Kadett gaat alleen maar weg omdat er een Opel Manta op ons pad gekomen is en hierdoor hebben wij besloten om de Kadett te verkopen.

De auto is afgelopen jaar voor zien van een nieuwe accu. Vanachter zijn de remcilinders en de remvoering vernieuwd en de voorzijde is voorzien van nieuwe remblokken.

Er zijn een aantal zaken aan de Kadett gerepareerd :
links achter onder aan scherm bij reservewiel( nieuw stuk ingezet), dorpels vooraan, hoekjes keienvanger en de vloerdelen, Deurstijlen zijn gedeeltelijk vervangen, een paar plekken op vloerdelen zijn gerepareerd.

In 2000 voorzien van een twee componenten lak en de lak  is daarna niet meer bijgewerkt. Dit is geen auto met verassingen maar gewoon een eerlijke auto waar je ziet wat er moet gebeuren

Interieur is geheel origineel maar heeft wat schade. Zo zijn beide voorstoelen gescheurd en is de originele rode rubberen vloermat op en het hemeltje moet voor het mooie ook vervangen worden. Verder is interieur  na een schoonmaakbeurt inorde.

Wat moet je aan deze auto doen.:
-De rozet op de voorbumper monteren(is er gewoon bij).
-Keienvanger onder de voorbumper vervangen (is er bij).
-Dorpels vooraan (onder scherm) zijn in 2000 gerepareerd tegelijk met dus de keienvanger. Echter is het nieuw gebruikte metaal van dien kwaliteit geweest dat die stukken dus weer slecht zijn.
-Vloerdelen zit roest op en moet schoongemaakt worden.
-Verder heeft de auto her en der plekjes (zie foto's, Voor meer foto’s even contact opnemen.)

Auto is alleen te koop zonder de Ats velgen.

Voor de Kadett zoek ik iemand die met enthousiasme van deze auto kan genieten.
Gelieve enkel bij serieuze interesse contact op te nemen.

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 23 Februari 2016, 23:30:01 »

Staat een N te veel, moet zijn ooit. Nou kopers, doe je voordeel met tekst van hierboven. Hoewel ik echt betwijfel of hierdoor kopers wel serieus zouden worden/zijn. Mag duidelijk zijn dat ik inmiddels best flauw word van verkopen. Goed bedoeld van je hoor en mijn dank.

Sideburn
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 24 Februari 2016, 08:40:01 »

Ik denk dat je sowieso niet moet verwachten dat er zich binnen een paar weken (veel) mensen melden, met oldtimers duurt het nu eenmaal vaak een tijdje. Kijk maar eens naar de oldtimers die op Marktplaats staan, daar duurt het vaak ook lang voordat een auto verkocht is.
Heb je de auto trouwens ook op Marktplaats te koop staan? Ik denk dat je daar meer kans hebt dan op dit forum en Speurders aangezien je op Marktplaats een veel groter "publiek" bereikt.

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800  --  '98 Jaguar XK8 Coupé
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 02 Maart 2016, 20:39:32 »

In prijs verlaagd.
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 25 Maart 2016, 20:29:02 »

Auto is inmiddels verkocht.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print