Holland Kadett B Club Forum
26 Juni 2026, 12:49:12 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Achteras lagers 1100 opel 414315. krimpring opel. 414384  (gelezen 8797 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Wouter_be
Newbie
*

Bekijk profiel
« Gepost op: 16 Maart 2016, 14:15:47 »

Hallo,
Ik kan de originele lagers van SKF 361711 opel 414315, 62/30/22 nog krijgen voor ongeveer 20€ per stuk. Er zijn er nog maximaal 12 beschikbaar. Iemand intresse? Heefd er nog iemand krimpringen liggen, of kan deze maken, 30€ bij MM  vind ik er over.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Maart 2016, 18:31:34 »

Zit er ook aan te denken de wiellagers te vervangen.
Nu er geen olie meer in de assen en diff zit, kan ik de lagers horen als ik de assen rond draai, een beetje een droog lager geluid.
Ga eerst nog even wat olie in de as doen om te kijken of het geluid weg gaat als de lagers weer gesmeerd worden.
Als de lagers geluid blijven maken komen de nieuwe in.
Er zit nog geen speling op de lagers maar hebben langere tijd droog gestaan.

Bestaat er misschien een mogelijkheid om de krimpringen er heel af te krijgen, bijvoorbeeld door te verwarmen ??
Ben benieuwd of iemand dit weet en hoe je zoiets doet.

Groetjes Martin.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Rondjerijder
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Maart 2016, 18:42:30 »

Als een krimpring er met hitte omheen wil zal ze er ook met hitte wel weer af te krijgen zijn.
Maar in de wereld van de krimpringen technologie is het een doodzonde om een krimpring twee keer te gebruiken.
Ze zullen niet meer zo strak om de as gekrompen kunnen worden als bij de eerste keer en daarom mogen ze maar één keer gebruikt worden.

Uiteindelijk is het allemaal oud ijzer.
Wouter_be
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Maart 2016, 16:53:41 »

Persoonlijk denk ik niet dat je de krimpringen er heel afkrijgt, want als je ze verhit, dan verhit je ook de as, en is er geen temperatuurs verschil, dus ook geen diameter verschil in as en krinmpring. Dat MM 30€ vraagt voor de krimpring is omdat ze de ring en lager in set willen verkopen.
Ik heb nu ook de lagers van het differentiaal vervangen. Skf 32007x , kost me 30€ voor de twee lagers.
Moet alles nog in elkaar zetten.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Maart 2016, 22:04:42 »

Zit er ook aan te denken de wiellagers te vervangen.
Nu er geen olie meer in de assen en diff zit, kan ik de lagers horen als ik de assen rond draai, een beetje een droog lager geluid.
Ga eerst nog even wat olie in de as doen om te kijken of het geluid weg gaat als de lagers weer gesmeerd worden.
Gelukkig blijken de lagers nog goed te zijn, waren kurkdroog geworden van het lange stilstaan.
Heb wat olie in de as gedaan en de as een dagje recht overeind gezet zodat de dikke olie goed in de lagers kon trekken, de lagers zijn nu weer super stil bij het ronddraaien  Grijns

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: