ockdet
|
|
« Antwoord #30 Gepost op: 03 Februari 2016, 13:23:08 » |
|
je kan de voorkant alleen wel tillen martin als je met jou takel er een blok kan uit halen kan je zeker de body tillen dit weegt echt niks as met blok enz is vele malen zwaarder . ik heb het zo ook gedaan dat ging prima
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
Remko1975
Newbie
Berichten: 43
|
|
« Antwoord #31 Gepost op: 05 April 2016, 19:27:05 » |
|
Eindelijk weer eens wat kunnen doen aan de Kadett. Op Marktplaats een gebruikt interieur gevonden in het rood. Wel met een paar beschadigingen maar verder erg netjes. Even passen voor de foto. Untitled by Remko de Waal, on Flickr Untitled by Remko de Waal, on Flickr Klaar voor de zomer by Remko de Waal, on Flickr Ook heb ik een aantal onderdelen laten poedercoaten: voor Untitled by Remko de Waal, on Flickr na Untitled by Remko de Waal, on Flickr Echt bizar hoe mooi de onderdelen weer worden na de behandeling. Het wachten is op de derde lading met onderdelen waaronder de velgen. De C-Kadett is nu wel klaar na de opknapbeurt. Na het uitharden van de lak wel polijsten. Untitled by Remko de Waal, on Flickr
|
|
|
Gelogd
|
Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973 Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
|
|
|
Robbin
|
|
« Antwoord #32 Gepost op: 06 April 2016, 08:29:30 » |
|
Mooi hoor die rode bekleding, zit er bij mij ook in. Ik ben poep jaloers op je stuurtje. Zoeen zoek ik ook en wil die dan met skai ofzo overtrekken
|
|
|
Gelogd
|
Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
|
|
|
Remko1975
Newbie
Berichten: 43
|
|
« Antwoord #33 Gepost op: 09 April 2016, 18:11:25 » |
|
Zo af en toe staat een sportstuur op marktplaats te koop. Worden wel steeds duurder helaas.
|
|
|
Gelogd
|
Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973 Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
|
|
|
Remko1975
Newbie
Berichten: 43
|
|
« Antwoord #34 Gepost op: 12 April 2016, 19:24:04 » |
|
|
|
|
Gelogd
|
Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973 Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
|
|
|
Remko1975
Newbie
Berichten: 43
|
|
« Antwoord #35 Gepost op: 12 Maart 2017, 15:19:46 » |
|
Zo, eindelijk verder met de Kadett. De laatste weken behoorlijk wat onderdelen laten poedercoaten. Daarmee zou de vooras gereed kunnen zijn. Helaas heb ik wat tegenslagen gehad. Als eerste waren de bestelde spoorstangen te groot voor het nieuwe stuurhuis. Bij het persen van de rubber bussen in de onderste draagarm drukte ik de draagarm krom, dus deze kan bij het oud ijzer. De laatste uitdaging zijn de wiellagers aan de voorzijde. De trommel komt niet goed op zijn plek. Een oude trommel sluit mooi aan dus ik ben bang dat de afdichting of het lager niet juist is. Volgende week maar verder rommelen. Gelukkig nog 2 nieuwe draagarmen kunnen vinden op Ebay met de bussen erin, scheelt weer rommelen. Weer een paar onderdelen klaar voor montage by Remko de Waal, on Flickr Untitled by Remko de Waal, on Flickr Untitled by Remko de Waal, on Flickr Untitled by Remko de Waal, on Flickr Untitled by Remko de Waal, on Flickr
|
|
|
Gelogd
|
Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973 Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
|
|
|
Robbin
|
|
« Antwoord #36 Gepost op: 19 April 2017, 23:05:46 » |
|
Zo netjes en goed bezig, Ja de bussen van de onderste draagarmen kunnen venijnig zwaar gaan zoiezo alle lak en poedercoating uit de gaten halen. Ik heb ze expres niet in de pers gezet omdat ik ook bang was dat het de boel zou kromdrukken dus toen op spanning gezet met een forse lijmtang en dan een tik op de tang toen gingen ze vrij makkelijk erin.
|
|
|
Gelogd
|
Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
|
|
|
Remko1975
Newbie
Berichten: 43
|
|
« Antwoord #37 Gepost op: 03 Mei 2017, 18:01:46 » |
|
Dank je wel voor de tip. Morgen maar eens proberen.
|
|
|
Gelogd
|
Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973 Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
|
|
|
Freek B.
|
|
« Antwoord #38 Gepost op: 04 Mei 2017, 12:28:15 » |
|
bij mij was het een ware hel om de onderste rubbers er in te krijgen. Heb er zowat een 3 uur aan besteed. uit eindelijk ook licht verbogen maar weer terug kunnen tikken.
|
|
|
Gelogd
|
1973 Kadett b coupé 1971 Kadett b coupé (in onderdelen) 1986 VW T3 Panel Van 1966 Rekord C Coupe
|
|
|
Oly
|
|
« Antwoord #39 Gepost op: 04 Mei 2017, 21:58:49 » |
|
Ik zie dat je veel nieuwe bouten hebt gebruikt. Ikzelf ben een groot voorstander van de originele bouten en moeren om twee redenen: - Ze willen eigenlijk altijd los. - En het belangrijkste: altijd de goede (trek)sterkte!
Als je een setje hebt gekocht bij Splendid of zo is het ook prima maar gebruik geen bouten / moeren met een lagere sterkte. Berucht is het gebruik van veel zwakkere RVS bouten 'omdat het niet roest'.
|
|
|
Gelogd
|
Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980) Corsa A VAN 1.4SI Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie) Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
|
|
|
Remko1975
Newbie
Berichten: 43
|
|
« Antwoord #40 Gepost op: 16 Augustus 2017, 19:16:07 » |
|
Alle bouten komen van Splendid parts, net als de pakkingen en rubbers.
Gelukkig op Ebay 2 nieuwe draagarmen gevonden.
Natuurlijk een ouder type met kleinere fuseekogels.
Tweede uitdaging zijn de buitenste wiellagers. Die hebben een grotere opening in het midden als de opgeven wiellagers. toch maar de remschijven monteren.
|
|
|
Gelogd
|
Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973 Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
|
|
|
Remko1975
Newbie
Berichten: 43
|
|
« Antwoord #41 Gepost op: 24 December 2017, 22:03:48 » |
|
Untitled by Remko de Waal, on Flickr Het is een tijdje rustig geweest. Het was een beetje druk met werken en het gezin. Deze zomer via marktplaats set nieuwe voorschermen en keienvanger gevonden. Ook staat de Kadett aan de voorzijde op de wielen. Het was nog een beetje wennen. Ben nog niet toegekomen aan het monteren van de schijfremmen. Het volgende is het poedercoaten van de schijfremmen en achteras.
|
|
|
Gelogd
|
Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973 Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
|
|
|
wgortenmulder
|
|
« Antwoord #42 Gepost op: 28 December 2017, 08:46:50 » |
|
ziet er netjes uit. En gewoon rustig aan doorgaan..
|
|
|
Gelogd
|
|
|
|
|