Hallo,
Ik heb al veel op dit forum gelezen en gekeken en er van opgestoken mbt de b-kadett en dacht laat ik zelf nou ook maar eens wat zien wat ik en mn zoon aan het sjouwen zijn met het kadetje.
Het begon eigenlijk bij een maat van me, ik was aan zijn harleys aan het sleutelen en daar stond het Kadettje. Het wagentje was net uit de keuring en geschorst met wat ‘’kleine’’ afkeurpuntjes dacht mn maat. Na wat babbelen vroeg hij of ik hem niet wilde overnemen, hij vertelde me dat de auto keihard was dus ik moest al een beetje lachen. Ik heb dit forum al een tijd geleden behoorlijk doorgespit en kwam toen al tot de conclusie dat een harde kadett-b in de prijsklasse tot 400eu zeldzaam is, En de van wezel overlas dorpel en de roestbubbels hier en daar verklapte al een hele hoop.
Ik ging in de auto zitten en gaf een flinke trap net naast de dorpel op de bodem.. hard..ja hard van de roestkoekken die nu als chocovlokken op de grond vielen langs de kier van de crappy opgelaste dorpel. Hij wilde nu helemaal van zn kadett af en ik mocht hem zo menemen in ruil voor het geleverde werk aan zn motors. Mooooooiiiiii.
Maar nu ff een plaatje bij het praatje hier de ''keiharde''
kadett (de foto overigens uit het kentekenregister genomen)
Mn zoon en ik zijn een tijdje later toen de kadett thuis stond begonnen met strippen en wat roestoratie werkzaamheden. Ik zal proberen om van tijd tot tijd wat fotos en praatjes hier op het forum te plaatsen. (als ik iets niet goed doe aub zeggen het posten op forums is nieuw voor mij.
Hier de auto op de bokjes gezet en de deur losgepulkt spatbordje erafgehaad die is overigens nog wel keihard op een pitje hier en daar na.
Maar zoals te zie is de A stijl wel aan een oplapbeurtje toe deze was nogal oldskool dichtgesmeerd met P40 (vezelplamuur) ofzo
Ja het lijkt erop maar het ruikt niet zo
Na wat sloopwerk ook even wat opknapwerk.
Ik kan natuurlijk nieuwe a stijlen kopen maar ik vind de plaatdelen van een zeer dunne flubber kwaliteit dat ik de uit het zicht delen zelf klop uit 1.4mm carrosserie staalplaat.
Dus de oude rotte stukken eruit slijpen de te lassen randen stralen en het nieuwgeklopte staal erin. En even een laagje ouderwetse loodhoudende menie erop (jahaa is ongezond enzo)
de onderkant van de A-stijl doe ik als ik de nieuwe dorpel erop zet deze heb ik wel gekocht.
Hier een foto van de bodem en de lap reparatie die aan de binnendorpel was gedaan.
eruit met die troep.
Een beetje slijpwerk later kon ik het niet laten, en alvast een stukje bodem geklopt en erin gelast.
tussendoor na het werk spuit ik er altijd even wat zink op haal ik er weer af als ik er aan verder moet.
ook de binnekant van de dorpel daar waar nodig de rotte stukken eruit en nieuw erin.
mn zoon happy met mn nieuwe maffe laskap aan het bakken en braden.
Maffe laskap, last overigens erg fijn met dit kapje. Houd ook mn jongste zoontje weg bij het lassen die vind het niks zon eng ding.
heb nog meer maar dit was het even voor nu de rest volgt, Overigens mn respect voor iedereen die hier projecten heeft gepost en trouwens ook bedankt daarvoor.