Holland Kadett B Club Forum
24 Januari 2025, 04:28:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Rustbucket  (gelezen 88478 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Remko1975
Newbie
*
Berichten: 43



Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 05 April 2016, 19:12:18 »

Ziet er super uit. Fijn dat deze Kadett gered wordt.
Gelogd

Opel Kadett-B 1.1N standaard 1973
Opel Kadett-C 1.2N de luxe 1974
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 09 April 2016, 10:25:38 »

Je bent goed bezig, en leuk om te zien dat je met weinig gereedschap zelf het plaatwerk kan maken, zo heb ik het ook gedaan  Lachen
Ga zo zeker door, ben benieuwd naar de volgende foto's.

Groeten Martin.
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Frikandel
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 14 April 2016, 17:00:47 »

Mooi om te zien dat je eigenlijk (als hobbyist) met weinig gereedschap toe kan komen. ga me er ook eens op toe leggen... Ik gebruik op dit moment 1 mm blank staal... veel "vul stukjes" om te maken. Inderdaad de A stijl is eigenlijk maar zwak, het liefst wil ik er ook een kriksteun onder lassen ( ronde pijp net als achter), ben alleen nog op zoek ( of zelf maken) naar "nieuwe"scharnieren. In mijn sloopwoede eraf geslepen.......nu weet ik de alternatieven, maar ja...
Groet, Frits.
Gelogd
Freek B.
Sr. Member
****
Berichten: 304



Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 14 April 2016, 20:31:34 »

hey,

Als ik jou was zou ik scharnieren maken die je met bouten kunt verwijderen. Scheelt in de toekomst heel wat werk als de deuren er ooit uit moeten.
Gelogd

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
reusjep
Hero Member
*****
Berichten: 603


Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 16 April 2016, 07:31:24 »

Over scharnierpennen gesproken: koop de Kadett-E/Astra G/Opel Combo B spanstiften. Die hebben een kop met soort van flens. Een stuk makkelijker om kracht op te zetten en volgens mij nog geen 5 eu voor een set.
Voordeel van spanstiften is dat ze het scharnier volledig vullen. Met bouten heb ik altijd gezeur gehad met het afhangen van mijn deuren.
Tenzij je de scharnieren zó verbouwt dat het netjes pas is natuurlijk Lachebek

Gelogd
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 17 April 2016, 21:18:23 »

Zo vandaag weer even lekker aan de kadett geprutst.
Nu links voor de ophanging van het spatbord/slotplaat/keienvanger onderhanden genomen.
Op het eerste oog lijkt het altijd weer een klein gaatje/klusje



maarrrrrr.... tijdens het slijpen komt er helaas weer een hoop krokant opel staal tevoorschijn Boos
De keienvanger (of hoe noem je het deel waar je motorkapslot radiateur etc in hangt) zit links eigenlijk enkel nog vast aan een vloeitje dik stuk roest en bodyshutz,
De foto is genomen vanuit de motorruimte, maar aan de onderzijde is de hele flens op de puntlasjes na weggerot.



En dus slijpen slijpen slijpen, en ontroesten



Nieuwe inlas plaatjes maken



Het spatbord er aangehangen om de nieuwe stukjes uit te lijnen en vast te hechten.
De boel rondom afgelast en voorlopig in de menie gezet, dat straal ik er nl weer af als ik de definitieve primer erop spuit.


vanuit de binnekant keienvanger gezien.



Gelijk voor het smalle stukje onder de koplamp (boven de richtingaanwijzer) een nieuw stuk gemaakt, Het oude stukje was net zo stevig als kroepoek Tong



Al met al lekker opgeschoten. Grijns
Nu nog links achter een slecht stuk onder de bumper vervangen en dan is de linkse kant klaar mbt het grove werk.
Dus dan gaan we dat rechts nog een keertje na doen jipieee  Knipoog

Dat was m weer even
Groeten,
Robbin.

Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
apex4x4
Hero Member
*****
Berichten: 1631



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 17 April 2016, 22:07:45 »

Dat heb je weer mooi gemaakt Robbin, leuk om te zien dat alle kadettjes op die plaatsen rot zijn  Lachen
Gelogd

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Frikandel
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 18 April 2016, 17:15:21 »

Zo te zien gebruik je lood ijzermenie 90/10, tenminste het lijkt erop. Ik heb in het verleden heel wat liters van die menie gepoten op constructiewerk. Alleen de rode, 50/50 genaamd was beter overschilder/ over spuitbaar. nu gebruik ik rode ijzermenie van Karwei, ook goed spul. De ouderwetse loodijzermenies mochten volgens fabrikant gewoon tot 3 maanden buiten liggen om daarna afgelakte te worden; zegt wel iets over de kwaliteit.....
Gelogd
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 18 April 2016, 18:33:40 »

Ja klopt ik heb namelijk nog 3 potjes van het oude spul staan (mag schijnbaar niet meer verkocht worden vertelde mn vader) dus dat gebruik ik nu tot het op is.
De plekken die in het zicht komen straal/schuur ik later weer kaal voordat de primer erop gaat.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 18 April 2016, 20:30:00 »

Nog wel te koop:
http://www.tenco.nl/default.asp?pageid=35&artdetail=111400
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 03 Juli 2016, 16:28:28 »

Even een hele kleine update dat de mensen weten dat ik nog bezig ben.
Ik ben nog steeds bezig met wat krokante delen van de koets te vervangen. fotos plaatsen doe ik nog wel eens maar het is eigenlijk nog meer van wat ik hier al geplaatst heb.
Ondertussen ook gestart met mn onderdelen te verzamelen.
Ik heb vandaag een cih vooras met schijven gescoord en kreeg daar ook nog een extra zga complete cih as bij +4 remklauwen.
Ik zal tzt als ik mijn vooras af heb de boel die over is hier aanbieden. (best wel lastig te vinden onderdelen voor een leuke prijs nu)
Meer heb ik even niet te melden. Nu tijd voor bbq en n biertje.

Groeten,
Robbin.
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Frikandel
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 21 Augustus 2016, 13:01:42 »

Welk lasapperaatje gebruik je dan ? Merk/type? en die spotblaster? ken zo'n ding niet...Ben alleen in vroeger tijden met grovere materiaal bezig geweest; 8-10 Bar slangkop 10 mm opening...
Gelogd
ockdet
Hero Member
*****
Berichten: 800


mijn kadett


Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 22 Augustus 2016, 13:56:42 »

je kan toch elk co2 lastoestel gebruiken  maakt toch niet uit wat merk 
Gelogd
Frikandel
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 22 Augustus 2016, 16:30:49 »

Inderdaad; maar zoals overal zijn er goede en minder goede merken, ook speelt gebruiksgemak een rol.
Gelogd
Robbin
Jr. Member
**
Berichten: 67



Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 07 September 2016, 20:45:38 »

Welk lasapperaatje gebruik je dan ? Merk/type? en die spotblaster? ken zo'n ding niet...Ben alleen in vroeger tijden met grovere materiaal bezig geweest; 8-10 Bar slangkop 10 mm opening...

sorry beetje late reactie, maar een spotblaster is gewoon een klein zandstraalpistooltje met een reservoir en een opvangzak en wat tuitjes om kleine roestige plekjes te stralen zonder dat het straal media overal heen blaast. zoiets als dit:https://www.ts24.nl/product_info.php/info/121937/PowerPlus-Luchtdruk-Zandstraler-Set-POWAIR0014/?gclid=CJDKq5uB_s4CFRQz0wodz88CTA  Ik gebruik hem ook wel zonder die tuitjes om bijvoorbeeld even langs de te lassen plaatdelen te stralen (met glas media)

Mijn huidige laskar is een Giant super mig180 met losse fles, zoals de cheesy naam al doet vermoeden een of ander b merkje maar voor het opelblik functioneerd hij  meer dan genoeg.

Groeten,
Rob
Gelogd

Een Kadett heeft geen roest, enkel dikke patina.
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 7   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines