gister onder weg naar mijn broertje dacht ik dat hij uit de versnelling schoot blijkt dat mijn steekas uit het lager en krimpring gelopen is



stond ik aan de kant met de steekas en de remtrommel nog op het wiel . daar sta je dan en nu .......mijn broer maar gebeld die had al krik mee genomen . as er maar weer in gestoken . en zo ver het kon er vast in getikt . ik was dicht bij de werkplaats dus heel voorzichtig er naar toe gereden . wat zonder problemen ging . gisteravond bij olaf geweest om daar een andere as te halen . even koffie gedronken en wat bij gekletst .... die vond het ook al raar dat de steekas er uit gelopen was
vorig jaar november heb ik er een nieuwlager met een nieuwe krimpring op de as gezet
MIJN VRAAG ??
is de krimpring dan het enige wat de as op zijn plek houd

??
straks maar beginnen met de as van olaf
zou het verstandig zijn om net achter de krimpring even een kleine las te leggen want baal er nu wel van hij heeft nu al 2 keer op deze manier op de straat gelegen de keer er voor waren de wiel moeren los gelopen .... maar ook de remankerplaat helemaal stuk
wie weet raad

??
groetjes marco