Holland Kadett B Club Forum
25 Mei 2026, 08:59:56 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: compressie ... loopt niet lekker  (gelezen 48690 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 28 April 2016, 21:19:43 »

En beter stel je de timing af met een proeflampje! Strobo werkt het beste als je de vacuümvervroeger losneemt en de motor op ong. 500 toeren laat lopen.
Check je contactpuntjes, en zeker de condensator.

Volgens de boekjes zit klepspeling op 0.15 en 0.25 en voor LPG 0.05 meer, maar speling is nu in ieder geval redelijk ruim geloof ik.

Als je uit wil sluiten dat het brandstoftoevoer is zou ik ook een busje startpilot proberen. Remmenreiniger werkt ook erg goed.

Succes!
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 28 April 2016, 22:01:49 »

vanmorgen auto opgehaald  want eergister  wilde hij niet  starten    ik had het idee  koppaking  dus vanmorgen maar een pakking gehaald  bij cope parts emmen   auto daar maar laten draaien  toen ik bij de schuur  kwam auto uitgezet   en weer proberen te starten   hij  starte  1 keer daarna niet weer  .....  de auto maar in de shuur geduwd  ....  en de onsteking helmaal maar eens na gelopen  onder tussen  hier nog even op het forum gezocht
kwam ik een stukje tegen dat mischien de contactpunten  wel te ver uit elkaar konden  staan   . ik had  ondertussen  ook al de roter schoon gemaakt  en de contactpunten  even een schuurpapiertje er door gehaald   toen weer getest  en kreeg op de bobine kabel wel vonk maar onder tussen was de accu  ook al leeg  toen maar andere accu er bij   en  toen  weer geprobeerd  toen had ik ook weer vonk  bij de boegies ... alles er weer in gedaan en hij  liep weer   toen maar  extra accu in de auto gezet  en maar eens naar huis  om wat te eten  vanavond nog   even booschappen gedaan  wilde in 1 keer starten  .. nu maar even wachten op morgen vrooeg ` en dan maar even verder zien  kan nog met moeite beetje snelheid halen   . ga morgen  de kleppen controleren en op  025 en 035  zettten   en dan kijken op  cilinder 2 en 3  of ik de comoressie gelijk is  aan  1 en 4  mits hij natuurlijk  wil starten  mischien toch  de accu te weinig spanning     

jullie horen   het  wel   

alle ideeen  zijn welkom  .... 
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 28 April 2016, 22:40:18 »

De inlaatkleppen moeten gewoon op 0.15 staan, ook op LPG. Uitlaat 0.05 ruimer op LPG, dus op 0.30 i.p.v. 0.25.

Ik heb het gevoel dat je te veel dingen tegelijk probeert te doen. Ik zou elke actie 1 voor 1 doen, om zo dingen uit te sluiten. Je hebt nu al veel gedaan, maar kan eigenlijk nog niks uitsluiten. Zo blijf je gissen  Knipoog

Succes.

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #18 Gepost op: 28 April 2016, 22:48:26 »

Koppakking kan je gemakkelijk zelf testen.
Haal de dop van de radiateur af en laat de auto warm lopen, kijk nu in het gat van de radiateur, als je een lekke koppakking hebt zie je in de koelvloeistof allemaal kleine belletjes voorbij komen.
Een ander testje is de oliepijlstok er uit halen en een aansteker vlam onder de oliedruppel houden, als er koelvloeistof bij de olie zit gaat de oliedruppel heel hard knetteren door het vlammetje.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 29 April 2016, 08:56:29 »

het is voor mij ook gissen wat het is . maar ga straks weer verder  zo eerst maar eens zien of hij weer wil starten   . dan maar weer naar de schuur 
en verder zoeken
daddyphilipsen
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 29 April 2016, 13:27:31 »

Als ik jou was dan zou ik investeren in een nieuw setje contactpunten, condensator, rotor, verdeelkap, bougiekabels en bougies.
Vervolgens alles netjes afstellen zoals het hoort dus de contactpunten op 0,45mm en de bougie elektrode afstand op 0,6mm. Vervolgens met een stroboscooplamp de ontsteking op tijd zetten. Ik weet dan vrijwel zeker dat je startproblemen voorbij zijn.

Ps ik woon ook in de buurt van Emmen.
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 29 April 2016, 14:14:18 »

dat is toch wel heel makkelijk  alles vervangen  .  dat doen ze bij de meeste  auto bedrijfen ook  ..  onder delen vervangen   .  het probleem niet opgelost  . dan naar de volgende  ...  na wat onderdelen  vervangente hebben  is het probleem opgelost   maar de onderdelen  die  goed waren moet  je ook betalen  die ze er op hebben gezet   .......

ik had de contact punten  op 0.40  gezet   maar blijkt  dat ze toch  te ver open stonden  .. vanmorgen starten  en lopen ... ik blij
daarna  de kleppen gesteld  op  0.25 en 0.35 poosje  laten lopen   en toen de compressie  weer getest   .. cilinder  2 en 3  hebben nog stteds minder  compressie  .wel alle 2 het zelfde  .. kan het  helaas niet aflezen  hoeveel  verschil mijn compesie  meter gaat maar tot 10 bar  en het is meer  als  10

kijk dat is leuk  iemand in de buurt    ik woon in coevorden  en heb mijn schuur in wachtum
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 29 April 2016, 14:32:47 »

Gelukkig zijn de onderdelen voor de Kadett niet achterlijk duur. Knipoog
Sterkte ermee, ben benieuwd wat uiteindelijk de oorzaak is. Hopelijk vind je het snel.
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 29 April 2016, 15:16:59 »

Voor zover ik weet is meer als 10 bar altijd goed!!??
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 29 April 2016, 17:26:51 »

het start probleem  is opgelost   [ contactpunten te ver open gehad ]

het compressie  verhaal nog  niet ... dat kan maar  1 ding meer zijn lijkt mij  tussen cilinder 2 en 3 een lek

anders  kan ik het niet verklaren 
ik zal even het water in de gaten houden  ...
heb  al een pakkingset  ... bij copeparts gehaald  die heeft er nog meer liggen  voor 50  euro   complete set
Frikandel
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 29 April 2016, 17:59:46 »

Cope parts is dat Arta parts toevallig?
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #26 Gepost op: 29 April 2016, 20:28:37 »

het compressie  verhaal nog  niet ... dat kan maar  1 ding meer zijn lijkt mij  tussen cilinder 2 en 3 een lek

anders  kan ik het niet verklaren 
Denk niet dat de koppakking lek is, dan had je namelijk andere problemen gehad als jij beschrijft.
1 bar verschil is vrij minimaal, kan meerdere oorzaken hebben, bijvoorbeeld ingebrande kleppen die niet goed meer afsluiten, of verschil in slijtage van de zuigerveren.

Een koppakking vervangen kan natuurlijk nooit geen kwaad, als je de kop er toch af hebt liggen, kan ik je aanraden gelijk even de klepjes te slijpen, dit stelt niets voor en de kleppen sluiten dan weer perfect af.
Hier kan je een beetje zien hoe je de klepjes kan slijpen
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,11000.msg20807.html#msg20807

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 29 April 2016, 22:48:06 »

klopt dat zou kunnen of kleppen  of zuigerveren   .  voordeel dat ik nog een kop klaar heb liggen  en nog 2 blokken  .. 1 1200 n  en een 1200 s 
dat  klep slecht is  lijkt mij sterk maar het kan natuurlijk   ik heb er een kop op van een corsa  die hebben hardere kleppen en zijn groter maar hou eerst even het water in de gaten  ik misde woensdag wel water   vandaar maar even in de gaten houden

hij loopt teminste weer  dat is al een voordeel  hoef ik niet meer naar dat probleem te zoeken  ging vandaag even naar  auto matrialen zaak om voor mij hot spark  een verdeler kap halen en een rotor  maar toetsen ze mijn kenteken  in  komt er een astra uit   ze willen ook niks  bestellen van een ander type auto  want dan zijn ze bang als het verkeerd onderdeel is dat het niet terug kan   jammer hoor  tijd voor een andere plek  om spullen te halen anders  maar online uit duitsland laten komen 

moet alleen nog wat rvs schroeven  hebben voor  mijn bosch  ontsteking  dan  is deze ook klaar  iemand een idee hoe het zit met de weerstandsdraad die de spanning met starten  naar een lagere spanning brengt moet je deze wel aansluiten of juist niet ??     
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 30 April 2016, 10:50:16 »

Kijk of ze een (1.2s) C-kadett in het systeem kunnen vinden. Blokjes zijn het zelfde.
Kan me met meer dan 10 bar aan druk ook niet voorstellen dat je echt een lek hebt, maar wie weet blijkt van wel.
Ik zou ook nog eens naar de klepspeling kijken. Die is volgens mij te groot, maar je lijkt er van overtuigd van niet. Ik zou bij 0.15 en 0.25 of 0.30 blijven en verder goed luisteren naar hoe je blokje loopt.

Er is mbt contactpuntjes trouwens speciaal vet voor op de rotor-as, zodat het armpje van het contactpuntje niet zo snel afslijt.
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 30 April 2016, 14:32:15 »

hoe groter de klepspeling hoe meer ze sluiten . heb de klepspeling al op in 0.15 uit 0.25 gehad . daarna op in 0.25 uit 0.35 . hierna compressie waarden niet veranderd

ik weet dat c en d en e en corsa de zelfde blokken hebben   .. maar leg dat maar eens uit aan de automatriallen zaak  .. ze zijn bang dat ze verkeerd bestellen  en zij kunnen het niet  terug doen

ik luister goed  hoe het loopt  het lijkt er op als hij stationnair loopt op 3 poten loopt  blok ligt er niet rustig in dan  max snelheid 110
dat vet wist ik  op de rotoras  . ook af en toe  even de rotor er af om boven in een drupje olie in te doen  zullen ook niet veel mensen weten

vandaag nog naar het water gekeken geen verschil  vanavond lange rit  dus morgen maar weer kijken
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
  Print  

Ga naar: