Holland Kadett B Club Forum
25 Mei 2026, 10:59:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Caburateur  (gelezen 20989 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Ger
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 14 Mei 2016, 11:53:29 »

Ik ben nou uit aan het zoeken waarom hij maar op 3 cilinders loopt maar toch een goede compressie heeft .

Ger
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 14 Mei 2016, 21:07:24 »

Wedden dat je nokkenas gewoon versleten is? Met schuifmaat even meten hoe hoog alle stoters naar boven komen. Kwaaltje van deze motoren. Je mag ook nooit onderling de stoters wisselen en/of gebruikte stoters plaatsen.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 15 Mei 2016, 08:05:49 »

Als ik het zo lees heb je gewoon last van een ontstekings fout, heb je al gekeken of je op elke cilinder een vonk uit de bougie krijgt ??

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
Ger
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 15 Mei 2016, 08:26:36 »

Ik denk de oorzaak gevonden te hebben namelijk slechte zuigerveer . Hij verliest compressie op de 4de cilinder.

Eerst een paar dagjes weg en dan verder kijken.
Heeft iemand toevallig nog een goede 16s liggen , liefst die ik kan horen lopen ? Of een adres waar ze voor een redelijke bedrag nieuwe zuigerveren in kunnen zetten ?

Ger
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #19 Gepost op: 15 Mei 2016, 09:40:25 »

Ik denk de oorzaak gevonden te hebben namelijk slechte zuigerveer . Hij verliest compressie op de 4de cilinder.
Hoi Ger, hoe kom je aan die wijsheid dat je een slechte zuigerveer hebt, heb je een leak down test gedaan om hier achter te komen ??
Misschien een stomme vraag maar waarom zoveel moeite doen als je maar een halve bar verschil hebt op 1 cilinder ?? dit is vrij normaal en geloof niet dat jij dit verschil zal merken als de motor loopt.
Bij een slecht afgestelde of ingebrande klep heb je ook al minimale compressie verlies.
De motor loopt op 3 cilinders, zoek uit welke cilinder niet mee doet (motor laten lopen en bougiedop per cilinder er af trekken, kijken wanneer je geen verschil hoort)
Dan zoeken waarom deze cilinder niet mee doet, kijk of bougie een vonk geeft, geeft deze geen vonk,  bougie, kabel of ontsteking nakijken.
Ben bang dat je veel te moeilijk zit na te denken over compressie verlies en zuigerveren en zelfs al een ander motorblok, terwijl je misschien alleen maar een klein ontsteking foutje hebt  Knipoog

Ger
Jr. Member
**

Bekijk profiel
« Antwoord #20 Gepost op: 15 Mei 2016, 10:17:48 »

Ik doe zoveel moeite omdat ik met een vouwcaravan rij en na de 90 doet de auto het niet meer zoals het moet .
De elektrische gedeelte is allemaal goed en ja , ik heb de leak down test gedaan .
En bij cilinder 4 kwam behoorlijk wat lucht . Wat olie op de zuiger gedaan en toen was die dicht . Dus het probleem is voor zo ver ik het kan beoordelen een zuigerveer .

Ger
Peter96
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 15 Mei 2016, 10:35:09 »

Probleem opgelost en hier hoeft dus niemand zich meer druk over te maken.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 15 Mei 2016, 10:52:04 »

En bij cilinder 4 kwam behoorlijk wat lucht . Wat olie op de zuiger gedaan en toen was die dicht . Dus het probleem is voor zo ver ik het kan beoordelen een zuigerveer .
Jawel helemaal goed gedaan, en jammer dat dus toch de zuigerveer versleten is.
En mijn fout dat ik aan de ontsteking zat te denken  Knipoog
Hoop dat je nog aan een goed 16s blokje kan komen.

Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: