Holland Kadett B Club Forum
25 Mei 2026, 12:34:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: LPG op welk blok?  (gelezen 24715 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 14 December 2016, 11:53:18 »

Ik had overigens wel een "ring" tussen het luchtfilter en de carburateur, en niet de plaat onder de carburateur zoals Jeroen noemt. Deze ring wil wel eens los gaan zitten, omdat het materiaal van de carburateur nogal zacht is, en het luchtfilter best zwaar is. Het voordeel is wel dat de choke gewoon blijft werken, en het starten op LPG makkelijker is!
met de plaat onder de carb werkt de choke ook gewoon, sterker nog hij werkt zelfs beter omdat het LPG in het versterkte vacuum word aangezogen en het mengsel dus rijker wordt door de choke te gebruiken.
mijne start dus ook gewoon in de winter op LPG. het enige minpunt van de plaat tov de ring is dat de venturi iets versmalt word.

Kadett B L "super" 1968 LPG
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 14 December 2016, 12:39:49 »

OK Jeroen. Lijkt mij aannemelijk. Ik had begrepen dat het met een plaat niet werkte. Maar zelfs met mijn "ring" ben ik erg positief over het op LPG rijden van onze Kadettjes. Sterker nog: mijn huidige (benzine) kadett hikt en stottert regelmatig. Mijn LPG auto's liepen altijd vanaf starten tot uitzetten perfect rond, zonder hikken en stotteren, ook bij koude of haf warme auto!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 14 December 2016, 13:52:24 »

nog een leuke toevoeging. ik heb zelf een LPG thermostaat ingebouwd. die zit in de uitgaande gas slang en de uitgaande waterleiding van de verdamper. zodra het gas 30 graden is word de waterkring geknepen. daardoor is de dichtheid van het gas constant en is de levensduur van al het rubber in de lpg installatie hoger.
ook blijft er meer warm water circulatie over voor de verwarming van het interieur. erg fijn in de winter

ThijsV
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 14 December 2016, 15:29:48 »

erg behulpzaam dit allemaal, over een maand de auto voor de deur zetten, even uitgebreid voorstellen, en dan de LPG bij elkaar sparen, helemaal top! wat zijn de kosten om een LPG installatie in te bouwen? (evt met hulp van een van jullie die het wel vaker heeft gedaan, lijkt me toch net wat handiger  Knipoog)

Mvg
Thijs
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 14 December 2016, 16:56:22 »

voor ongeveer 700 euro heb je alle onderdelen nieuw.
je kan ook een aantal zaken 2e hands aanschaffen. maar een aantal onderdelen hebbben een "houdbaarheids datum" wat wil zeggen dan bijvoorbeeld de tank tot 10 jaar oud mag zijn op de dag van keuring. 9 jaar, 11 maanden en 30 dagen is dus OK maar 10 jaar niet meer.
op de website van de RDW is alle info voorhanden om hier goede keuzes in te kunnen maken.

denk ook buiten de normale kaders. een lpg-installatie in een oldtimer hoeft enkel aan EU normen te voldoen. G3 is niet van toepassing. daardoor mag je dus ook een set  in polen of spanje kopen en inbouwen. dat kan een hoop geld schelen aangezien de prijzen in nederland hoger liggen dan eigenlijk zou moeten.

ThijsV
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 14 December 2016, 19:48:28 »

gaat dit dan niet ten koste van de kwaliteit van de set?
ThijsV
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 14 December 2016, 19:54:24 »

Ik zie overigens online overal inlaatspruitstukken die gebogen zijn (http://www.rpower.be/~rpowerbe/index.php?option=com_virtuemart&view=productdetails&virtuemart_product_id=10726&virtuemart_category_id=856) terwijl inlaatspruitstukken standaard gewoon rechtop staan? (http://imgs.advertentiex.nl/upload/Inlaatspruitstuk-opel-kadett-b-en-kadett-c-1-57854.jpeg) is er een verschil in prestaties tussen de twee?

Mvg.
Thijs
kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #22 Gepost op: 14 December 2016, 20:16:06 »

1e in tunings spruitstuk voor dubbele weer.
2e standaard
ThijsV
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 14 December 2016, 20:28:34 »

Gotcha, bedankt

ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #24 Gepost op: 14 December 2016, 22:22:05 »

waar heb je   die termostaat vandaan jeroen
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 15 December 2016, 08:32:15 »

waar heb je   die termostaat vandaan jeroen
mijn opa was ooit lpg onderdelen vertegenwoordiger en had er een 2 in zijn schuur liggen. beide zijn in gebruik. heb ze ook nooit kunnen vinden op internet.

mcc_807
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 15 Januari 2017, 15:40:16 »

Los van of het technisch wel of niet goed is, heb ik zelf een berekening gemaakt met een moderne auto op lpg of de oldtimer op lpg.

In mijn geval bleek de oldtimer duurder te zijn dan een moderne, de moderne was zuiniger in verbruik, doordat het verschil in mijn geval groot was bleek de moderne auto inclusief de wegenbelasting goedkoper te zijn als de oldtimer.

En dan nog niet eens rekening gehouden dat je meer moet sleutelen aan het oudje.
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: