Holland Kadett B Club Forum
21 April 2026, 18:16:13 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Emblemen?  (gelezen 16903 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
ThijsV
Gast
« Gepost op: 16 December 2016, 20:18:17 »

Zit weer rond te kijken op het WWW en het valt me op dat er onwijs veel verschillende emblemen ('badges') zijn die achterop de kadett gaan, soms zit alles links, dan zit alles rechts, verder zie ik nog de letter 'L' of 'LS' achterop zitten, of 'BY OPEL' of 'SUPER', achterop de Kadett die ik (binnenkort) gekocht heb, staat überhaupt geen embleem, alleen het opel logo, ik neem aan dat het embleem gewoon verloren is gegaan over de tijd, en omdat ik wel de correcte emblemen erop wil zetten vroeg ik me af wat nou bepaald of er een 'L' achter zit (hoe herken ik dit?) idem ditto met de LS, OPEL, BY OPEL en SUPER emblemen. ik snap dat je me moeilijk kan vertellen wat er op mijn wagen zou moeten zonder de auto in kwestie te zien, maar een classificatie van wat waarop zou moeten lijkt me handig!

PS: wil niet nóg een topic starten, maar de Rallye kadett met de 1.1 motor werd niet meer gemaakt na '71, mijn auto komt uit maart 72, en heeft een rallye meterset, en het embleem op het dashboard staan, kan dit een rallye zijn? zit een gewone carb op.

Mvg. Thijs
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 16 December 2016, 22:18:54 »

Er zijn veel rallye auto's gekopieerd. Ga er maar uit dat Dat bij deze ook zo is.

Wat de emblemen betreft.  Ls staat geloof ik voor een luxe uitvoering

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 16 December 2016, 22:33:18 »

als je een lange pook hebt dan weet je zeker dat het geen L LS of Rallye betreft

Kadett B L "super" 1968 LPG
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 16 December 2016, 22:52:53 »

de Rallye kadett met de 1.1 motor werd niet meer gemaakt na '71, mijn auto komt uit maart 72, en heeft een rallye meterset, en het embleem op het dashboard staan, kan dit een rallye zijn? zit een gewone carb op.

Een Rallye met 1.1 motor had de twee-carburateurset er op zitten. Deze set kan natuurlijk verdwenen zijn terwijl het wel een Rallye is, maar de Rallye/1.1SR-specifieke punten van deze carburateurset zijn duidelijke kentekenen voor wel of niet een "echte" Rallye.
Bij een goede "vervalsing" is dit natuurlijk te ondervangen, maar meestal is dat niet het geval
-Het kleppendeksel heeft een extra bevestigingspunt voor het stangenstelsel, maar dat is relatief eenvoudig aan te brengen: op de foto  in de paarse cirkel. Duidelijk te zien dat het er later aan gelast is hier. Er kan natuurlijk ook gewoon een kleppendeksel van een 1.1SR op gezet zijn.
-De overlangsliggende bedieningsstang voor de twee carburateurs zit aan schutbordzijde in een beugel met een nylon lager er in. Zie de blauwe cirkel. Ook hier is te zien dat deze beugel later is toegevoegd.
-De uitvoering met een enkele carburateur heeft het opname/draaipunt op een totaal andere plaats zitten en deze opnamebeugel is meestal niet verwijderd bij ombouw naar de 1.1SR-set/Rallye look. Zie groene cirkel.
Deze lichtblauwe is dus geen Rallye.
Mijn Olympia-A met de originele 1.1SR motor heeft de opname uit de blauwe cirkel er origineel in zitten.
Ik rijd met een enkele carburateur en ook het opnamepunt in de groene cirkel zit er bij mij in. Deze lijkt origineel te zijn, dus ik weet eigenlijk niet of Rallye uitvoeringen deze beugel voor de enkele carburateur misschien toch ook heeft Verbaasd  Zou kunnen; is in een originele Rallye te checken.

Hier de twee kleppendeksels; enkele carburateur en 1.1SR twee-carburateursset met twee extra beugels/punten

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 16 December 2016, 23:26:22 »

het valt me op dat er onwijs veel verschillende emblemen ('badges') zijn die achterop de kadett gaan, de LS, L, OPEL, BY OPEL en SUPER, RALLYE.
Je bent een embleem vergeten  Grijns Grijns Grijns

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 16 December 2016, 23:39:25 »

Kijk eens naar de eerste letter of twee letters van het motor nummer, tussen de verdeler en benzine pomp zie je een vlak stuk op de motor zitten, kijk of er een N* of S* of SR* op staat, als er SR* in staat heb je een rallye.

Groeten Martin.

ThijsV
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 17 December 2016, 01:49:36 »

danku vriendelijk! ga dit bekijken als ik weer bij de auto ben, maar dit kan even duren, wanneer zou er ''by buick'' op de auto hebben gestaan? was dit een speciale uitvoering?
ThijsV
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 17 December 2016, 01:49:58 »

het is overigens wel een korte pook
Freek B.
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #8 Gepost op: 17 December 2016, 08:40:04 »

danku vriendelijk! ga dit bekijken als ik weer bij de auto ben, maar dit kan even duren, wanneer zou er ''by buick'' op de auto hebben gestaan? was dit een speciale uitvoering?

Als je Martin heet en tijdens het schuren *buick* tegen komt.  Grijns
Ik denk dat de, voor de amerikaanse markt bestemde auto's door buick zijn gebouwd..Omdat de amerikanen liever iets amerikaans hebben. In usa noemt de opel kadett namelijk: Buick's Opel Kadett
<a href="http://www.youtube.com/watch?v=RgQT0AxgIkI" target="_blank">http://www.youtube.com/watch?v=RgQT0AxgIkI</a>

1973 Kadett b coupé
1971 Kadett b coupé (in onderdelen)
1986 VW T3 Panel Van
1966 Rekord C Coupe
hummer
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 17 December 2016, 08:40:44 »

Om het nog verwarrender te maken  Grijns met een korte pook kan het ook een special zijn!

Gr. Erik
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 17 December 2016, 09:32:55 »

Na 40jaar is het vaak heel moeilijk te zien wat voor een uitvoering het is geweest, de auto's zijn vaak van eigenaar veranderd en naar eigen smaak aangepast.
Het is namelijk heel gemakkelijk de uitvoering van een kadett-b aan te passen, bijvoorbeeld een ander stuur, rallye  meters, stoelen of versnellingsbak met korte of lange pook ,velgen, enz enz.
Jij wilt er bijvoorbeeld een ander soort motor in leggen.
Het leuke van een kadett-b is dat je hem kan maken zoals jij het zelf wilt, of helemaal origineel laten.
Ik zou zeggen, maak er een uitvoering van met een bijpassend embleem die Thijs mooi vind, want dan pas heb je het meeste plezier aan jou auto.

Groetjes Martin.

ThijsV
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 17 December 2016, 12:46:56 »

Freek, leuk om zo'n oud spotje te zien! en Martin, dit ga ik dan ook zeker doen!

Mvg,
Thijs
Jinny
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 17 December 2016, 16:18:42 »

Leuke spotjes...
De mijne heeft ook korte pook, en een gewone N motor..
Origineel.

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 18 December 2016, 00:38:19 »

De mijne heeft ook korte pook, en een gewone N motor..
Origineel.
korte pook betekend niet per se een S of SR motor, lange pook betekend wel een N motor...

Kadett B L "super" 1968 LPG
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 18 December 2016, 10:13:50 »

@Jeroen de Car-Avan heeft alleen maar een lange pook maar kan wel een S motor hebben dus lange /korte pook verhaal gaat niet helemaal op Cool
en inderdaad de onderdelen zijn heel gemakkelijk uit te wisselen bij de verschillende uitvoeringen dus wie weet wat er in de afgelopen 45 a50 jaar is gebeurt Cool

gr Paul
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: