Holland Kadett B Club Forum
29 April 2026, 13:53:53 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: drukring pignonwiel  (gelezen 11776 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 21 Februari 2017, 12:33:59 »

Voor de mensen die zich er aan willen wagen: er is voor het afstellen van de voorspanning van de pignonlagers een stuk speciaalgereedschap nodig. Te weten Opel s-1288. Dat is te maken van een oud staartstuk, maar aangezien ik dat niet heb ben ik op zoek naar iets gelijkends.
Heeft iemand toevallig tips?

Vast bedankt!
Oly
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #16 Gepost op: 21 Februari 2017, 21:56:14 »

S1288 is de blokkeersleutel, heb ik zelf gemaakt, inderdaad van een oud staartstuk. Ik heb buiten de commerciële sleutels ook nooit een ander oplossing gezien. Is er binnen onze club niemand die een staartstuk of zelfs alleen de binnenste tussenas over heeft van een Kadett B/C of Manta / Ascona (kleine as)?  Het schuifstuk eraf slijpen en een flink stuk ijzer (bijvoorbeeld het overgebleven deel van het asje) er aan vast lassen. Je moet nog wel wat kracht zetten.

heb je al een spanring kunnen kopen? Ze zijn erg dun gezaaid voor de dunne assen ondertussen.

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 23 Februari 2017, 08:53:43 »

De ring is via https://www.online-teile.com/opel-ersatzteile/shop_content.php?coID=2433 te vinden door het nummer (406560) in te voeren.
Het zijn wel een stelletje zeikerds die geld berekenen voor te kleine orders. Heb uiteindelijk iets van €25 betaald geloof ik. Via MM is ie trouwens ook te krijgen, maar dan was ons buurland nog steeds goedkoper.

Ik heb in de voorraad van mijn garage wel een aantal oude C- en B-kadett cardannassen gevonden die ik zou mogen slopen. De keerring voor het staartstuk is 45-60-10 en die voor de bak is 45-62-10. En de aansluiting van de cardanas past ook over die van de as heen. Ga nog even met een schuifmaat meten of ik geen vervelende speling krijg, en anders sloop ik een cardanas Lachebek
Pagina's: 1 [2]   Omhoog
  Print  

Ga naar: