Holland Kadett B Club Forum
25 Mei 2026, 15:54:02 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Klep vast  (gelezen 18301 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
mcc_807
Gast
« Gepost op: 14 Januari 2017, 18:48:03 »

Nadat mijn 11N blokkie niet lekker liep, vandaag maar eens alles gaan vernieuwen.

Nieuwe bougies,
Nieuwe bougiekabels
Nieuwe kontaktpuntjes
Nieuwe condensator
Nieuwe Rotor
Nieuwe verdelerkap
Nieuwe waterpomp.

Helaas bleek de oude waterpomp verstopt te zitten maar het primaire koelsysteem niet
Toch kwam de kadett op normale temperatuur?Verbaasd
Radiateur zit ook verstopt, spoelen kreeg ik er maar druppeltjes door onder waterdruk. Dus komt er een nieuwe radiateur.
Heeft er iemand toevallig nog 1 liggen?

Wat ook helaas was, de motor liep hierna nog steeds niet goed, dus compressie gemeten.
cil 1 : 8.5
cil 2 : 0
cil 3 : 8.5
cil 4 : 8,5

Owjee probleem bij 2. Inlaatklep is in half open stand blijven vastzitten gelukkig was er ruimte tussen de zuiger en klep.
Tuimelaar lag ernaast en de stoterstang is vooralsnog heel, zag er niet krom uit op het oog.

Klep is helaas niet beweegbaar, dus conclussie kop moet eraf en kijken of ik hem op die manier gangbaar krijg.

Iemand hier ervaring mee? of meegemaakt?
Mischien als kop er toch af is gelijk andere klepzetels zetten voor loodvrije benzine een optie? eens kijken wat de kosten zijn daarvoor.
Jinny
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 15 Januari 2017, 10:50:02 »

Hij moet er toch af, tikkie met hamer op de klepsteel?
Zorgen dat de zuiger beneden staat natuurlijk..

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
mcc_807
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 15 Januari 2017, 15:12:08 »

terwijl de kop er nog op zit zeg je? dit had ik al gedaan, uiteraard met zuiger naar beneden. maar toen met pijn en moeite de klep ietsje weer omhoog gekregen om de motor weer rond te laten gaan.
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 15 Januari 2017, 16:47:22 »

terwijl de kop er nog op zit zeg je? dit had ik al gedaan, uiteraard met zuiger naar beneden. maar toen met pijn en moeite de klep ietsje weer omhoog gekregen om de motor weer rond te laten gaan.
Kop er af halen, klep zal een opdonder gehad hebben en klepsteel zal krom zijn.

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
mcc_807
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Januari 2017, 00:55:55 »

dat is ook mogelijk ja :-(
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Januari 2017, 08:59:04 »

volgens mij kan je beter heel het blok na kijken
mcc_807
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Januari 2017, 17:49:06 »

Helaas, Klep is hard in contact gekomen met de zuiger.

Ahoewel mijn ervaringen goed zijn met de krukaslagers is het goedkoper een ander blok te zoeken denk ik.

Iemand nog iets liggen?
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Januari 2017, 20:51:49 »

vaak is er geen schade aan het onderblok. een klep vervangen zal ook niet heel duur zijn. ik zou eerst de schade opnemen voordat je een ander blok koopt(waarvan je ook niet weet wat de status is)

Kadett B L "super" 1968 LPG
mcc_807
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Januari 2017, 21:41:27 »

Ja heb ik het verleden bij moderne blokken dit vaker gedaan, daar deze de zuiger aardig heeft aangekust twijfelde ik toch.
Dus toch beetje orienteren.

Klep is goed krom, morgen gereedschap halen om de klep te verwijderen. en kijken of ik ergens een klep kan vinden.

hoe zit het met de klepgeleiders in het blok? en begreep dat deze blokken geen klepsteelrubbers hebben?
ockdet
Hero Member

mijn kadett

Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Januari 2017, 11:31:31 »

er zijn koppen die hebben wel klepsteel rubbers ...  ik heb nog wel losse kleppen liggen  ook nog wel 2 goede koppen

voor dat je een ander blok koopt zou ik toch eerst het blok goed na kijken op de axiale speling van de krukas
aangezien jou compressie  gelijk is op 3 zuigers  zal op die vierde dat ook wel goed zijn 
als je een ander blokje zou kopen is het vaak maar afwachten wat je koopt  ik zou dan goed kijken hoe de compressie is en de spelling op de krukas
en of de krukas niet is ingesleten op het middelste lager 

lager setje  bij krause   zijn niet zo heel duur  ..  http://www.krause-rennsporttechnik.de/shop/Motorenbereich/OHV/Motorenunterbau
en dan weet je zeker  dat je weer iets goeds hebt ..
apex4x4
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 17 Januari 2017, 19:33:07 »

Was ook mijn gedachte, als je op 3 cilinders 8.5bar compressie hebt is dit super goed, beste even motor controleren, door de kromme klepstang kan het zijn dat de klepgeleider een opdonder heeft gehad, dit voel je gelijk als je even een andere klep in de klepgeleider steekt, geen speling is goed.
De 1.1n blokjes hebben geen klepseals, voordeel is goede smering van de klepsteel, nadeel uitlaatgassen ruiken iets anders  Grijns

Heb je een 1.1 of 1.2 motor ??

1971 Opel Kadett b LS Coupe By-Buick 1.1 Lamborghini-Orange-Pearl.
mcc_807
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 17 Januari 2017, 20:33:18 »

Het is de 1.1 motor dus de geleiders zijn gesmeerd haha, dan toch de vraag waarom of hoe het heb kunnen gebeuren.
Heeft een flink spoor in de zuiger nagelaten.

Op advies of goed geluk ga ik toch deze klep vervangen. mooiste zou alle 8 zijn maar waarom haha
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 18 Januari 2017, 08:12:46 »

een slappe veer in combinatie met vervuiling (bijvoorbeeld door lang stilstaan) zou een oorzaak kunnen zijn.

Kadett B L "super" 1968 LPG
wgortenmulder
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 18 Januari 2017, 08:14:28 »

Er zijn wel een paar mogelijkheden hoe dit heeft kunnen gebeuren:
- te weinig smering (maar dat is niet erg aannemelijk)
- zwevende kleppen gehad. Kan door te hogen toeren draaien (max voor deze blokjes is 5600 rpm) of de klepveer te slap.

Een deukje in de zuiger is niet zo een ramp. Wel even kijken of de zuiger langs de randen niet is vervormt.
Ik zou inderdaad een andere klep plaatsen maar ook gelijk kijken voor een andere klepveer.

Succes
Wouter

Oude liefde roest niet zeggen ze...... Dan hebben ze mijn kadettje nog niet gezien...
"Rust Roest" maar na restauratie (hopelijk) niet meer.

Restauratieverslag: mission impossible
http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,9766.0.html
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 18 Januari 2017, 11:31:13 »

En als je toch bezig bent even de klep(pen) inslijpen? Rotklusje, maar me dunkt dat je dan wel weer even voort kan!
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: