Holland Kadett B Club Forum
17 April 2026, 13:38:20 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Stroomverdeler niet verder te draaien  (gelezen 33622 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Rob
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 31 Maart 2019, 14:16:07 »

vooral bij lagere toeren liep hij slecht voor het stellen
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 31 Maart 2019, 15:47:18 »

Zijn de puntjes wel goed schoon?
Soms zijn ze ingebrand en zitten er op de contactvlakken vastgebrande metaaldeeltjes/slakken (zoals bij lassen).
Daardoor lijken de puntjes normaal te openen en sluiten maar in werkelijkheid zorgen die "aankoeksels"(nauwelijks zichtbaar) ervoor dat de puntjes niet goed en op het goede moment echt openen (en op dat moment hoort "de vonk getrokken te worden).
Met fijn schuurpapier of vijltje eventueel na-bewerken; dit is geen oplossing voor de lange termijn omdat de puntjes dan eigenlijk al te versleten zijn.
Ik kom hierop, omdat je aangeeft dat na het verkleinen van de openingsafstand de motor eigenlijk niet meer wilde starten.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Rob
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 31 Maart 2019, 17:03:46 »

ik hen in het begin de contactpunt afstand moeten vergroten om op 0,4 te komen. ik heb wel naar  de puntjes gekeken en daar zat in een kleine krater in gebrand.die heb ik weer vlak gemaakt. ik merkte daana wel bij het afstellen met een lampje dat deze bij een kleinere beweging al aan en uit ging. maar hij doet het nog steeds niet. ik ga wel nieuwe puntjes bestellen.
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #18 Gepost op: 01 April 2019, 17:17:04 »

Je zou ook eens kunnen proberen om de bougie kabels 1 positie verder te zetten en dan ook met de klok mee.Dan zou die een keer moeten lopen.Bij mij staat die ook zo, omdat ik met die schuine vertanding de rotor niet naar de eerste cilinder wees.Gewoon met de kabels doen.Wie weet.Wel een aantekening maken.Succes Fred
Rob
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 11 April 2019, 13:30:57 »

Hallo, ik heb gisteren nieuwe verdeelkap rotor puntjes en condensator geïnstalleerd. en nu start hij wel maar valt ook snel weer uit. Als ik de ontsteking vroeger zet blijft ie wel langer lopen. Maar in beide gevallen valt ie uit als ik het gaspedaal aanraak. Mvg Rob
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #20 Gepost op: 11 April 2019, 13:38:23 »

Hoe staat het je carburateur, daar kan ook de oorzaak liggen.
Nog een vraagje: heeft de auto een remkrachtversterker, zo'n trommel voor de hoofdremcilinder?

Rob
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 11 April 2019, 15:11:49 »

Ik heb aan de carburateur niks veranderd en hij reed gewoon voordat ik met de ontsteking heb gerommeld. Er zit geen rembekrachtiger op maar ik heb er wel een liggen die ik er later misschien op wil zetten.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 11 April 2019, 15:21:57 »

dat van die remkrachtversterker: als die lek is (+de slang er naar toe)  valt de onderdruk in de carburateur weg als je op het rempedaal trapt en sterft de motor af . In jouw geval dus niet van toepassing.
Als de kleppen+zuigers O.K. zijn, de carburateur normaal is afgesteld en de ontsteking klopt, dan MOET het simpele OPEL-motortje eigenlijk altijd lopen.
Als de motor voorheen min of meer goed liep en je alleen aan de ontsteking hebt gewerkt, dan moet daar iets fout zitten;
de verdeler deugt niet of hij is fout ingebouwd of hij is fout afgesteld of een onderdeel veroorzaakt de fout, of, of, Verbaasd
Ik zou het zo op afstand niet meer weten.
Is er geen clublid die bij jou in de buurt woont; twee zien en weten meer dan één  (zet in je profiel waar in het land je zo ongeveer zit, handig als iemand bij wil springen)

Rob
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #23 Gepost op: 12 April 2019, 17:21:40 »

Hallo, ik heb een losse condensator aan de bobine gevonden. toen ik deze beter verbond met massa liep hij wel stationair op de goede afstelling. maar volgens mij hoort deze hier helemaal niet. Is dit een tijdelijke oplossing van een vorige eigenaar?
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 12 April 2019, 17:56:47 »

En zit er ook een condensator aan of onder de kap van de verdeler?
Op de verdeler hoort een condensator, ook al zou die ook ergens anders in het circuit mogen zitten.
Op de verdeler en aan de bobine ook hoort zeker niet

Rob
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 12 April 2019, 18:58:16 »

Er zit een condensator onder de kap, deze heb ik ook vervangen
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 12 April 2019, 19:05:35 »

Ook al is de condensator nieuw kan die nog kapot zijn.Condensator bij bobine kan voor radio ontstoring zijn.Dan kan die weg.
Rob
Newbie
*

Bekijk profiel
« Antwoord #27 Gepost op: 14 April 2019, 13:25:15 »

Kan ik de bobine en condensator doormeten om te conteroleren of deze goed zijn ?
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #28 Gepost op: 14 April 2019, 13:37:40 »

Electro Verbaasd Verbaasd

kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #29 Gepost op: 14 April 2019, 18:04:18 »

Zitten er oude bougiekabels op? Doordat je de verdelerkap af hebt gehad zijn er misschien breuken in gekomen door ouderdom?Verbaasd
Gr Paul
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: