Holland Kadett B Club Forum
02 Mei 2026, 19:18:33 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: waarmee rekening houden bij aankoop  (gelezen 23401 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 07 Januari 2007, 18:37:00 »

hoi!

Ik wil binnenkort (ben al een beetje aan het rondkijken) een Kadett B Coupé kopen maar ik zit nog met een hoop praktische vragen.

M'n auto zal voor dagelijks verkeer zijn dus moet hij ook zo gekeurd zijn. Is het moeilijk om zo'n keuring te halen in Belgie? Zit er ook beperking in qua andere motor etc? ( vraagje aan de belgen dus...Opelix etc)

Dito vraagje voor verzekering. Ik ben maar 22, heeft er iemand een ruw idee wat voor prijs ik betaal voor m'n verzekering?

En dan nu de belangrijkste dingen... Waarop let ik als ik een dettje koop?
Roest op dragende structuren is al heel belangrijk. roest in het algemeen ook maar dat valt nog te repareren ( Kadett-doc, das misschien eentje voor jou, ik heb nooit gelast dus is het mss net niet voor mij weggelegd).
Motor moet draaien. ik denk niet dat een leek z'n eigen motor kan reviseren/opkuisen (ook al wil ik het wel proberen... als'k ooit een donor heb doe ik het toch)

zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

alvast bedankt!

groeten,
David uit Belgie

Chippie
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Januari 2007, 22:19:00 »

Dorpels, onderaan de A-stijl, chassisbalken bij achterwielophanging, Meestal is het achterste deel aan beide zijden verrot. Het gedeelte waar de tank opstaat en het gedeelte waar de reserveband staat.
Voor de overige vragen kan een Belg beter antwoorden. Ik weet nl niet hoe het zit met keuringen ed in België

Gr. Johan
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 04 Januari 2007, 22:23:20 »

Citaat
 Dorpels, onderaan de A-stijl, chassisbalken bij achterwielophanging, Meestal is het achterste deel aan beide zijden verrot. Het gedeelte waar de tank opstaat en het gedeelte waar de reserveband staat.

zijn die dingen moeilijker te reparen dan het gemiddelde zijpaneel? (behalve dan die chassisbalk, daar valt weinig aan te doen)

Chippie
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Januari 2007, 22:27:00 »

Niks is moeilijk als je kan plaatwerken/lassen..
Aangezien jezelf al aangeeft dat je dit niet zelf kunt doen, zul je het dus door iemand moeten laten doen. In dat geval is Chris een goeie (kadett-doc)
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 04 Januari 2007, 22:31:00 »

Had de post van Kadett-doc inderdaad al gezien en hij is dan ook de kandidaat bij uitstek (behalve dan de afstand, maar liever dat dan even duur en brak werk, en toch, anderhalf uur is niet te ver rijden)

Hoe dan ook... ik heb binnen 2 maand tijd zat (heb maar 2 uur les per week voor 4 maanden lang) dus kan ik er veel aan werken, of net werken voor 'm te bekostigen (spaarcentjes genoeg maar daar kom ik liever niet aan)

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 04 Januari 2007, 22:35:00 »

Ik heb je E-mail gestuurd met (Duitstalige) info die je zou kunnen gebruiken bij de aankoop van een B-Kadett.
Succes

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 04 Januari 2007, 22:38:41 »

Citaat
 hoi!

Ik wil binnenkort (ben al een beetje aan het rondkijken) een Kadett B Coupé kopen maar ik zit nog met een hoop praktische vragen.

M'n auto zal voor dagelijks verkeer zijn dus moet hij ook zo gekeurd zijn. Is het moeilijk om zo'n keuring te halen in Belgie? Zit er ook beperking in qua andere motor etc? ( vraagje aan de belgen dus...Opelix etc)

Dito vraagje voor verzekering. Ik ben maar 22, heeft er iemand een ruw idee wat voor prijs ik betaal voor m'n verzekering?

En dan nu de belangrijkste dingen... Waarop let ik als ik een dettje koop?
Roest op dragende structuren is al heel belangrijk. roest in het algemeen ook maar dat valt nog te repareren ( Kadett-doc, das misschien eentje voor jou, ik heb nooit gelast dus is het mss net niet voor mij weggelegd).
Motor moet draaien. ik denk niet dat een leek z'n eigen motor kan reviseren/opkuisen (ook al wil ik het wel proberen... als'k ooit een donor heb doe ik het toch)

zijn er nog dingen waar ik op moet letten?

alvast bedankt!

groeten,
David uit Belgie

kijk even op het forum bij
carroserie

gr jacob

kadett caravan 2.4 1969
topcat
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 04 Januari 2007, 22:45:00 »

even wat foto's geleent elders
op het forum

kadett caravan 2.4 1969
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 04 Januari 2007, 22:46:14 »

aha, de fototjes van in dat mailtje. handig die dingen Lachebek

Citaat
 Ik heb je E-mail gestuurd met (Duitstalige) info die je zou kunnen gebruiken bij de aankoop van een B-Kadett.
Succes

dat ziet er enorm handig uit. Zal het toch eens door een vertaal robot moeten halen dat ik geen cruciale dingen mis

Citaat

kijk even op het forum bij
carroserie

gr jacob

heb ik al gedaan, zo ook op het opel forum bij renovaties. dus wist al dat de A-stijlen, dorpels etc heel cruciaal zijn. Maar dingen zoals de chassisbalken die aangehaald werden wist ik niet. zijn die A-stijlen trouwens zichbaar bij een volledig gemonteerd model? Ik heb de indruk langs wielrand toch het onderste deel maar het bovenste stuk zit toch achter plaatwerk?

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 05 Januari 2007, 00:16:00 »

A-stijl links en rechts van binnenuit door de twee kartonnen bekledingsplaten weg te nemen links en rechts in de voetenruimte; zaklantaarn meenemen!

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 05 Januari 2007, 02:29:00 »

ik denk dat ik nog genoeg leeswerk heb...toevallig op gevallen (bij het bekijken van andere wetteksten over autos), de specifieke bepalingen van zowat alles dat met een auto te maken heeft, alsook een mooi lijstje van wat de keuring allemaal controleert en de wettelijke waarden.
http://www.wegcode.be/wet.php?wet=22

cane
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 05 Januari 2007, 10:55:00 »

de kans dat je een wagen vind in een staat zoals heirboven vermeld is zeer zeer klein
er zijn wel uitzonderingen zie chris z'n dettjes

het zal eerder afhankelijk zijn van hoe groot je budjet is

een vraag voor jou. gaat het een Belgische wagen of een buitenlander???
cane
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 05 Januari 2007, 11:02:00 »

nog een vraag?
van welke bouwjaar zal het dettje zijn

voor 1968: geen gelijkvormigheidsattest nodig

na 1968: wel gelijkvormigheidsattest nodig,
zorg dat dit aanwezeig is als je een detje koopt. Mocht het zijn dat er geen bij is kun je dat wel opnieuw aanvragen en dat duurt wel een tijdje en zorgt voor een boel geloop
Jinx
Sr. Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 05 Januari 2007, 11:55:00 »

binnen of buitenlander en jaar van in gebruikname weet ik nog niet.
Ik ben op dit moment vooral in belgie aan het zoeken omdat mijn transportmogelijkheden beperkt zijn tot het lenen van de auto van de ouders.

De kans om een perfecte auto vinden is inderdaad klein, ik ben niet vies van wat werk maar het budget moet beperkt zijn.
Aankoop budget ligt op MAX 2000-2500euro wat al heel wat is, maar daar kan je al iets voor kopen voor zover ik dat weet. Als ik dat doe is er geen geld over voor renovatie etc dus...(ik verdien wel bij... 300euro per maand maar das altijd wachten he)

Ik ben niet zo bekend met de verschillen per bouwjaar en vond daar ook niet zo direct antwoord op. Zonder gelijkvormigheids attest is er meer mogelijk met de auto?

cane
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 05 Januari 2007, 12:06:00 »

het goedkoopste is dat je een belgische wagen koopt die al ingeschreven is voor dagelijks gebruik

dat is het goedkoopste
maar dan beperk je de keuze zeer veel
ik denk dat er zelf zogoed als geen enkele ingeschreven is voor dagelijks gebruikt

wanneer je een oldtimer wil inschrijven voor dagelijks gebruik moet je zowieso een procedure starten om de wagen te laten keuren naar dagelijks gebruik
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: