Holland Kadett B Club Forum
27 September 2020, 04:32:07 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws: Wij wensen iedereen een fijne zomer!
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Lekkende automaatbak.  (gelezen 388 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 881


De Joyride 3 en de groene dame


Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 09 September 2020, 23:15:42 »

Al vanaf dat ik met de Groene Dame rondrijdt verlies ik olie uit de automaatbak.  Als ik er dan eens een beetje aanvulde, dan lag het er binnen een paar dagen weer onder. Hier en daar eens gevraagd, met steeds het gelijke antwoord: vanwege de lange tijd dat de Kadett stil heeft gestaan zal er een minder stukje in de keerring bij de ingaande as van de automaat zitten. Dus maar eens op zoek gegaan naar een nieuwe keerring. Deze gevonden bij een bedrijfje in Tilburg, voor een relatief laag bedrag. Hier gaf men de tip, vervang ze aan de voor en achterkant. Dus maar twee keerringen besteld. Dag later kon ik ze in Tilburg afhalen. Kosten ongeveer €8,-.

Toen bleef het even stil, Corona, drukte thuis en op het werk. Na een korte vakantie ben ik dan toch maar aan de slag gegaan. Vooras los, automaatbak los, en carrosserie omhoog. Let er op dat je ook de stabilisatie stang even los schroeft  Grijns. Het takelen gaat dan iets of wat makkelijker. Maar uiteindelijk, net voor een bui had ik de vooras met motor en automaatbak onder de carport liggen.

De volgende dag de bak en motor van elkaar gescheiden.  Daar kwam ook weer een golf olie uit. Snel kattebak korrels eroverheen gestrooid. De automaatbak op een tafeltje gehesen en de keerringen verwijderd. Eerst achter, die zag er nog goed uit, maar ja, als je zover bent, vervang je het ook maar. Aan de voorzijde had ik meer moeite met het verwijderen, maar uiteindelijk is deze er ook uit gekomen. Ook hier was ik van mening, dat de keerring geen slijtage had. Dus de nieuwe ring erin gezet. De motor en bak weer aan elkaar gekoppeld. Intussen was het alweer zondag. Voor mijn doen vroeg opgestaan, om de motor weer onder de Kadett te rollen. Maar voor het zover was, zou de vulpijp nog gemonteerd dienen te worden... maar dat viel vies tegen. Eerst kreeg ik deze niet op de juiste diepte, daarna zat de steun weer niet lekker en toen zag ik een scheur in de vulbuis zitten. Eerst eens geinformeerd of iemand nog een buis in voorraad had, maar nee. Maar ik wilde toch weer eens gaan toeren. Dus de steun geheel afgebroken, een plaatje erop gelast de steun weer op zijn plaats gezet, goed gekeken of deze spanningsvrij gemonteerd kon worden. De boel netjes gespoten.

In de week die volgde heb ik de boel, tussen de buien door, weer gemonteerd. Nu rijdt ik weer twee weken rond en heb nog geen druppel olie gezien, op de plaat, onder de Groene Dame.

Groet, Willem.
Gelogd

De Joyride 3 is de 03-61-RD
De groene dame is de 43-95-XX

Zie: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,12831.0.html
Foto's: https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0
19Willem71
Hero Member
*****
Berichten: 881


De Joyride 3 en de groene dame


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 09 September 2020, 23:27:37 »

En nog een foto van het laswerk.
Gelogd

De Joyride 3 is de 03-61-RD
De groene dame is de 43-95-XX

Zie: http://www.kadett-b20.nl/smf/index.php/topic,12831.0.html
Foto's: https://myalbum.com/album/jxZKVDdZkWx0
Sideburn
Full Member
***
Berichten: 234



Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 10 September 2020, 07:23:40 »

Goed werk Willem! Ik heb nog een stuk of 3 vulpijpen, mocht het nodig zijn.


Gr.
Hans
Gelogd

'72 Kadett B 12S Automatic  --  '65 Rekord A 1700 L --  '68 Diplomat A 4.6 V8  --  '73 Fiat 124 Sport Coupé 1800  --  '98 Jaguar XK8 Coupé
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines