Holland Kadett B Club Forum
17 April 2026, 14:52:39 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Handremkabel past niet?  (gelezen 8601 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Geert Jan
Jr. Member
**

Kadett B 1974 in restauratie

Bekijk profiel
« Gepost op: 17 Juni 2021, 19:36:05 »

Benieuwd of iemand van jullie hier ervaring mee heeft...

Ik heb vorige week een nieuwe handremkabel binnengekregen. Bij het bestellen (bij O-t-r.de) heb ik zeker weten gekozen voor de versie voor OHV (wat volgens mij echt moet kloppen met mijn achteras). Nu probeer ik de kabel te monteren, maar ik krijg echt met geen mogelijkheid dat teflon "plugje" (lager?) in het gat in de achterkant van de ankerplaat. De oude kabel krijg ik er prima in. Als ik de beide kabels vergelijk, is dat "plugje" van de nieuwe kabel significant dikker. Gemeten diameter is 12mm bij de oude en bijna 14 bij de nieuwe.

Het label op het zakje van de nieuw geleverde kabel zegt "- 1971".
Zou het kunnen dat de achteras van latere bouwjaren een andere handremkabel, met smallere "plugjes" vereist? Ik heb die as tweedehands dus ben überhaupt niet zeker van het bouwjaar ervan...
Geert Jan
Jr. Member
**

Kadett B 1974 in restauratie

Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 21 Juni 2021, 13:51:03 »

UPDATE: aangezien de kabel er verder precies goed uitzag, heb ik me kortstondig en met enige voorzichtigheid uitgeleefd met een stanleymes, waarna de teflon dopjes/plugjes/tules/frutjes prima in de ankerplaat pasten. Zolang de borgclip z'n werk maar kan doen, nietwaar? De handrem verder afgemonteerd en afgesteld en jawel, doet 't prima!
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 21 Juni 2021, 15:47:53 »

Dat is mooi Geert Jan. De onderdelen die nu nog te krijgen zijn, zijn meestal niet origineel, en worden vaak gemaakt voor meerdere modellen. Bv voor de b2 kadett en c1 kadett. Ik denk dan bv aan de bovenste radiator slang. Past op zowel b2 als c1. Maar..... de originele is een paar mm lager. Hierdoor staat er altijd wat spanning op de bovenste aansluiting van de radiator. Bij mij is die daarom ook daar gaan scheuren....

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Jinny
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #3 Gepost op: 28 Juni 2021, 08:14:25 »

Dat zou zomaar kunnen.
Ik ging vroegah met de restanten naar remkaflex en die bouwden (bijna) ter plaatse een nieuwe voor je op.
Remkaflex bestaat nog steeds in Alkmaar en doen dat werk ook nog altijd.

https://www.remkaflex.com

Hoe doen vrouwen op TV dat toch?
Wakker worden met prachtig glanzend haar en mooi gestifte lippen.....
Wanneer ik wakker word heb ik een coupe 'Leeg geroofd vogelnest' en een incidenteel straaltje kwijl..
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: