Holland Kadett B Club Forum
02 Mei 2026, 10:40:52 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: voorwiellagers B-1  (gelezen 27109 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #15 Gepost op: 17 Januari 2007, 21:04:00 »

ben nog wat vergeten, ik weet niet waar je woont, maar aschenkels met remtrommel van B2 heb ik liggen. kun je zo komen afhalen.

Chris
danny
Gast
« Antwoord #16 Gepost op: 17 Januari 2007, 21:17:00 »

Ha Chris, dan is het balletje dus rond wat betreft de prijs per lager. Het verhaal is namelijk zo; onze kadett ging voor de keuring en werd afgekeurd op 1 voorwiellager. Een vriend van mij heeft een A-kadett en zijn lager mocht ik even lenen voor goedkeuring. Dat lager lijkt er namelijk op maar is zelfs niet helemaal gelijk. Zit bij B1 kadett in het grote lager de binnenring een holletje wat waarschijnlijk over een lasje heen valt. Maar goed, dat lager van A-kadett is bij mij blijven zitten en voor hem een nieuw lager SKF gekocht. Zo kwam ik dus op die 175 euro...
danny
Gast
« Antwoord #17 Gepost op: 17 Januari 2007, 21:24:58 »

Citaat
 ben nog wat vergeten, ik weet niet waar je woont, maar aschenkels met remtrommel van B2 heb ik liggen. kun je zo komen afhalen.

Chris

Dat klinkt erg aantrekkelijk, dus alleen de aschenkels met trommels zet je over en dan ben je van die lastig verkrijgbare lagers af?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 18 Januari 2007, 22:25:00 »

ik heb nu gezien dat alles ingegevuld is en waar je woont, is niet naast de deur. heb ook voor de zekerheid gekeken naar de onderste kogel van B1 en de B2, helaas wijken deze af kleiner. dus het gemakkelijkste en toch de goedkoopste oplossing is een B2 vooras. bij mijn 4 kiemens met B1 assen zijn of worden vervangen door B2 voorassen.

Chris
danny
Gast
« Antwoord #19 Gepost op: 19 Januari 2007, 00:19:00 »

Ha chris, wat bedoel je met onderste kogel?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 19 Januari 2007, 08:42:01 »

Citaat
 Ha chris, wat bedoel je met onderste kogel?

met de onderste kogel bedoel ik; nr 60 op de technische tekening afdruk van Gert. deze is kleiner en ook zogoed als bijna niet te verkrijge.

Chris
danny
Gast
« Antwoord #21 Gepost op: 19 Januari 2007, 22:38:00 »

Wat heb ik voor keus? Als ik de tekening volg en we hebben het over onderdeel 60 moet ik dus alles vervangen. B2 kadett er bij kopen voor onderdelen?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #22 Gepost op: 19 Januari 2007, 23:24:21 »

Citaat
 Wat heb ik voor keus? Als ik de tekening volg en we hebben het over onderdeel 60 moet ik dus alles vervangen. B2 kadett er bij kopen voor onderdelen?
het beste en hte raadzaamste en de goedkoopste oplossing is eigenlijk de B2 vooras. op de B1 vooras zitten ook weer stuurkogels met een kleiner conis ook moeilijk verkrijgbaar, onderste kogels ook moeilijk. wielagers zoals je zelf vermeld hebt. let wel op dat je als je een vooras van een B2 pakt dat je ook de stuurstang erbij neemt, deze is anders.

Chris
danny
Gast
« Antwoord #23 Gepost op: 19 Januari 2007, 23:37:00 »

Nou Chris, bedankt voor alle informatie. Ga wel even bedenken wat ik ga doen.Hou je op de hoogte. Groeten
kadett-doc
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 20 Januari 2007, 19:08:00 »

jammer Danny, ik had je graag geholpen. denk toch maar eens aan een B2 vooras, dat scheelt.

Chris
Chippie
Gast
« Antwoord #25 Gepost op: 20 Januari 2007, 20:39:00 »

Nu heb ik een kadett B-2 uit "69. Van de week heb ik de fusees voor de bovenste draagarmen binnengekregen. Deze zouden passend zijn echter mist de uitstulping aan de bovenkant waarmee de fusee gecentreerd in de draagarm zit. Ik ben er achter gekomen dat die van een A-kadett wel zou moeten passen.
Overigens zijn die fusee's gewoon te krijgen bij OTR in Duitsland Knipoog
kadett-doc
Gast
« Antwoord #26 Gepost op: 21 Januari 2007, 09:57:00 »

Johan die van de Kadett-A en B1 zijn gelijk en je hebt te maken met repro's en die zijn van fabrikant tot fabrikant anders. originele of goeie imitatie's moet je op 2 manieren kunnen plaatsen dit ivm. het camber van de wielen te corrigeren.

Chris
Chippie
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 22 Januari 2007, 13:10:58 »

Citaat
 Johan die van de Kadett-A en B1 zijn gelijk en je hebt te maken met repro's en die zijn van fabrikant tot fabrikant anders. originele of goeie imitatie's moet je op 2 manieren kunnen plaatsen dit ivm. het camber van de wielen te corrigeren.
Chris

Hoi Chris, de "oude"  zien er precies zo uit als de no. 19 op de explosietekening. Ik ben erachter gekomen dat ik dus wel een B2 as heb. Het verschil met de B1 fusee is de schroefdraad op de fusee. Die heeft de B1 (of de A-kadett) niet..
Ik heb dus wel de goede binnengekregen echter vind ik het raar dat die bult bovenop de fusee ontbreekt. Die zie je op de tekening ook duidelijk bovenop zitten.
Ik heb dus niks aan fusee's van een A-kadett...
Is dat met alle nieuwe fusee's zo Chris? Ik bedoel dat de bovenkant nu vlak is terwijl de oude fusee's die bult aan de bovenkant hebben waarmee ze door de bovenste draagarmen steken...

Johan

kadett-doc
Gast
« Antwoord #28 Gepost op: 22 Januari 2007, 18:06:00 »

Johan, het zijn imitatie fusee's en daarom zitten deze bulten er niet meer op.
Chris
Chippie
Gast
« Antwoord #29 Gepost op: 22 Januari 2007, 20:08:00 »

Helemaal duidelijk Chris Knipoog
Bedankt!
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: