Holland Kadett B Club Forum
02 Mei 2026, 10:42:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Probleem achter Kadett  (gelezen 23951 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
blastaway
Gast
« Gepost op: 25 Februari 2007, 14:58:00 »

Ik rij nu al een paar dagen met de kadett over 20 km snelweg naar mijn werk. Lekker 100 km per uur is genoeg.

Vanmorgen was het mis! Ik rij ongeveer 100 en hoor ineens een krakend geluid ergens achter me onder de auto... Ff stotterde de auto en trok daarna weer door. Ik ben rustig doorgereden, maar merk dat als ik het gas loslaat er een zwaar zoemend geluid te horen is. Huuuuuuuuuuuuuuuhhhhhhhhhh....

Iemand enig idee wat dit is... ik denk dat het op de achteras zit. Zijn er nog onderdelen in omloop hiervoor?

Groeten,
Sven
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 16 Januari 2007, 08:48:00 »

Mijn advies: rijd eens bij Chris langs (Kadett-doc)(niet alleen langs, overleg en ga aan).
Hij kan je zeker advies geven.

p.s. sorry Chris, zadel ik je met werk op :{blink}

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
blastaway
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 16 Januari 2007, 08:51:00 »

Dat heeft hij me reeds al aangeboden. Dat wilde ik dus ook doen in de aankomende week... alleen kan ik nu niet meer ermee rijden.
Ik zal zonder Kadett eens bij hem aan gaan en misschien kan hij me zo advies geven.
kadett-doc
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 16 Januari 2007, 08:52:00 »

hallo Sven, ik ga er van uit dat er genoeg olie in de as zit. maar naar mijn mening zoals jij dat beschrijft moet je eens naar het hanglager kijken, als deze kapot is of slecht wil de auto steeds slechter rijden en veel bijgeluiden maken, kijk eens onder de rubriek klapperen aandrijving.

Chris
kadett-doc
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 16 Januari 2007, 08:55:00 »

Citaat
 Mijn advies: rijd eens bij Chris langs (Kadett-doc)(niet alleen langs, overleg en ga aan).
Hij kan je zeker advies geven.

p.s. sorry Chris, zadel ik je met werk op :

{blink}

hallo Gert, is geen probleem, de dagen dat er niemand bij is om raad en daad is zeldzaam, de buurt waar ik woon vind dit de gewoonste zaak.:{blink}

Chris
blastaway
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 16 Januari 2007, 09:19:00 »

Thanx Chris!
Ik ga eens even kijken of er nog olie in zit... want zag wel dat er veel olie aanhangt, dus kan zijn dat hij al helemaal lek was toen ik hem kocht. Kan ik zo'n hanglager makkelijk vervangen?
kadett-doc
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Januari 2007, 09:35:00 »

als je het nog nooit gezien of gedaan hebt is het afhankelijk wat je van auto's afweet.
het staartstuk moet je los maken, en vergeet geen krik eronder te zetten omdat de as naar onder klapt door de veren. pak volgens het staartstuk eruit en maak dan de 24er borgmoer los om dan zo bij hanglager te komen. de balg eruit halen en de nieuwe terug plaatsen met het nieuwe lager erin en volgens alles terug plaatsen. gemakkelijker gezegd als zo uitgevoerd.

Chris
blastaway
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 16 Januari 2007, 09:51:00 »

hmmmmm... Droevig
Waar kan ik zo'n hanglager krijgen en wat kosten deze ongeveer... Ik denk dat ik gewoon moet beginnen...
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 16 Januari 2007, 10:33:00 »

eerst weten wat de oorzaak is (!)

blastaway
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 16 Januari 2007, 10:45:00 »

Precies Gert!
Dat si wel handig.
Maar ik denk ook dat het ergens in de hanglager zit. (achter onder de kofferbak komt het geluid vandaan)
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 16 Januari 2007, 11:21:00 »

Een fout geluid in de auto lokaliseren vind ik lastig; je hoort het bij wijze van spreken links voorin terwijl het rechts achter ontstaat.:[barf]

Zit er olie in het differentieel?? Ook zo'n vergeten plek.

blastaway
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 16 Januari 2007, 11:49:00 »

sorry voor de lompigheid:
Maar de differentieel is toch die ronde bol op de as he???
Geen idee of er nog olie inzit. Hoe zie ik dat? en zo niet...wat gooi ik er dan voor olie in?
greetz en thanx
Sven
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 16 Januari 2007, 12:14:00 »

nix lompig:{blink}

Aan de achterzijde van deze "bol" zit de vul en contrĂ´le opening.
Het differentieel behoort tot de rand van de vulopening vol te zijn.
ContrĂ´le door kijken of je pink er in te  steken (niet te ver, want dan hangt de kadett aan je pink:)  )
Navullen tot het er uit loopt met "moeilijk woord" olie: Hypoid-olie M12 SAE 90 of iets vergelijkbaars (olie voor schuine vertanding met hoge belasting), inhoud 0,65l

Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 16 Januari 2007, 12:15:00 »

Die bol is inderdaad het differentieel. In die bol zit op de achterkant een inbus bout, als je die eruit draait  en dan met je pink om het hoekje voelt moet je olie aan je pink hebben. Zo niet dan zit er te weinig in. Als er al allemaal olie aan het differentieel zit dan denk ik dat er te weinig olie in zit. Dan is waarschijnlijk de keerring stuk, meestal als gevolg van een defect tussen/hang lager.
blastaway
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 16 Januari 2007, 15:25:00 »

Ok, dat is dus het geval denk ik...voel geen olie!
Kan ik er mee naar huis rijden??? Moet nu toch gemaakt worden...
Heeft nog iemand iets liggen van deze onderdelen en een prijsje voor me?

Mvg
Sven
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: