...zet stroom + op de ene kant en - op de andere kant. je pakt een spanningzoeker met lampje en die je ook op de - aansluit en ga zo van af de + kant voorzichtig meten zolang als het lampje brand is de lijn van de ruit verwarming oke. brand het lampje niet meer dan zit daar de breuk en deze kun je repareren met een zachte tin. ga zo de hele lijn na tot aan de - aansluiting en pak dan de volgende lijn. het is veel werk met engelen geduld maar het werkt. succes Chris :{blink}
Dit heb ik gedaan, alleen met een 18Watt lampje en twee aangesoldeerde draden.
Eén draad aan de -aansluiting van de verwarming, de ander met een voeler aan de +kant gehouden; helemaal links bij de aansluitband brandt het lampje fel.
(de ruit was ondertussen beslagen door mijn geadem)
Volg ik een draad van links naar rechts dan brand hij nog een tijdje fel maar na een stukje gaat hij zwakker branden (oorzaak:het stukje verwarminsdraad heeft "wat stroom verbruikt"

, of raakt er "spanning geblokkeerd" door breukjes???)
Nog verderop nog zwakker, nog verderop uit.
Nu het vreemde; als ik verder ga dan daar waar hij zwakker wordt, zie ik links op het gepasseerde stuk een plekje blauwig oplichten, vonkjes ontstaan, en er walmt daar dan iets (heeel weinig), alsof er iets van sluiting ontstaat.
Verder lijkt het of het deel dat ik al gepasseerd ben "werkt"; het lijkt of naast de draad de condens iets verdwijnt.
Dit heb ik bij drie draden die ik gestest heb opgemerkt.
Wie laat hier zijn licht over schijnen??