|
Chippie
Gast
|
 |
« Gepost op: 24 April 2007, 15:49:00 » |
|
Zit er nog verschil in de linker of rechter bovenste draagarm? Ik kan het verschil in ieder geval niet ontdekken, maar wellicht dat iemand dit weet (Chris?)
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 05 Februari 2007, 19:21:00 » |
|
In de onderdelenbijbel hebben links en rechts hetzelfde onderdeelnummer dus zijn ze gelijk :cool (denk ik zo)
|
|
|
|
|
|
Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 05 Februari 2007, 19:34:00 » |
|
Dat leek mij ook al na een eerste inspectie Gert... Maar goed, beter even vragen dan achteraf alles weer moeten demonteren toch? 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 05 Februari 2007, 22:21:00 » |
|
de bovenste draagarmen zijn gelijk, maar hou rekening met het plaatsen van de dikke afstand ring dat ie niet aan de verkeerde kant komt te zitten, dit is voor de stand van de as. succes met de opbouw.
Chris
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 06 Februari 2007, 21:52:00 » |
|
Hmmm, die dikke ring paste er niet meer tussen.. Ik weet dat ie aan de schutbordkant (binnenkant) moet zitten. Maar de nieuwe bussen sluiten zo strak dat ik er alleen een dikke carosserie ring tussen kon krijgen... Kan dit kwaad dan?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 06 Februari 2007, 21:52:00 » |
|
 Even een plaatje bij het praatje
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 06 Februari 2007, 22:00:00 » |
|
Mijn petje af voor jouw werk!! Zonde om daar straks de weg mee op te gaan :cool
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 06 Februari 2007, 22:09:00 » |
|
Dankje Gert, alleen ben ik nu wel aan het twijfelen over die dikke afstandring... Die kreeg ik er met geen mogelijkheid meer tussen... Dus als het tegenzit of als het kwaad kan, moet ik de draagarmen weer demonteren hiervoor. Overigens lijkt het op de foto net of er overal roest op de bouten en het voortrein zit. Dit is kopervet 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 06 Februari 2007, 22:16:45 » |
|
Mijn petje af voor jouw werk!! Zonde om daar straks de weg mee op te gaan :cool Overigens komt ie echt alleen maar met mooi zomerweer op de weg hoor  Voor de rest gebruik ik een hele jonge VW Passat..
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Gert
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 06 Februari 2007, 22:25:00 » |
|
Dit heb ik eens opgeslagen; slaat dit op jouw situatie?  Dicke Stahlscheiben hinten ,dünne vorne.Und zwischen Querlenker und diesen Scheiben entsprechende Gummischeiben einbauen ( Dämpfungsscheiben) .Damit sich beim bremsen der Querlenker nicht so nach hinten zieht
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 06 Februari 2007, 22:29:00 » |
|
Klopt Gert, daar zie je die dikke afstandring duidelijk aan de achterkant zitten zoals Chris ook al vermeld.. Echter past die er bij mij dus niet meer tussen 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 06 Februari 2007, 22:36:00 » |
|
johan, kort gezegd, ze moeten erin anders krijg je een klapperend rijgedrag.:{blink}
Chris
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 06 Februari 2007, 22:38:00 » |
|
Dan weet ik genoeg Chris... Alleen moet ik kijken HOE ik ze er dan tussen krijg... De nieuwe bussen steken dermate ver door dat er gewoonweg geen ruimte is. De enige optie is dus om de draagarmen dan iets uit te buigen tot ze er wel tussen passen... Lekker, moet t weer los  Maar goed, beter nu dan wanneer 't onder de auto zit
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 06 Februari 2007, 22:39:00 » |
|
Johan, petje af voor de as, maar een opmerking heb ik. welke bouten van de bovenste fusee kogel heb je gebruikt en ze zitten verkeerd om, als tip, zo lopen ze aan in de velg....
Chris
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #14 Gepost op: 06 Februari 2007, 22:41:50 » |
|
Dan weet ik genoeg Chris... Alleen moet ik kijken HOE ik ze er dan tussen krijg... De nieuwe bussen steken dermate ver door dat er gewoonweg geen ruimte is. De enige optie is dus om de draagarmen dan iets uit te buigen tot ze er wel tussen passen... Lekker, moet t weer los  Maar goed, beter nu dan wanneer 't onder de auto zit Johan met een soort breekijzer iets verwijden en meteen de ring er tussen steken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|