|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #60 Gepost op: 11 Februari 2007, 19:51:02 » |
|
ziet er goed uit johan, haal je de motorsteunen nog er vanaf als je de motor gaat plaatsen dit werkt gemakkelijker.:{blink} Ik vond het gemakkelijker met de motorsteunen reeds gemonteerd. Daarom heb ik ze er ook van te voren opgezet Chris.. Overigens baal ik van de tegenslag van vannacht met die remtrommels :[reallymad]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #61 Gepost op: 11 Februari 2007, 21:01:00 » |
|
Johan, probeer eens de motorsteun vast te draaien aan de steun als deze al gemonteerd is. het gemakkelijkste is eerst de motorsteun blokken op de motorsteunen vast te maken en dan vervolgens deze op het motorblok te plaatsen en dan die op de as bevestigen, zo kun je de gaten voor de bouten beter centreren, doe je het zo hoe jij het beschrijft dan moet je de steunblokken in een hoek wringen waarbij je de schroefdraad beschadigd :{blink}
Chris
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #62 Gepost op: 11 Februari 2007, 21:06:15 » |
|
Gisteravond (of eigenlijk tot vannacht 02:00 uur) de assen gemonteerd... DRAMA! Eerst al de lagerschalen uit de oude trommels halen (voor) en vervolgens in de vriezer gelegd om te krimpen. Dat ging allemaal prima. Ook het erin zetten: geen probleem.
Johan Johan je bedoeld natuurlijk die conische lagerschalen die je zo eruit tikt en ook er zo in tikt. heb nog nooit een vriezer gebruikt, die gebruik ik toch voor andere dingen erin te leggen:[barf]. had gewoon effe gevraagd dan had je dit antwoordt zo gehad.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #63 Gepost op: 11 Februari 2007, 21:47:00 » |
|
Ik ga je tip over de motorsteunen in de praktijk brengen hoor Chris  Wat betreft de lagerschalen: die kreeg ik er niet uit zonder te verwarmen en ook niet erin zonder te koelen. Om te voorkomen dat ik ze kapot zou slaan heb ik ze dus (verpakt) in de vriezer gelegd en dan gaat het zonder problemen. Rest nu nog steeds het probleem met de nieuwe remtrommels. Die passen dus gewoonweg niet goed  Dat moet ik nog zien op te lossen. Hoe daar heb ik nog geen idee van
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #64 Gepost op: 11 Februari 2007, 21:51:00 » |
|
Als ik het niet op kan lossen, zit er niks anders op dan de oude trommels weer te monteren.. Mooi is anders, maar ik moet de moer wel kunnen borgen
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #65 Gepost op: 11 Februari 2007, 22:23:39 » |
|
Ik ga je tip over de motorsteunen in de praktijk brengen hoor Chris  Wat betreft de lagerschalen: die kreeg ik er niet uit zonder te verwarmen en ook niet erin zonder te koelen. Om te voorkomen dat ik ze kapot zou slaan heb ik ze dus (verpakt) in de vriezer gelegd en dan gaat het zonder problemen. Rest nu nog steeds het probleem met de nieuwe remtrommels. Die passen dus gewoonweg niet goed  Dat moet ik nog zien op te lossen. Hoe daar heb ik nog geen idee van Johan, in de remtrommel zitten 2 gleuven die dienen voor het eruit te tikken van de lagerschaal met een drijver. het beste kun je eerst de oude trommel eens opmeten, vaak zijn nieuwe trommels te ruim en als alternatief wordt het randje vaak eraf gebroken of getikt, daar komen kartels op de trommel of afdraaien. advies; opmeten.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #66 Gepost op: 11 Februari 2007, 22:29:00 » |
|
Welk randje bedoel je Chris? Ik neem aan dat je het nu hebt over het feit dat de trommels niet passen? Dat er 2 geluven in de trommels zitten om de conische schaal eruit te tikken weet ik wel. Zo heb ik ze er ook uitgekregen. Echter begrijp ik niet helemaal welk randje jij bedoeld nu
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #67 Gepost op: 11 Februari 2007, 22:34:00 » |
|
Heb overigens ook maar even een extra setje wiellagers besteld.. Je weet maar nooit of het nodig is. Ga het dan toch nog eens proberen met de oude trommels
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #68 Gepost op: 11 Februari 2007, 22:59:00 » |
|
Overigens passen de trommels wel, alleen de diepte is het probleem. Het verschil zit 'm in de voorkant. Dus de kant waar de borgmoer en het voorste lager zit. Deze "tuit" is net iets hoger als de originelen...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #69 Gepost op: 11 Februari 2007, 23:02:00 » |
|
We gaan maar verder in het topic over de restauratie omdat we nu in 2 topics discuseren 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #70 Gepost op: 11 Februari 2007, 23:04:27 » |
|
Welk randje bedoel je Chris? Ik neem aan dat je het nu hebt over het feit dat de trommels niet passen? Dat er 2 geluven in de trommels zitten om de conische schaal eruit te tikken weet ik wel. Zo heb ik ze er ook uitgekregen. Echter begrijp ik niet helemaal welk randje jij bedoeld nu johan je hebt de trommel goed beschreven, het probleem ligt dus aan de voorkant en niet de achterkant waar ik het bedoelde met het randje er vanaf halen zodat deze beter past op de groef van de ankerplaat. volgens mij zijn het trommels van kadett-D/E.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #71 Gepost op: 11 Februari 2007, 23:08:00 » |
|
Dat wordt dus weer de lagers omzetten naar de oude trommel en die er maar weer opzetten dan (zucht). Denk je mooie nieuwe trommels te hebben.... niet dus. De reden dat ik nieuwe heb gekocht is niet omdat de oude slecht waren, maar uit 1 trommel mist een heel klein stukje aan de achterkant waar die op de ankerplaat aansluit. Ik weet dat dit niks uitmaakt voor de werking of voor de keuring, maar ja, ben een perfectionist he?  Ik ga volgende week wel de oude trommels in nieuwe glorie brengen en deze dan maar monteren. Heeft geen haast in ieder geval want de wagen rijdt nog niet op de weg voorlopig en hij blijft zo ook wel op de wielen staan
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #72 Gepost op: 11 Februari 2007, 23:12:00 » |
|
het maakt niks uit voor de keuring, en dat is het randje wat ik bedoel met die ervanaf halen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #73 Gepost op: 11 Februari 2007, 23:14:00 » |
|
Alleen dan aan de buitenkant.. maar wel op die plaats aan de achterkant
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
topcat
|
 |
« Antwoord #74 Gepost op: 23 Februari 2007, 22:30:00 » |
|
ben je eral uit met die nieuwe trommels
kun je meten waar het probleem zit of heb je inderdaad gewoon verkeerde gekregen..
|
|
|
|
|
|
kadett caravan 2.4 1969
|
|
|
|