|
Chippie
Gast
|
 |
« Gepost op: 01 Maart 2007, 17:10:00 » |
|
Wat is de beste manier om je nieuwe schermen te monteren? Met kit onder de rand, of juist niet? Welke kit dan? Kortom: Hoe doen jullie dat?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #1 Gepost op: 13 Februari 2007, 21:46:00 » |
|
Johan, met Dinitrol 410 UV kit, het is tevens een afdichtmiddel en lijm gelijktijdig. zelf gebruik ik het al jaren en als er een andere is die beter werkt en verwerkt dan moeten ze me overtuigen. :[barf]
Chris
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #2 Gepost op: 13 Februari 2007, 21:58:00 » |
|
En kit je dan de gehele bovenrand, zijranden etc daarmee af, of leg je er eerst een randje kit op en vervolgens het scherm erop...
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
topcat
|
 |
« Antwoord #3 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:16:00 » |
|
het beste is eerst een kit randje te leggen en dan het scherm te monteren dan zit hetb er goed tussen en dan kun je daarna eventueel als het gemonteerd is desnoods nog afkitten en glad strijken dan kruipt er zeker niets meer tussen
succes
gr jacob
|
|
|
|
|
|
kadett caravan 2.4 1969
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #4 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:17:14 » |
|
En kit je dan de gehele bovenrand, zijranden etc daarmee af, of leg je er eerst een randje kit op en vervolgens het scherm erop... -we zullen maar in deze topic verder gaan; je kit alle randen vooraf in, dit wil zeggen; boven op, A-stijl, koplamprand onder bij de bumper enz enz. zorg wel dat de kitnaat boven op de A-stijl en waar die tegen de paravan komt goed erop gekit zit. dit zijn de plekken waar het water en rotzooi zich goed doet verzamelen. ik heb ergens gelezen dat je met jou werk schone handen moet behouden, tip; het gaat slecht van je handen af.:{blink} Chris
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #5 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:20:00 » |
|
Hahaha schone handen wat zijn dat??? Aangezien ik iedere dag auto's bijspuit, zijn schone handen voor mij taboe geworden  Bedankt voor de tip en uitleg Chris! Ik zal morgen gelijk even Dinitrol 410 halen! Maar voordat ik alles kan kitten, moet ik eerst nog zien of ik alles te pas krijg, want dat wil nog niet echt lukken overal. Gaat zeker goed komen hoor!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #6 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:26:00 » |
|
Johan, ik heb effe moeten zoeken "die reclame jongens he" en daarom bedoelde ik met schone handen dat het iets te maken had ermee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #7 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:29:00 » |
|
Johan, je hebt ongeveer 1 tube per zijde nodig en voor gebruik deze ergens warm plaatsen, dan vloeid het beter.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #8 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:29:00 » |
|
Je hebt helemaal gelijk in die zin hoor Chris  Echter heb ik op dit moment 2 bedrijven, waarvan 1 een bedrijf is wat spotrepair doet op locatie en het andere bedrijf is inderdaad een reclame bedrijf. Voor dat laatste bedrijf moet ik regelmatig op pad in een 3 delig kostuum en ja, dan is het wel belangrijk om geen olie en vet meer onder je nagels te hebben ;smirk
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #9 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:34:00 » |
|
het kost dagen dat die rotzooi op je handen is versleten. met tinner wil het ook niet lukken, daarom die waarschuwing.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #10 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:34:37 » |
|
Johan, je hebt ongeveer 1 tube per zijde nodig en voor gebruik deze ergens warm plaatsen, dan vloeid het beter. Super Chris! De loods is altijd minimaal 15 graden en het magazijn 20 graden, dus dat vloeien komt wel goed! Voor de zekerheid zal ik maar een busje extra meenemen (reclamejongens denken altijd groot, comes with the job ) 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
kadett-doc
Gast
|
 |
« Antwoord #11 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:37:00 » |
|
zelf zet ik de tube voor een kachel dan kan die goed doorwarmen. het is taai spul.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #12 Gepost op: 13 Februari 2007, 22:39:05 » |
|
zelf zet ik de tube voor een kachel dan kan die goed doorwarmen. het is taai spul. Dat doe ik ook altijd Chris, even voor een klein electrisch kacheltje opwarmen. Zo ook met de lak, vloeit ook een stuk beter
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Chippie
Gast
|
 |
« Antwoord #13 Gepost op: 16 Februari 2007, 22:26:00 » |
|
Zo, de schermen hier en daar wat overtollig materiaal verwijderd zodat ze nu voor 95% aansluiten zoals het hoort! Morgen kijken of ik de laatste stukjes erbij kan krijgen. Het gaat dan voornamelijk om de aansluiting op de A-stijl (achter de portieren) deze staat nog open en ook de aansluiting op de paravan is nog niet helemaal evenredig. In ieder geval gaan morgen de schermen erop!
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
topcat
|