Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 22:11:25 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 [2] 3   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: H4 lampen met Duplo-fitting  (gelezen 29205 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #15 Gepost op: 02 Maart 2012, 19:55:20 »

dit is al een oud topic Beschaamd maar ik heb van de week op marktplaats 2 pasringen gekocht om normale H4 lampen in de oude fitting te kunnen steken, en werkt super (nu past iedere H4 lamp, goedkoop,duur of origineel of 100 watt of of of) Grijns Knipoog

gr Paul
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #16 Gepost op: 02 Maart 2012, 20:03:57 »

Hoe wordt zo'n pasring genoemd?  of gewoon pasring voor ....enz.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #17 Gepost op: 02 Maart 2012, 20:09:38 »

ik had er al vaak over "gehoord"maar nog nooit gezien Ik weet het niet tot ik van de week een advertentie zag en meteen overgenomen van die man Lachen

gr Paul

ps zal ff foto van maken en me meisje op het forum laten zetten.
ton z
Gast
« Antwoord #18 Gepost op: 02 Maart 2012, 20:19:56 »

Maar mogen deze verloopringen wel want ik meen mij te herinneren dat het brandpunt verandert
kortom je verblind te tegenliggers behoorlijk
is natuurlijk ook wel een keer leuk ze doen het bij ons ook altijd
maar ik denk dat je voor de apk wel duplo of r2 moet monteren

gr ton
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #19 Gepost op: 02 Maart 2012, 20:26:23 »

lichtbeeld is bij mij niet veranderd Verbaasd alleen smelt bij mij steeds de stekker achter op de lamp (ook bij de duplolamp) en is volgens mij te danken aan een slechte massa.

gr Paul
Knutselsmurf
Gast
« Antwoord #20 Gepost op: 02 Maart 2012, 21:26:10 »

Ik heb die ringen ooit eens gebruikt en toen was de lijn van het lichtbeeld niet scherp omdat de lamp verder naar achter in de spiegel kwam te zitten. Kan natuurlijk per merk/type ring verschillen.

Reinier.
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #21 Gepost op: 02 Maart 2012, 21:47:53 »

de "geknikte" streep is zelfs duidelijker geworden.
eerst had ik een "vlek" als lichtbundel.
heb er wel dat metalen kapje uit gehaald.

gr Paul
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #22 Gepost op: 02 Maart 2012, 21:56:13 »

Het gaat om de volgende adapter ringen:

Ik heb deze een aantal jaren in gebruik, o.a. in mijn rekord, met philips vision plus lampen.

Ik heb over dit onderwerp al eens een artikel geschreven op de website zelf. Dit is hier te vinden!

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #23 Gepost op: 03 Maart 2012, 09:25:35 »

duidelijk; dank je.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
buzz_4stroke
Gast
« Antwoord #24 Gepost op: 19 December 2012, 20:26:42 »

Zo, even dit topic afstoffen.......
Voor degene die geïnteresseerd zijn in de verloopringen, ze zijn weer te krijgen!!!!
Ene Sander op marktplaats biedt deze aan voor !!!!! 6 EURO PER SETJE INCL VERZ!!!!!.
Ikzelf heb er gelijk 3 setjes besteld, en hij heeft een voorraadje.

Nu toch maar eens gaan nadenken over de 4300K Xenon pitten............

HIER HET LINKJE NAAR DE ADVERTENTIE
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #25 Gepost op: 19 December 2012, 20:49:54 »

dat is het meest asosiale wat je kan doen op het gebied van verlichting. de kadett armaturen hebben veel strooilicht, als je er dan xenon in zet verblind je iedereen die je tegenkomt.... dat moet je niet willen  Lippen verzegeld

aan mensen die dit hebben en het niets kunnen schelen heb ik een gruwelijke hekel en wat mij betreft gaat de politie weer bekeuren voor xenon in ongeschikte armaturen... het liefst fors. (zelfde geld voor te hoog gestelde lampen) Boos

Kadett B L "super" 1968 LPG
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #26 Gepost op: 19 December 2012, 21:04:15 »

dat is het meest asosiale wat je kan doen op het gebied van verlichting. de kadett armaturen hebben veel strooilicht, als je er dan xenon in zet verblind je iedereen die je tegenkomt.... dat moet je niet willen  Lippen verzegeld

aan mensen die dit hebben en het niets kunnen schelen heb ik een gruwelijke hekel en wat mij betreft gaat de politie weer bekeuren voor xenon in ongeschikte armaturen... het liefst fors. (zelfde geld voor te hoog gestelde lampen) Boos

ik ben ook een voorstander van goede verlichting en inderdaad Xenon in een b-kadett denk dat niet goed gaat komen..........
buzz_4stroke
Gast
« Antwoord #27 Gepost op: 19 December 2012, 23:20:42 »

Nu niet om de knuppel in het hoenderhok te gooien.....
Oke... de xenon geeft meer licht, maar een H4 in een oude Dett lamp heeft dan toch hetzelfde lichtbeeld?
Ralph haalt zelf in het stuk "meer licht uit je standaard koplamp" de xenon sets aan.
Mocht Xenon al eens geprobeerd zijn in een orginele Kadett koplamp, houdt ik mij stil. Zo niet is het toch het proberen waard?

By the way de aso's zijn de H4 "Xenon" blauwe lampen, die er niet uit zien inderdaad maar dat zijn H4 met xenongas gevulde lampen (8000K lichtkleur).
De HID kitjes hebben reflectors en zijn ook tenminste in fatsoenlijke kleuren (3000K geel of 4300K wit/geel) te krijgen.
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #28 Gepost op: 19 December 2012, 23:42:43 »

Nu niet om de knuppel in het hoenderhok te gooien.....
Oke... de xenon geeft meer licht, maar een H4 in een oude Dett lamp heeft dan toch hetzelfde lichtbeeld?
Ralph haalt zelf in het stuk "meer licht uit je standaard koplamp" de xenon sets aan.
Mocht Xenon al eens geprobeerd zijn in een orginele Kadett koplamp, houdt ik mij stil. Zo niet is het toch het proberen waard?
het probleem bij xenon is dat het zo verschrikkelijk fel is dat een klein beetje strooilicht al verblind. dit probleem heb je ook een klein beetje bij h4 lampen in een duplo armatuur, maar minder omdat de kleurtemperatuur tussen halogeen(3000k) en gloeilamp(2700k) niet zo groot is. verder is een probleem dat naarmate het armatuur ouder word, het strooilicht erger word. dit omdat de spiegel vies word en oxideert en omdat de lens vies word.
in het stuk van ralph noemt hij dat er xenon ombouw sets zijn. dit klopt. het klopt ook dat het meer licht geeft. maar feit blijft dat het asociaal licht is. en volgens mij heeft ralph het ook nooit in zijn kadett gebouwd Knipoog

verder is het officieel verboden om een ander type lichtbron in een koplamp armatuur te zetten dan waarvoor hij gemaakt is. maar helaas is het geen apk keureis en word er niet meer voor beboet.

als je iemand onderweg tegenkomt met gruwelijke verblindende koplampen is het 9/10 keer iemand die xenon in zn h4 armatuur heeft gezet en niet een officieel xenon armatuur.

voor nieuwe auto's mag xenon alleen als er een mechanisme is dat automatisch de koplampen stelt. hetzij door automatsche leveling van de auto, of daadwerkelijk het automatisch stellen van de lampen.

mijn tip is wat ik ook bij mezelf heb: gewoon h4 in een origineel kadett h4 armatuur. of waar ik zelf nog aan zit te denken een polo h4 armatuur(mijn h4 word nl ook ouder) dit geeft echt genoeg licht

Kadett B L "super" 1968 LPG
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #29 Gepost op: 20 December 2012, 07:57:27 »

Ik heb inderdaad de Xenon ombouwsets nog nooit toegepast. Wel heb ik in mijn vorige Opel Rekord een tijdje gebruik gemaakt van "Normale" H4 lampen die via zo'n adapterring paste in mijn normale koplamp. Dit heeft perfect gewerkt, en ook het lichtbeeld was prima.

Een snelle, en makkelijke manier van upgraden is een H4-lampje in een Bilux-voetje. Deze zijn ook in een iets zwaardere uitvoering (60/55W) te krijgen (bilux is 45/40W).
Op internet zijn ook versies te krijgen van 100W, maar deze zijn niet geschikt voor de B-Kadett, omdat deze 2x zoveel stroom opnemen. Daarvoor zijn de schakelaars en bedrading van onze kadettjes niet voor uitgelegd.

Zelf heb ik in mijn witte kadett nog gewone Bilux zitten, maar deze worden vervangen door de boven genoemde H4-Bilux uitvoering.

Voor mijn aerotop project heb ik H4-lampen klaar liggen. In zeer goede staat, gekocht op marktplaats voor 20,- euro  Lachen

Mijn gele Rekord heeft overigens ook originele H4-lampen.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Pagina's: 1 [2] 3   Omhoog
  Print  

Ga naar: