Holland Kadett B Club Forum
25 November 2025, 20:58:41 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: inlaat dubbel carbu van 1.1 sr  (gelezen 21927 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
bcoupe25
Gast
« Gepost op: 21 Augustus 2007, 21:23:00 »

ik zoek voor mn opeltje een inlaat met dubbele carburatoren er op wie kan me helpen  de carbus hoeven er niet op want gaat toch op een 1.2 op gas thanx
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 03 April 2007, 10:23:32 »

Citaat
 ik zoek voor mn opeltje een inlaat met dubbele carburatoren er op wie kan me helpen  de carbus hoeven er niet op want gaat toch op een 1.2 op gas thanx

Wat is dan de meerwaarde van dubbele carburatoren als je toch op LPG gaat rijden?

Waar wil je het gasmengstuk plaatsen? Tussen inlaat en (dubbel)spruitstuk? Of 2 mengstukken tussen elke carbu en spruitstuk?

Ik begrijp niet wat je wil bereiken want volgens mij zal je auto zal hierdoor geen meter harder rijden..... :cool

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
bcoupe25
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 03 April 2007, 11:33:00 »

voor lpg laat nog op zich wachten en 2 carbs vind ik mooier en komt ook een 1.2 motor in en daar moet het op
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 03 April 2007, 20:52:00 »

Ik weet niet of je bekend bent met internationaal kopen via Ebay. Maar dit is een mogelijkheid:

Is hier terug te vinden:
http://cgi.ebay.de/OPEL-KADETT-ASCONA-GT-OHV-INLET-MANIFOLD-WEBER-DELLORTO_W0QQitemZ220098661026QQcategoryZ9903QQtcZphotoQQcmdZViewItem

Ralph

Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
bcoupe25
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 03 April 2007, 21:13:00 »

bedankt maar is niet het model maar wel leuk Knipoog anders moet ik iemand even vragen die heeft hem wel denk ik (hoop ik)  ik hbe helaas geen dallotto's liggen anders had ik er wel wat aan maar bedankt
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 04 April 2007, 07:38:00 »

Bedenk wel dat je alleen aan het inlaatspruitstuk niet voldoende hebt(!)

De "gewone" carburateurs zijn wel anders gecalibreerd (sproeier enz.), en je hebt een speciale verbindingsstang nodig, om beide carburateurs te bedienen. Deze stang heeft ook een afstelmogelijkheid, om ze perfect synchroon te bedienen.
Dit is tevens de moeilijkheid bij dubbele carburateurs: ze zijn moelijker in te stellen.

En dan komt ook weer mijn vraag: waar wil je straks je LPG-tussenstuk plaatsen? Heb je al eens een kadett met dubbele carburateurs gezien? Er is volgens mij geen plaats om dit te doen!
Ik kan eventueel wel fotos's plaatsen van de orginele SR carburateurs.

Ralph

kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 04 April 2007, 07:59:00 »

Op onderstaande foto's is duidelijk te zien hoe de carburateurs aan elkaar vast zitten. Dit spul heb je dus ook nodig, en niet alleen het spruitstuk:

Ralph

BlueLine
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 04 April 2007, 10:10:36 »

Citaat
 bedankt maar is niet het model maar wel leuk Knipoog anders moet ik iemand even vragen die heeft hem wel denk ik (hoop ik)  ik hbe helaas geen dallotto's liggen anders had ik er wel wat aan maar bedankt

die van motorman heb ik ook op mijn c-kadett zitten, word netjes binnen 10 dagen geleverd en je kan er een 40mm Weber DCOE opzetten of groter

Je kan evt ook een mailtje sturen naar motorman die heeft van bijna alle soorten een spruitstuk
bcoupe25
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 04 April 2007, 15:47:00 »

zal ff kijken maar de lpg stukken komen dan met de tyd onder de carb's tezitten
bcoupe25
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 04 April 2007, 17:52:00 »

hoi hoi ralph als je de foto's wilt geven graag dan kan ik daar uit de stangen maken of aan komen      

Ferry
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 05 April 2007, 08:59:17 »

Citaat
 hoi hoi ralph als je de foto's wilt geven graag dan kan ik daar uit de stangen maken of aan komen      

Ferry

Op de foto's die hierboven staan kun je duidelijk zien om welke dingen het gaat. Op beeld 8014 zie je de carburateurs samengbouwd, en verbonden met een los asje. Deze kun je alleen loshalen als de carburateurs gedemonteerd zijn, omdat dit asje is opgesloten tussen een soort busjes.
Tevens is op dit beeeld duidelijk het afstelgedeelte te zien om de carburateurs mooi gelijk in te stellen (schroefje op dit asje).

Ik weet niet of je naar de voorjaarsmeeting komt in mei van dit jaar, want dan kan ik eventueel de aanvulling voor deze carburateurs uit het werkplaatshandboek meenemen!

Ralph

bcoupe25
Gast
« Antwoord #11 Gepost op: 05 April 2007, 09:01:00 »

ik hoop er tezijn ralph het schijnt dat er nog veel gedaan moet worden aan de opel want ik doe het samen met mn pa ik slijp het weg en boor de punt lassen door en maak schoon en hij last het er in  maar hoop er tezijn want de motor moet ik ook aan pakken (!):{blink}
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #12 Gepost op: 05 April 2007, 09:43:00 »

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Wouter
Sr. Member

Helaas geen Kadett meer.

Bekijk profiel
« Antwoord #13 Gepost op: 12 April 2007, 21:03:00 »

http://auto-diversen.marktplaats.nl/onderdelen-oldtimers/87581254-dubbele-carburator-s-van-kadett-b-1100-rally.html

Helaas geen kadett meer...
bcoupe25
Gast
« Antwoord #14 Gepost op: 12 April 2007, 23:04:00 »

zag het heb hem gemailt nu afwachten wat er van komt maare thanx:{blink}
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  

Ga naar: