Holland Kadett B Club Forum
25 November 2025, 19:30:54 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: additieven??  (gelezen 8686 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
skinnie
Gast
« Gepost op: 27 April 2007, 22:06:00 »

Heeft er iemand ervaring met het toevoegen van bijvoorbeeld slick50 of ander product met dezelfde werking in de olie en of het iets uitmaakt (bij een oud motortje) of gewoon geldklopperij(?)
Chippie
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 26 April 2007, 20:50:00 »

Geen geldklopperij alleen moet je even aangeven wat de reden is dat je het wil gebruiken
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #2 Gepost op: 26 April 2007, 20:55:00 »

Over additieven in olie kan ik wel wat zeggen.

Toen ik mijn eerste B-kadettje helemaal weer op in orde had (optisch en technisch) heb ik inderdaad een behandeling met Slick50 gedaan. Dit is inmiddels 10 jaar geleden. Daarna ben ik dit kadettje dagelijks gaan rijden, in het begin op benzine, maar na een jaar of 2 heb ik toen een LPG installatie in laten inbouwen.
Op LPG reed ik tussen de 20 a 25.000 km per jaar. Bij ongeveer 300.000 km heeft Chris (kadett-doc) me geholpen een andere kop op het motortje te zetten. Toen ik 2 jaar geleden mijn kadettje weg deed, had hij ongeveer 400.000 km er op zitten, met nog steeds het zelfde onderblok!
Komt dit door de Slick50? Ik weet het niet. Wel dat het geen kwaad heeft gedaan......

Overigens heb ik 7 jaar geleden de Astra van mijn vrouw (bjr. '95) ook een behandeling met Slick50 gegund. Dit motortje heeft inmiddels ook de 175.000 km er opzitten, en is nog steeds gezond.

Kortom: Voor mijn gevoel is Slick50 niet verkeerd geweest voor beide auto's.

Ik kon in die tijd trouwens heel goedkoop aan dit spul komen: 50,- gulden voor een totaal pakket, incl. 5 liter olie. Ik weet niet wat dit spul nu kost.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
skinnie
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 27 April 2007, 18:34:00 »

Wil het misschien voor mijn 1.1 blokje gebruiken,waarom? omdat een motortje van 35 jaar oud altijd wat meer speling etc. zal hebben daardoor misschien wat minder compressie enz. enz.
Heb alleen ooit gehoord dat bij latere kadett modellen (blweuelk D model) dat de oliekanalen konden verstoppen en daardoor het motorje kapot
Chippie
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 27 April 2007, 22:06:00 »

Slick50 "geneest" uiteraard geen ruimte op onderdelen!!
Het laat alleen een soort "laagje" achter wat de smering bevorderd.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: