Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:03:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: '73 Kadett-b Coupé 1.1  (gelezen 77071 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Gepost op: 22 Augustus 2009, 14:38:00 »

vanavond wordt het voorschot voor deze wagen betaald dus ik kan er binnenkort mee aan de slag.

voor zover ik kon zien is er enkel oppervlakkig roest te vinden dus veel laswerk zal er niet aan zijn.

Dit zijn de fotos van de verkoper zelf. Volgende week neem ik er nog een hoop als hij  op z'n plaatsje staat.

Het is een 1.1


planning:
- Roest tegenhouden van het koetswerk
- onderstel & motor
- interieur
- carrossier
- veel plezier met rondrijden Knipoog






Gelogd

Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 04 Mei 2007, 18:14:00 »

Een hele klus, maar de basis ziet er niet gek uit. Dat moet een mooie kunnen worden. SUCCES!!
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
bcoupe25
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 04 Mei 2007, 18:58:00 »

dat is een leuke project ga zo door
Gelogd
Chippie
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 04 Mei 2007, 22:52:00 »

Hmm, bijna geen roest? Pas maar op wat je zegt.. Dat dacht ik namelijk ook, totdat je gaat strippen. Maar ziet er goed uit, mooie basis in ieder geval!
Weer een B-tje gered Knipoog
Maak er wat moois van en alvast veel plezier met de restauratie!
Hou ons op de hoogte!
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 11 Mei 2007, 16:08:00 »

de auto staat in de garage dus ik kan er aan beginnen. In de kofferbak zit nog wat roest maar ik ben nog niet zeker of er een nieuw stuk in moet.  De opkuis van de garage is het eerste dat op schema staat.
Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 12 Mei 2007, 18:32:00 »

Bij de levering zijn nog wat fotos getrokken. (vooral voor door te spelen aan chris, die kon heel eenvoudig zien of het om een echte of een ombouw rallye ging. helaas een ombouw)

(en ja, die langharige nozem ben ik Lachebek)











De eerste grondige inspectie zorgt voor een aantal puntjes:

- algemeen in goede staat, weinig doorgeroest
- voor zover ik kon voelen/zien zijn de A-stijlen nog goed in orde. De auto heeft al een deel restauratiewerk gehad (voorschermen, kleine deeltjes naast de kofferbak etc) dus ik denk dat de A-stijl ook al bewerkt is of dat die gewoon nog in orde is.
- krokant stukje net achter de voorschermen in de vloerplaat (aan beide kanten)
- links achter en rechts voor is er onderaan een plaatje ingelast maar.... met puntlas! daar is daarna dan over geschilderd dus je ziet die puntlassen er nog goed door.
- is het normaal dat de kabel voor de snelheidsmeter aan het einde gebogen is? ik denk dat hij dus terug recht moet of een nieuwe aangekocht zal moeten worden.
- chroom is goede staat behalve de grote boog boven de ramen aan passagierskant (daar ontbreekt de lange chroom strip)
- GEEN uitlaat! (er is niks achter het uitlaatspruitstuk)
- onder het zand in de schuur zit een mooie baksteen vloer, als het eens mooi weer is ga ik dus even met de hoge druk spuit over die vloer en over de auto (die ook lekker vuil is, door de achterruit zie je niets)
- de nieuwe voorschermen die er op hangen zijn passen niet 100% vooral de lijn van de bovenkant van de deur (net onder het raampje, beetje een plooi) is scherper in het reprostuk.
- had m'n sleutel niet bij dus kofferbak heb ik niet meer kunnen bekijken; ik denk dat ik daar het meeste werk aan zal hebben.




enkele vragen nog:

- kent er iemand owatrol? is dit goed materiaal om roest tegen te gaan? wat raden jullie anders aan?
- heeft er iemand ervaring met electrolytische roestwerwijdering ( of het alternatief... chemische)?
- ik wil (zeker de voorste) trommelremmen vervangen door schrijfremmen. De verkoper van deze auto zei dat het heel eenvoudig kan met manta/Ascona A wielnaven. zijn er andere dingen waarbij hier rekening moet gehouden worden?



zo ... een hele boterham. Plaatjes bij dit praatje komen hopelijk binnenkort (had m'n camera niet bij vandaag)

groeten,
David uit Belgiƫ
Gelogd

bcoupe25
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 12 Mei 2007, 20:25:00 »

owatrol ken ik en gebruiken in de water wereld zo gezegt maare de scherm die er op zaten zijn toch goed??? die in de grond verf staan/stond:{blink}
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 12 Mei 2007, 21:12:00 »

de schermen zijn op wat oppervlakteroest na dik in orde ja! Ik denk dat ze door de vorige eigenaar die er wat aan deed zijn verwisselt dus ik zal dat zeker niet moeten doen. De mens die me deze kadett verkocht zei dat er eigenlijk alleen wat verf op moet. Dat was wat optimistisch maar veel laswerk zal er voor zover ik nu kan zien niet bijzijn.

is die owatrol goed spul? (heb er ook maar over gelezen...) ik vraag me vooral af wat de equivalenten (of superieuren) zijn voor dergelijk werk.
Gelogd

Chippie
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 12 Mei 2007, 21:30:00 »

Ik gebruik altijd Fertan
Gelogd
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #9 Gepost op: 12 Mei 2007, 22:58:11 »

Citaat
 


enkele vragen nog:

- kent er iemand owatrol? is dit goed materiaal om roest tegen te gaan? wat raden jullie anders aan?
- heeft er iemand ervaring met electrolytische roestwerwijdering ( of het alternatief... chemische)?
- ik wil (zeker de voorste) trommelremmen vervangen door schrijfremmen. De verkoper van deze auto zei dat het heel eenvoudig kan met manta/Ascona A wielnaven. zijn er andere dingen waarbij hier rekening moet gehouden worden?



zo ... een hele boterham. Plaatjes bij dit praatje komen hopelijk binnenkort (had m'n camera niet bij vandaag)

groeten,
David uit Belgiƫ


Ik gebruik Owatrol CP op alle delen die niet direct in het zicht komen als eerste laag. Ik heb er op korte termijn goede ervaringen mee. Op langere termijn moet het zich nog bewijzen.....
Een stuk laswerk aan een buitenhek roest met een enkele laag na een jaar niet.
Ik ben het met Chris eens dat het helaas geen echte Rallye is.
Voor schijfremmen moet je de gehele fusee vervangen. Ik heb geen idee of dit werkt met Manta / Ascona spullen. Het beste kun je ze van een Kadett B of een Opel GT nemen. Met een aanpassing schijnt het ook te kunnen met fusees van een C Kadett. Klauwen van een 1100/1200 passen niet op fusees van de Kadett B met de grote motor en omgekeerd ook niet. Verder moet je een hoofdremcilinder met rembekrachtiger nemen. B.v uit een A Corsa.
Ik heb eens aandachting naar de foto's gekeken. Ik zou zeker de onderkanten van de deuren eens goed bekijken.

Wat ontroesten betreft ben ik een groot liefhebber van mechanisch ontroesten.
Het doucheputje heeft vanavond de gevolgen weer opgemerkt........

Henk.
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 12 Mei 2007, 23:06:00 »

dorpels zijn voor zover ik kan zien hard. De onderkant van de deuren zelf heb ik nog niet bekeken maar volgende keer ik ga zeker aan bod komen.
Gelogd

Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #11 Gepost op: 14 Mei 2007, 21:11:00 »



Kijk zo raakt mijn doucheputje verstopt.....
Maar met oude kleren, oren en gezicht beschermd gaat het prima.
Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Chippie
Gast
« Antwoord #12 Gepost op: 14 Mei 2007, 21:50:00 »

Komt me bekend voor Henk Knipoog
Gelogd
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 15 Mei 2007, 12:51:00 »

Dat was al een tijdje het eerste dat ik zou kopen voor gereedschap... een slijptol met staalborstel er op Lachebek

maar voor kleine onderdelen ga ik toch eens electolytisch proberen. (en chemisch voor de onbereikbare delen)
Gelogd

Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 16 Mei 2007, 22:17:00 »

weer een uurtje of 2 kadettinspectie! Sorry voor de soms wisselende kwaliteit van fotos, ze zijn met m'n GSM genomen.



Ja, dat is een VW, die van moeder! dettje is vele malen mooier. In welke staat dan ook.
Op dit moment wil ik hem zwart-wit laten spuiten (geel = zwart, zwart=wit) maar dat kan nog veranderen.



De onderkanten van de deur zijn nog 100% hard



Het nieuwe scherm heeft al wat roest. De persoon die hem al een deel had gerestaureerd heeft em een tijdje buiten moeten laten staan en dat krijg je er van als je dat doet... (en slecht je verse platen in de primer zet)



Dit is de rechter A-stijl vanaf het wiel gefotografeerd. Ziet er goed uit!







Deze stukje zijn niet goed gelast (en daarna niet eens strak gemaakt) dus dit moet er uit!



Het ontbreken van de uitlaat. Ik was aan het nadenken of het mooi zou zijn om zijlinkse uitlaten te installeren maar de dorpels lenen zich daar niet echt voor... en ze volledig onder de auto hangen zou de auto te hard verlagen denk ik... ik zal eens een foto nemen en er zo'n pijpje bij photoshoppen om eens te zien wat dat geeft.




Hoewel er op de papieren 1.1 staat zit er een 1.2S in! In m'n vraagbaak staan enkel 1.1 modellen en geen 1.2 dus ik kan adh daarvan niet zien of alle mechaniek hetzelfde is voor een 1.2. Als dat zo is kan ik een vragen aan Opel of hij nog te homologeren valt als 1.2S (die 10PK extra scheelt hem toch). Als dat niet kan zal de 1.1 die ik er bij kreeg toch er in gaan.



Ik heb de induk dat dit een nieuwe is... ik heb op andere fotos nog nooit een grijze gezien maar alleen zwarte!



Baterijbakje enkel wat oppervlakkig roest, hier niet lassen dus Lachebek







Nog wat werk aan de winkel dus




Zeker de kofferbak is aan een grote beurt toe.



Linkse vloerplaat vooraan. Ook hier moet een nieuw stuk in. Dit is het enige plekje dat ik kan vinden waar het roest een gat heeft gemaakt, alle andere plaatsen zijn nog niet volledig doorgeroest voor zover ik nu kan zien.


En dan nog wat artistieke dingen gemaakt door m'n vriendin (ze moest iets doen terwijl ik de schuur wat opkuiste, blijkbaar toch gewoon zand en geen steenvloer Droevig)


Spiegel links

Spiegel rechts (die er niet is)

Motorkap sluiting

Stukje uitlaatpakking dat op de motor ligt

Tankklepje



Zo, een hele boterham maar dat was het voor vandaag!
Gelogd

Pagina's: [1] 2 3 ... 7   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines