Holland Kadett B Club Forum
25 November 2025, 17:48:45 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: motor wissel van 1.1 naar 1.2  (gelezen 40466 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 06 Juni 2007, 14:46:00 »

wat mankeert er dan aan het mechanische deel van je huidige ontsteking??
p.s. wat is de kleur van je bougies?
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
bcoupe25
Gast
« Antwoord #31 Gepost op: 06 Juni 2007, 15:04:00 »

 de kleur  van de bougies zijn bruin  licht bruin in het boek gekeken en daar staat dat de brandstof mengsel goed is  en de ansteking werkt ook ( de vacuum vervroeger dan) maart houd  gewoon in het jikken is er nog stationair loopt heel mooi maar als je rijd dan hikt hij
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 06 Juni 2007, 16:09:00 »

Je weet zeker, dat de carburateur die er nu op zit bij een 1.2 (wat heb je een N of een S?) hoort?
12S  Solex 35 PDSI, identificatienummer 3441557
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
bcoupe25
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 06 Juni 2007, 17:06:00 »

ok zal ff kijken dan ik zal ook ff een foto maken dan en ook van de bougie dan kan ik die naar je pm sturen
Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 06 Juni 2007, 17:20:00 »

ik heb ff gekeken op mn carb en staat  30/35 pds geloof ik maar iedergeval staat er 30/35  en is ook een solex

en op de dubbele solex die ik heb staat 35 pdsi  anders bouw ik mn dubbelen carb's er op
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 06 Juni 2007, 18:00:00 »

op de carb. van m'n 1.2S blok staat 30/35 PDSI, op die van m'n 1.2N blok 30/35 PDSI(T)
Wat het verschil inhoudt, weet ik niet.
De jouwe zou dus moeten kloppen.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
bcoupe25
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 06 Juni 2007, 18:26:00 »

staat een t als ik het goed heb maar toch een 1.2 carb das mooi wist het niet zeker nu wel dan ga ik de ontsteking maar wisselen dan
Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: 07 Juni 2007, 18:25:00 »

heey

ik heb de kleppen op 15 om 25 gesteld en loopt nu wel wat beter maar nog wel gehik  ga eerdaags mn ontsteking vervangen  of de bobine is op kan dat ook???
Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 07 Juni 2007, 21:27:00 »

kan het in de bobine liggen gert?Verbaasd
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 07 Juni 2007, 21:46:00 »

Ja, die kan kapot zijn en is niet te repareren!
Er kan in de hoogspanningswikkeling (secundaire wikkelingen) t.g.v. ouderdom vonkoverslag ontstaan en dit gaat ten koste van de ontstekingsvonk.
Grove controle van de bobine:
bobinekabel van klem 4 op bobine losmaken van verdelerkap (de middelste kabel op de kap)
Verdelerkap verwijderen. Motor zover ronddraaien dat de puntjes gesloten zijn.
De ontsteking inschakelen (niet starten!).
De bobinekabel ongeveer een cm. van het motorblok houden en met bijv. een houtje de puntjes opendrukken.(als je een schroevedraaier gebruikt, deze dan niet tegen de massa houden!)
Als de bobine o.k. is, moet nu een regelmatige vonk overspringen.
Dit is echt een grove test en zegt weinig over het functioneren bij hogere toeren.
Je zou de ontsteking eventueel kunnen laten doormeten bij een auto-electrisch servicestation; hopen dat ze het voor niet te veel tussendoor willen doen.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #40 Gepost op: 07 Juni 2007, 21:54:00 »

of misschien de verkeerde bobine?
Dit heb ik eens opgezocht:

Gevonden in Kadett-C WPHB:bobine Bosch 0211 102 073.
Gevonden in Kadett-B WPHB:
voor 1,1Ltr. , S en SR tot 7-1968 Typ K 12V
voor de overige 1,1Ltr. Motoren KW 12V
tot 7-1968 nr. 0 221 102 041
8-168
tot 8-1969 nr. 0 221 102 062
9-1969
tot 7-1970 nr. 0 221 102 070
1970
en later nr. 0 221 102 073

Werkstatthandbuch Kadett-C: Bosch Bobine Typ KW 12V , nummer 0 221 102 073 voor de 1.2 motor.
Of Delco Remy type 12V DR 502, nummer 200.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
bcoupe25
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 08 Juni 2007, 07:12:00 »

ik zal ff een foto maken en strax ff naar door mailen en ga wel anders een andere halen mssn kan hij na 35 jaar gewon op zijn
Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #42 Gepost op: 08 Juni 2007, 15:50:00 »

nou elaneor heeft de strijd gewonnen de 1.2 gaat er uit en de 1.1 gaat er weer in dus daar de hele koppeling van over zetten en dan er weer  in dan knap ik de 1.1 op want dit is wel erg vervelend alles vervangen en nog beroerd rijden
:[reallymad]
Gelogd
Chippie
Gast
« Antwoord #43 Gepost op: 08 Juni 2007, 18:23:00 »

Jij geeft gauw op zeg...
Zoveel kan er nooit aan mankeren toch?
Gelogd
bcoupe25
Gast
« Antwoord #44 Gepost op: 08 Juni 2007, 18:39:00 »

rotte dis gebeuren als de motor moet werken dan ratel het als een gek  dus de 1100 gaat er in terug en de motor verdwijnt schuur in naar een kennis
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines