Holland Kadett B Club Forum
21 April 2026, 14:06:19 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: tank flotter  (gelezen 10084 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Cornel
Gast
« Gepost op: 09 Juli 2007, 15:55:00 »

Ik heb een andere tank flotter gemonteerd omdat ik dacht dat de oude het niet meer deed.
Maar het eufel is dus niet verholpen.
Als ik de oude flotter die dus niet meer in de tank zit aansluit en massa maak dmv een 12v spanning zoeken doet de oude flotter het gewoon.
De nieuwe flotter gaf aan het begin aan dat de tank helemaal vol was terwijl de tank maar half was en nu doet ie ook niks meer.
Als ik het draadje van de flotter afhaal en rechtstreeks kontakt maak met de tank dan doet de benzinemeter het wel maar met de 12v spanningszoeker er tussen knippert het lichtje van de spanningszoeker.
Heeft iemand enig idee?

Cornel

Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 07 Juli 2007, 22:11:00 »

De meter moet op vol staan, als je de kabel van de vlotter losneemt; dit is ook zo als de massaverbinding van de tank niet goed is.
De meter moet op leeg staan, als je de kabel die aan de vlotter hoort aan de massa legt.
Reageert je meter als boven beschreven, dan is de meter goed, en moet de fout of in een slechte massaverbinding van de tank gezocht worden, of werkt je vlotter niet goed.
Deze werkt als een soort schuifregelaar; met het op en neer gaan van de vlotter schuift een contact over een weerstanddraad en dit bepaald de meteruitslag.
Bovenstaande info heb ik vertaald overgenomen uit het Duitse forum.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 08 Juli 2007, 07:20:00 »

De tank krijgt aarde via de metalen strip waar ie mee vast zit, als je bv de tank helemaal weer zwart heb geverfd heb je kans dat de band dus geen contact meer maakt met de tank en dus geen of slechte aarde maakt.
Cornel
Gast
« Antwoord #3 Gepost op: 08 Juli 2007, 08:20:00 »

wat ik zo raar vind is dat de 12v spanningsmeter bijna knippert en dan bedoel ik dat ie wel brand maar dan harder en zachter
Paul
Sr. Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 08 Juli 2007, 10:08:00 »

Als je de 12v meter ertussen doet meet je door de weerstand oid van de tankmeter zelf heen ik weet niet precies wat daar de gevolgen van zijn maar dat je volt meter daarop reageert zou me niet verbazen.
Cornel
Gast
« Antwoord #5 Gepost op: 08 Juli 2007, 19:43:00 »

Is het misschien een optie om een boutje van de flotter los te draaien en daar een draad aan te bevestigen en die aan het chassis te schroeven zodat ik een goede massa maak?
Of kan ik het op een andere manier oplossen.
Metname omdat ik weet dat de flotter wel werkt maar zoals het nu in de auto zit niet werkt.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #6 Gepost op: 08 Juli 2007, 21:42:00 »

Als de montagerand van de vlotter maar goed geaard is (!)

Cornel
Gast
« Antwoord #7 Gepost op: 09 Juli 2007, 14:37:00 »

dat moet want je draaid de bout toch in de tank vast en dat is ijzer op ijzer.
En de tank haald de massa toch ook van het chassis.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 09 Juli 2007, 14:39:00 »

Ja, en dan tank-carosserie(!)
zie Paul: De tank krijgt aarde via de metalen strip waar ie mee vast zit, als je bv de tank helemaal weer zwart heb geverfd heb je kans dat de band dus geen contact meer maakt met de tank en dus geen of slechte aarde maakt""

Cornel
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 09 Juli 2007, 15:55:00 »

Ik snap er niks meer van.
Flotter aangesloten, alles doorgemeten.
Krijg em niet aan het werk.
Ik beide flotters die ik heb geprobeerd op de manier zoals boven door anderen is beschreven.
En bij de 1 is de tank vol en de andere de tank leeg.
Ik heb zelfs een massa draad gelegd van af de massa bij de accu en de flotters aangesloten op de stroomdraad die aan de flotter hoord.
Alles bleef het zelfde.
Ik geef het op.
Als iemand nog een suggestie heeft hoor ik het graag
Anders laat ik het een tijdje met rust.

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: