Holland Kadett B Club Forum
25 Mei 2026, 07:45:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Waar lak (408) kopen?  (gelezen 6291 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Garth
Gast
« Gepost op: 26 Juli 2007, 21:51:00 »

Beste B-Kadett vrienden,

een tijdje geleden heb ik een B-Kadett gekocht om gewoon lekker mee rond te rijden. Hier zaten een paar deukjes in en in het plaatwerk begint wat roest door te komen op kleine plekjes. Ik heb het idee om haar daarom misschien op je knappen, maar heb geen idee waar ik de lak (op het plaatje onder de motorkap staat: 408, een soort beige is het) moet halen. Ik wil exact dezelfde originele kleur erop hebben. Iemand ideeen of oplossingen, zo mogelijk ook met prijs? En hoeveel heb ik ongeveer nodig?

Alvast super bedankt!

mvg Garth
kadett-b20
Administrator
Hero Member

Kadett B AeroTop II - 1968

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 25 Juli 2007, 21:11:00 »

Op dit forum is al eens aandacht besteed aan dit onderwerp. In iedergeval over de kleurcodes. Probeer deze link eens: http://tinyurl.com/2x4sxo

De hoeveelheid die je nodig hebt is afhankelijk van hoeveel je wilt spuiten / bijwerken: Ga je alleen de slechtere plaatsen voorzien van nieuwe lak, of ga je de hele auto opnieuw spuiten? En als je hem opnieuw spuit, wordt dan alleen de buitenkant gespoten, of wordt ook de binnenkant (motorruimte enz) opnieuw uitgespoten?
Voor plaatselijk bijwerken heb je maar weinig nodig. Ik zou de kleinste hoeveelheid nemen die men op kleur doet maken. Voor een hele auto is uiteraard veel meer nodig, zeker als de binnenkant ook opnieuw wordt gespoten.

Waar kun je lak kopen? In elke regio zijn er bedrijven die lak op kleurcode mengen. De goudengids geeft voor zuidlimburg al 9 resultaten! Verder kun je bij bijvoord de fabrikant van autolak (zoals Sikkens) informeren naar een dealer van hun producten bij jouw in de buurt! Sikkens heeft overigens ook een handige online kleurcodes website!

Ik hoop dat je hiermee een beetje verder komt.

Ralph

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Giovanni
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 26 Juli 2007, 21:51:00 »

Let wel:

De originel kleur zal je er nooit meer exact bij kunnen krijgen helaas. Tegenwoordig heeft men heel andere mengkleuren als vroeger. Dit resulteert in een iets andere tint.
Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: