Holland Kadett B Club Forum
23 Juni 2026, 07:03:55 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Spatbordrand  (gelezen 28593 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Thijn
Gast
« Gepost op: 09 Oktober 2007, 14:17:00 »

hallo allemaal,

ik heb een B-kadett (ls?). Met holle achterruit. waarvan ik de spatbordranden achter wil vervangen, nou heb ik gehoord dat daar "ronde" randen in zitten en dat die niet te krijgen zijn. maar als ik bij mijn kadett kijk, lijken ze meer op de "vierkantere" versie. en ze lijken er niet later ingelast te zijn. (zit geen naad of plamuur onder).
weet iemand of er toch nog ergens 'ronde' randen te krijgen zijn. of horen er toch de vierkante in.







Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #1 Gepost op: 01 Oktober 2007, 18:32:00 »

Voor zover ik weet zijn er géén originele of repro wielkastranden voor de F-Coupé te koop (zo wel, laat het me weten!)
Deze wielkastranden lopen "ronder" dan die van de sedanuitvoeringen; zet een sedan en een F-Coupé naast elkaar, en je ziet het verschil.





Er worden incidenteel wel eens zijschermen (dus met wielkastrand) aangeboden; niet erg goedkoop dus.:[barf]  (Duitse E-Bay)
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Giovanni
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 02 Oktober 2007, 18:57:00 »

Wielkastranden zijn nog nieuw te krijgen (immitatie)
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 02 Oktober 2007, 19:05:00 »

Als het om de wielkastranden van de F-Coupé gaat, dan zou ik graag de naam+het adres van de leverancier van je krijgen.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
kadett-b20
Administrator
Hero Member
*****
Berichten: 1331


Kadett B AeroTop II - 1968


Bekijk profiel WWW
« Antwoord #4 Gepost op: 02 Oktober 2007, 21:20:00 »

Thijs gaf aan dat hij een LS heeft. Deze heeft net als de sedan en die kiemen de gewone (vierkante) vorm.

Jammer dat de foto's van Thijs niet werken, wisten we anders zeker weten of het om een LS gaat....

Ralph
Gelogd

Kadett B 11N - wit - 1973 - "Tijdelijke" Kadett maar nu al jaren in mijn bezit
Kadett B Aerotop II - blauw - 1968 (resto-project) Staat nu eindelijk in de loods om aan te beginnen
Rekord E1 Car-A-Van - geel - 1978 Staat te wachten om weer de weg op te mogen
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 02 Oktober 2007, 21:42:00 »



ja, de LS heeft ook de hoekerige (:{blink} ) vorm
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #6 Gepost op: 03 Oktober 2007, 08:10:00 »

Dit is de auto van Thijn, ziet er toch echt uit als een coupe en geen LS. Ik heb de link even opnieuw geplaatst. De andere drie foto's lukt niet want die verwijzen naar foto's op zijn computer.

http://www.imagehost.nl/content.php?id=7608

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 03 Oktober 2007, 12:34:00 »

En dan de volgende vraag:

Zijn er voor de vierdeurs ook aparte spatbordranden te koop? Dit omdat de spatbordrand meteen overgaat in de ronding van de achterdeur. In de vele webshops wordt alleen maar gesproken over "een spatbordrand" en niet speciaal eentje voor de vierdeurs.

Is het dan de bedoeling dat je die rand zelf maar maakt ofzo?

Mocht iemand hierop het antwoord weten (of nog een linker en rechter spatbord rand hebben liggen voor een vierdeurs) dan hoor ik het graag.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Thijn
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 03 Oktober 2007, 16:42:00 »

als ik zo naar de vierkante versies kijk denk ik toch dat ik de ronde heb.
ik heb de plaatjes aangepast als het goed is kunnen jullie ze nu zien. (hoe zetten jullie die plaatjes op het forum)
voor de spatbordrand zal ik de classic parts in heerlen eens bellen

bedank in ieder geval
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 03 Oktober 2007, 18:20:45 »

Citaat
hoe zetten jullie die plaatjes op het forum


De foto ergens op internet onderbrengen (Photobucket bijv.) en dan het adres van de foto
(bijv. http://img.photobucket.com/albums/v225/gertbijvank/Kadett-B/HKBC_2007_Voorjaar020.jpg)

plaatsen tussen de twee codes
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Thijn
Gast
« Antwoord #10 Gepost op: 06 Oktober 2007, 21:31:00 »

Ik denk dat ik ze gevonden heb, bij classic opel parts in heerlen.

Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 06 Oktober 2007, 21:36:00 »

Zien er goed uit lijkt me.
Goed om te weten dat ze daar nog te koop zijn.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 08 Oktober 2007, 08:12:00 »

Hoe zit het eigenlijk met de vier-deurs spatbord randen. Deze lopen al meteen om bij de achterdeuren. Zie de volgende foto's maar eens:




Weet iemand of hiervoor dus nieuwe vier-deurs spatborden te koop zijn of moet ik gewoon de normale spatbordranden hebben en deze zo goed mogelijk aan laten sluiten op de overgang naar de deur?

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 08 Oktober 2007, 08:14:00 »

geen idee? wie wel?
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Oly
Sr. Member
****
Berichten: 354


Bekijk profiel
« Antwoord #14 Gepost op: 08 Oktober 2007, 21:08:00 »

Ik heb deze nog. Beide (L en R) is een stukje dorpel af, het achterspatborddeel is compleet
Origineel 164531 en 32

Gelogd

Nooit hersteld van het B-Kadett virus (besmetting met 86-90-UU op 24-09-1980)
Corsa A VAN 1.4SI
Olympia A 1970 15S, onder handen (restauratie)
Kadett A 1965, roestoratie, OHV speeltuin, even in de wacht.
Pagina's: [1] 2   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines