Holland Kadett B Club Forum
29 Maart 2024, 06:44:30 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:
 
   Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: verlagen kadett B  (gelezen 99529 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
fabian
Gast
« Gepost op: 05 Juli 2008, 16:54:00 »

Ik heb een Kadett B gekocht en nu wil ik hem voor verlagen maar kan nergens een verlagingsset vinden voor een Kadett B. Nou is mijn vraag of ik ook een verlagingsset voor een Kadett C kan gebruiken. Of is er andere mogelijkheid om hem voor te verlagen? Wie kan mij hierbij helpen?? Alvast bedankt!
Gelogd
Paul
Sr. Member
****
Berichten: 337



Bekijk profiel
« Antwoord #1 Gepost op: 14 December 2007, 07:08:00 »

Voor de B-Kadett'n met een zware motor 1500,1700 of 1900 kun je een verlagings set van een Opel GT gebruiken, dit zijn dure setjes. Voor de 1100 en 1200 modelen zijn niet echt verlagings setjes te krijgen. Wat men wel deed is de voor ste bladveer loshalen en dan een blokje van +/- 2 cm in het midden tussen de bladveer en de voorwieltrein doen. Ik weet niet wat dit voor positief of negatieve gevolgen heeft voor het weggedrag.
Gelogd
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #2 Gepost op: 14 December 2007, 07:19:00 »

En dan nu even een plaatje bij het praatje. Dit is niet van mezelf maar van een duitse B-liefhebber.





Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 14 December 2007, 07:41:00 »

'shackles' zijn ook een mogelijkheid.

hier een opelgt forum threads over die dingen:
http://www.opelgt.com/forums/3a-front-suspension/2986-frontend-ride-height.html
http://opelgt.com/forums/3a-front-suspension/3805-front-spring-shackle.html
Gelogd

fabian
Gast
« Antwoord #4 Gepost op: 14 December 2007, 18:13:00 »

Sorry, maar wat zijn:'shackles'???
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 14 December 2007, 18:40:00 »

Waar in het land woon je? Kun met Duits uit de voeten?

Shackles:  zie hier  http://www.4crawler.com/4x4/ForSale/Shackles.shtml  
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
bcoupe25
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 14 December 2007, 20:40:00 »

a jullie hebben het over de blad veer he

ik heb bij mij een nieuwe bladveer er onder zitten die ik bij paul vandaan heb ivbm met ombouw van trommels naar schijven

heb ik gelijk de blad veer die ik van paul had er onder gezet maar mn bandjes staan nog een beetje raar  lijkt net of je camber scheef staat  zogezegt  het lijkt net of dat er geen motor in hangt  wat kan ik hier aan doen???
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #7 Gepost op: 14 December 2007, 20:46:00 »

Opnieuw af (laten) stellen?
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
bcoupe25
Gast
« Antwoord #8 Gepost op: 14 December 2007, 21:55:00 »

ze remt en stuurt perfect maar kan je de wiel belijning cq camber ook nog laten steel  ik bedoel de afstelling waar je naaf mee vast zit kan je die ook nog stellen??
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #9 Gepost op: 14 December 2007, 23:47:00 »

Ik neem aan dat camber hetzelfde is als wat de Duitsers Sturz noemen: de Sturz is licht positief, bovenkant wiel licht naar buiten neigend.
Deze instelling kan op twee manieren en gebeurt middels het bovenste kogelgewricht (nr.19, gemonteerd in nr. 15)


De schroefgaten in de flens van dit kogelgewricht zijn uit het midden geplaatst.
Voor de Sturz-instelling zijn twee instellingen mogelijk en die ontstaan door bij montage van dit gewricht het gewricht 180 graden te draaien.
Standaard horen ze zo gemonteerd, dat de kleinste positieve Sturz ontstaat(het wiel dus het meest rechtop).
Dit krijg je door de uit het midden staande gaten naar de buitenzijde van de auto te monteren.
Staan ze naar de binnenzijde, dan staat de bovenkant van het wiel meer naar buiten.
Uit jouw verhaal begrijp ik, dat de bovenzijden van je voorwielen erg naar buiten staan; zo ja, dan kan dit dus een oorzaak zijn.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Paul
Sr. Member
****
Berichten: 337



Bekijk profiel
« Antwoord #10 Gepost op: 15 December 2007, 07:14:00 »

Verlagen met shackels? In de 4x4 worden ze juist gebruikt om te verhogen, verlagen lijkt me lastig....
Gelogd
Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #11 Gepost op: 15 December 2007, 09:59:22 »

Citaat
 Verlagen met shackels? In de 4x4 worden ze juist gebruikt om te verhogen, verlagen lijkt me lastig....


Voor zover ik weet kun je B-Kadett (met bladveer) voor alleen verlagen met zo'n onderlegklos of met een aangepaste (sport?)bladveer en de daarbij behorende aanpassingen (veerpoten?).
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Olaf
Global Moderator
Hero Member
*****
Berichten: 1209


Bekijk profiel
« Antwoord #12 Gepost op: 15 December 2007, 13:26:00 »

Inderdaad, een 4x4 verhoog je met dit soort "shackles" maar een B-kadett (en een GT) verlaag je ermee. De bladveer zit namelijk anders om gemonteerd onder je auto dan bij een 4x4 (of soms zie je ook nog wel oude aanhangers met bladveren). Bij een B1 kun je op deze manier de achterkant verhogen (als je dit zou willen).

Op het werk heb ik nog wel foto's van shackles. Die zal ik maandag wel even plaatsen.

Groeten Olaf
Gelogd

Kadett 2-deurs 1200S 1970 Luxus LS Automatic
Kadett 4-deurs 1200N 1973 Sedan
Kadett 4-deurs 1700S 1969 Luxus Sedan (in restauratie)
Kadett 5-deurs 1700D 1968 Luxus Car-A-Van (project 1)
Kadett 5-deurs 2000S 1970 Car-A-Van 4x4 (project 2)
Jinx
Sr. Member
****
Berichten: 407



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #13 Gepost op: 15 December 2007, 14:58:00 »

iets wat ik ook nog heb gelezen op het GT forum is het verlagen door de 'ogen' van de bladveer anders-om te laten buigen. Dat scheelt dan een cm of 2
Gelogd

Gert
Hero Member
*****
Berichten: 2546



Bekijk profiel WWW
« Antwoord #14 Gepost op: 15 December 2007, 18:04:00 »

Om te kunnen verbuigen moeten de uiteinden verhit worden waardoor de veerkracht eruit is.
De uiteinden (of meer) zullen daarna weer veerkrachtig gemaakt moeten worden.
Gelogd

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
Pagina's: [1] 2 3 ... 5   Omhoog
  Print  
 
Ga naar:  

Powered by SMF 1.1.21 | SMF © 2006-2009, Simple Machines