Holland Kadett B Club Forum
16 April 2026, 06:30:22 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: verlagen kadett B  (gelezen 117379 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Max
Gast
« Antwoord #30 Gepost op: 20 Februari 2010, 04:10:09 »

Ik denk niet dat we hier argumenten voor of tegen het verlagen van je auto moeten gaan spuien.

Er valt het een en ander voor te zeggen, en zeggen dat de auto dan vervolgens niet gebruikt gaat worden in de regen/sneeuw is bevooroordeeld. Ieder zijn eigen ding.

Ik heb mij kadett bijvoorbeeld al aardig op de limiet gereden de bocht door, en dan hang je echt aan je stuur in de hoop dat je niet over de kop gaat. Dat is een van de redenen om je kadett wat lager te willen leggen..

Max
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #31 Gepost op: 22 Februari 2010, 00:51:52 »

Ik denk niet dat we hier argumenten voor of tegen het verlagen van je auto moeten gaan spuien.

Er valt het een en ander voor te zeggen, en zeggen dat de auto dan vervolgens niet gebruikt gaat worden in de regen/sneeuw is bevooroordeeld. Ieder zijn eigen ding.

Ik heb mij kadett bijvoorbeeld al aardig op de limiet gereden de bocht door, en dan hang je echt aan je stuur in de hoop dat je niet over de kop gaat. Dat is een van de redenen om je kadett wat lager te willen leggen..

Max
dat vond ik een goede reden om gordels te monteren... das beter dan bij de bijrijder op schoot komen  Grijns

Kadett B L "super" 1968 LPG
NIJNR812
Gast
« Antwoord #32 Gepost op: 05 Januari 2011, 13:06:36 »

Maar als je toch zon onderlegklos in het midden onder de bladveer legt, dan krijg je de veer toch niet meer terug in de draagarm...?
Ik heb dit namelijk geprobeert, maar dan buigt je veer iets rechter waardoor hij niet meer uitkomt met de gaten in je draagarm...
Of doe ik iets verkeerd dan?

Groeten,
Renko
kadett-doc
Gast
« Antwoord #33 Gepost op: 05 Januari 2011, 18:32:16 »

Maar als je toch zon onderlegklos in het midden onder de bladveer legt, dan krijg je de veer toch niet meer terug in de draagarm...?
Ik heb dit namelijk geprobeert, maar dan buigt je veer iets rechter waardoor hij niet meer uitkomt met de gaten in je draagarm...

Groeten,
Renko

Renko, je moet alles van de onderste draagarm los/vast monteren. dwz. de bout en moer van de onderste daraagbalk tov. de vooras iets erop draaien, doe je dat overal dan heb je ruimte genoeg en kun je daarna als de bladveer er tussen zit gemonteerd alles vastdraaien Knipoog
NIJNR812
Gast
« Antwoord #34 Gepost op: 05 Januari 2011, 20:00:39 »

Groeten,
Renko

Renko, je moet alles van de onderste draagarm los/vast monteren. dwz. de bout en moer van de onderste daraagbalk tov. de vooras iets erop draaien, doe je dat overal dan heb je ruimte genoeg en kun je daarna als de bladveer er tussen zit gemonteerd alles vastdraaien Knipoog

Daarmee bedoel je dan dat klosje waar de veer doorheen gaat aan de voorzijde...?
Dat is namelijk het enige wat ik heb laten zitten denk ik.

Groeten,
Renko
kadett-doc
Gast
« Antwoord #35 Gepost op: 05 Januari 2011, 20:09:52 »

waar de onderste draagarm op de vooras vast zit deze ook zo goed als losmaken dan maak je zo de extra ruimte
NIJNR812
Gast
« Antwoord #36 Gepost op: 05 Januari 2011, 20:20:15 »

Oke, dan zal ik dat binnenkort eens gaan proberen.

Groeten,
Renko
kadettbMW
Gast
« Antwoord #37 Gepost op: 07 November 2013, 20:54:54 »

ik ben wat informatie aan het verzamelen over het verlagen van een kadett b, en nu kwam ik dit tegen:

deze persoon heeft gewoon de bladveer eronder uit gehaald, nu mijn vraag is wat zijn de eventuele nadelen hiervan? de wagen zal waarschijnlijk geen vering meer hebben en een nachtmerrie zijn op onze Belgische wegen. maar heeft dit nadelen zoals overmatige slijtage ofzo?
kadettbMW
Gast
« Antwoord #38 Gepost op: 07 November 2013, 20:57:07 »

nog een foto, achteraan zijn waarschijnlijk verlaagde kadett c veren.
reusjep
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #39 Gepost op: 07 November 2013, 22:23:43 »

Kan me niet voorstellen dat dat verstandig is. Me dunkt dat er niet zoveel meer is om klappen op te vangen. Wellicht zie ik dat verkeerd. Knipoog
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #40 Gepost op: 08 November 2013, 02:34:15 »

op het gebied van overmatige slijtage ben je dan zelf aan de beurt. ik denk niet dat je rug een ritje lang volhoud...
verder loop je het risico dat je delen van je ophanging gaat verliezen omdat er niets is om de klap op te vangen. met alle gevolgen van dien.
het lijkt mij dus zeer onverstandig

kadettbMW
Gast
« Antwoord #41 Gepost op: 08 November 2013, 15:40:48 »

dit leek mij ook al slecht, maar met zo'n blokje krijg je een kadett nooit zo laag.
heeft iemand hier al negatieve zaken van ondervonden?
Jeroenvans
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #42 Gepost op: 08 November 2013, 15:46:37 »

als je echt serieus wil verlagen kan je het best gewoon een lagere strakkere veer monteren. helaas zijn deze niet goedkoop.
als je gewoon een beetje coolere "houding" wil creƫren is een blokje precies wat je nodig hebt.

kermitc
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #43 Gepost op: 08 November 2013, 22:23:07 »

of je moet er serieus mee aan de gang en coilovers er onder.

wil zelf nog eens proberen een c kadett as er onder te krijgen

hier voorbeeld van coilover

http://www.rtautosport.de/galerie.php?fahrzeug=kadett_mercedes&gruppe=opel

john
1967Kadett
Full Member

Bekijk profiel
« Antwoord #44 Gepost op: 08 November 2013, 22:31:39 »

coilovers zijn ook een goede optie, daar heb ik ook een tijdje zitten op zoeken, maar uiteindelijk niet gedaan.

topic van iemand die een kadett b as gebruikt onder zijn ford anglia
http://members.home.nl/f.vandernaald/Anglia-Pop.htm

verlaagde bladveren zijn ook te vinden:
http://144.76.40.104/splendidneu/kaufhaus_2//themes/kategorie/detail.php?artikelid=179388&kategorieid=124&source=2&refertype=1&referid=124&languageid=2
Pagina's: 1 2 [3] 4 5   Omhoog
  Print  

Ga naar: