Holland Kadett B Club Forum
25 Augustus 2026, 12:35:49 *
Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
Nieuws:

Startpagina   Help Zoek Kalender Inloggen Registreren  
Pagina's: [1]   Omlaag
  Print  
Auteur Topic: Hikkerige motor  (gelezen 9935 keer)
0 geregistreerde leden en 1 gast bekijken dit topic.
Pasnummer
Gast
« Gepost op: 20 April 2008, 18:09:00 »

Mijn "nieuwe" Kadett is een beetje hikkerig als ik gewoon rij op dezelfde snelheid. Niet echt dat ie overslaat of hoe je dat ook noemt maar alsof ie soms wat minder gas krijg heel even, alsof de tank bijna leeg is.
Dat heeft ie alleen als ik met een vaste snelheid rij en dan niet volgas. Gewoon in de 2 of de 3, 50 of 80 km/h.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Stationair enzo loopt ie wel goed. Al is de maximum snelheid wat laag (130 wind mee, 1.2s).
bobkadett
Gast
« Antwoord #1 Gepost op: 20 April 2008, 18:09:00 »

heb je er ook een losse benz filter tussen..dat die wat vuil is..
kan ook een bougie zijn die niet goed vonkt..
of je contactpunten die te dicht zijn..
dat moet je eerst zeker weten..
groet bobkadett
cluseau
Gast
« Antwoord #2 Gepost op: 17 Februari 2010, 21:32:21 »

Mijn "nieuwe" Kadett is een beetje hikkerig als ik gewoon rij op dezelfde snelheid.

Check eens de elektroden afstand van je bougies, indien nodig afstellen met voelermaatje. Heb dit verschijnsel ook eens gehad.

Frans.
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #3 Gepost op: 17 Februari 2010, 21:37:20 »

De mijne liep onregelmatig i.v.m. foute klepspeling.
Een te strakke inlaatklep, die bij warme motor volgens mij nog maar nauwelijks openging.

Olympia A 1.1SR 1969 kleur L230 (silberblaumet.) vinyl dak
wienf390
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #4 Gepost op: 17 Februari 2010, 22:54:02 »

Uitgaande dat het electrisch goed is, heb ik een volgend truukje. Als de motor weer inhoud bij een bepaalde snelheid trek je choke een klein beetje open, is het nu over moet je naast een goede klepspeling,ontsteking afstellingen je co2 afstelling controleren, vaak is dit de oorzaak van het hikkerig gedrag.Er zijn 2 afstelschroeven deze moet je niet door elkaar halen. Volgens mij is er al uitgebreidt op dit forum er over gesproken. Even zoeken.

Succes

Fred
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #5 Gepost op: 22 Juni 2010, 08:52:44 »

Mijn "nieuwe" Kadett is een beetje hikkerig als ik gewoon rij op dezelfde snelheid. Niet echt dat ie overslaat of hoe je dat ook noemt maar alsof ie soms wat minder gas krijg heel even, alsof de tank bijna leeg is.
Dat heeft ie alleen als ik met een vaste snelheid rij en dan niet volgas. Gewoon in de 2 of de 3, 50 of 80 km/h.

Aanvulling.
Gisteravond onverwachts hetzelfde
Stationair toerental stond opeens een 100 toeren lager, gasgeven ging prima, optrekken normaal maar bij een constante snelheid reed hij schokkend, alsof de tank bijna leeg was (zie boven)
Verder reageerde hij hij niet op het verdraaien van de stationaire regelschroef (die met die veer er achter).
Volgens "de boekjes" duidt dit op stationaire benzinesysteem; stationair sproeier eruit, en ja hoor. Vuiltje in de kopse opening. Lucht er op, schoon, probleem weg.

Elkan
Gast
« Antwoord #6 Gepost op: 16 Augustus 2010, 19:28:50 »

misschien een gekke vraag.
Maar waar zit je stationair sproeier?
kinuyakkii
Hero Member

Bekijk profiel
« Antwoord #7 Gepost op: 17 Augustus 2010, 20:29:56 »

stationair sproeier zit linksboven het acceleratie pompje aan de zijkant (van bijrijderskant af gezien)op de carburateur(schroef met bolletje in het midden)..

gr Paul
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #8 Gepost op: 17 Augustus 2010, 20:43:59 »

Nr. 120, steeksleutel 8 of grote schroevendraaier

Elkan
Gast
« Antwoord #9 Gepost op: 17 Augustus 2010, 21:00:42 »

Dus 131 is je acceleratie pompje. Wat doet dat precies?
En is 127 dan een pakking?
Want bij mij drupt daar benzine..  Ik weet het niet
Gert
Hero Member

Bekijk profiel WWW
« Antwoord #10 Gepost op: 17 Augustus 2010, 22:09:39 »

131 is de hefboom van de acceleratiepomp.
127 is het membraan van de acceleratiepomp (valt ook onder de deksel met hefboom, en dicht zo gelijk af).
Bij het gasgeven wordt de hefboom aangetrokken (geduwd eigenlijk  Grijns ). Hij drukt dan tegen de metalen nok midden in het membraan.
Het membraan wordt ingedrukt, en perst zo een extra stoot brandstof via een pijpje in het inlaatkanaal.
Dit pijpje zie je zitten, als je het luchtfilterhuis verwijderd. Als je gas geeft, kun je dit straaltje benzine zien.
De functie:
Op het moment van extra gas geven, heeft de motor meer brandstof nodig, maar op dat moment is er nog geen extra onderdruk in de inlaatbuis om deze brandstof aan te zuigen.
De acceleratiepomp zorgt voor deze extra brandstof.

Je zou de 4 boutjes van de acceleratiepomp kunnen controleren ; misschien zitten ze niet voldoende aangedraaid, en lekt hij daar daarom?

Pagina's: [1]   Omhoog
  Print  

Ga naar: