Mijn design is iets aangepast omdat ik niet zo makkelijk toegang heb tot rondstaal en draadtaps etc...
voor 87 cent krijg je hier 2 x M6 bouten, 12cm lang, 3 x M6 koppelmoeren en 2 x gewone M6 moeren
de koppelmoeren heb ik op 1 van de bouten gedraaid en dan samengelast. (dat houdt ze mooi recht). Dan de bovenste 2 moeren uitgeboord tot 8mm.
ook de gewone moeren kwamen op een bout terecht die in een boormachine verdween. De boormachine laten draaien (niet te hoog maar ni te traag ook niet) en dan bewerkt met de lamellenschijf tot ongeveer 8mm.
Een laatste aanpassing moest nog gemaakt worden om de uitgeboorde M6 te verstevigen, die trok bij een eerste poging namelijk krom. (is opgelost door klein stukje plaatstaal op het einde te lassen)

Ik moest wel aan de koppelmoeren draaien om te trekken. Als ik het aan de centrale bout deed, draaide ik de gewone moeren er af.
87 cent en wat knutselen is dus beter dan 37 euro aan 'professionele tools'
Nu heb ik de binnenkant van de Astijl eens goed bekeken en daar zit een 2e laag metaal die onder andere de schroeven van de voorschermen opvang. moet ik voor zichtig zijn bij het uitflexen van de Astijl voor deze laag of hoe ga ik hier mee om?